<
Інші розділи
Sinoptik - logo

Погода на найближчий час

«Швидка мода»: дешевий одяг визнали другим у світі забруднювачем планети

Цей запис опубліковано більш як рік тому
17:41 | 27.01.2019 / Новини / /
Перегляди
18
/ 1 коментар

Недорогі речі, що продаються у мас-маркетах і актуальні тільки один сезон, зажили назви «fast fashion» — «швидка мода». Дешевий одяг, який масово виробляють у світі, став другим за обсягом забруднювачем планети, підрахували екологи. У світі шириться тренд етичного споживання і свідомих брендів.

Щороку у світі виробляють 5 мільйонів тонн текстилю — ним, до прикладу, можна було б навантажити біля 100 тисяч залізничних вагонів. І саме ця промисловість спричиняє 20% забруднення води у світі, йдеться у звіті Світового банку. Це робить її другим за обсягом забруднювачем води на планеті, – пише Громадське.

Крім того, щоб зробити річ вартістю у кілька доларів, виробники одяу використовують низькооплачувану працю — найчастіше, в країнах Азії. Але й в Україні є такі цехи.

Тож у світі шириться тренд етичного споживання і свідомих брендів.

«Для мене складові свідомого бренду — це тканина, робота, позиціонування і чесність з клієнтом. Тобто ти можеш знати і бачити, хто виробив твій одяг», — розповідає Олеся Вершигора, співзасновниця платформи Sustainable Fashion Pad (перша українська платформа про свідому моду, – ред.)

Ця громадська платформа пропагує етичне (або ж свідоме) споживання та намагається познайомити бренди з такою ідеологією. До свідомого споживання, каже дівчина, передусім входить переосмислення своїх потреб, відмова від «одноразових» речей, купівля у того виробника, хто здатен розкрити шлях свого товару від пошиття до магазину. Часто у поняття «свідомого споживання» додають ще й відмову від натуральної шкіри і хутра. Олеся пояснює, річ виготовлена з якісного не токсичного матеріалу, з використанням добре оплачуваної праці не може коштувати дешево. Та для себе дівчина знайшла формулу, як ходити за покупками — підраховувати потенційну кількість використань.

«Ти розумієш, що потенційно ти можеш одягнути футболку з якогось мас-маркету разів шість. Ти розбиваєш ціну на це число і розумієш, скільки тобі один вихід буде коштувати. Плюс до цього можна докинути пару гривень на прання. Футболки подорожче — коли ти відчуваєш на дотик якість, розумієш, що вдягнеш її більше — хай вона буде коштувати вдвічі дорожче, але ти можеш її вдягнути 50 разів, а не 6. От тут уже економія, ти її в розрахунках можеш побачити», — ділиться своєю системою Олеся Вершигора із Sustainable Fashion Pad.




один коментар
  1. На жаль для багатьох українців, з приходом кризи, нормальний одяг (новий) став не по кишені. Тому все вище написане – пусті балачки. Коли є гроші, то можна і “свідомо споживати” і рахувати виходи з дому в конкретній одежині. А коли на одяг лишається мізер, то купувати приходиться дешевий “No name”, або трохи імените, але з секонд хенду.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

22 Листопада, П’ятниця