<
Інші розділи

Голова Володимир-Волинської райдержадміністрації прозвітувала за роботу у 2015-му році

Цей запис опубліковано більш як рік тому
17:17 | 15.04.2016 / Володимир / /
Перегляди
28
/ 1 коментар

Звіт голови райдержадміністрації Наталії Василець про виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку району за 2015-й рік та делегованих районною радою повноважень.

Володимир-Волинська районна державна адміністрація здійснює повноваження, делеговані їй районною радою, в обсягах та межах, передбачених статтею 44 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.

Передбачене законом делегування повноважень розцінюється як один із шляхів зміцнення довіри між органами виконавчої влади і місцевого самоврядування, посилення спільної відповідальності за стан справ в районі.

Враховуючи широкий спектр означених повноважень та розуміючи високий рівень відповідальності за ефективність їх реалізації, мною, як головою районної державної адміністрації, та посадовими особами районної державної адміністрації послідовно здійснювались заходи, спрямовані на організацію забезпечення дієвого і результативного функціонування структурних підрозділів районної державної адміністрації, їх тісної співпраці (у межах компетенції) з виконавчими комітетами міської, сільських рад, територіальними органами міністерств і відомств України та іншими суб’єктами діяльності, повноваження яких поширюються на територію району і беруть безпосередню участь у процесах практичного втілення в життя вимог сьогодення.

Зазначений звіт – це привід для об’єктивного і конструктивного аналізу стану справ в районі, вироблення спільних конкретних шляхів поліпшення діяльності представницьких органів влади, виконавчих структур щодо підвищення рівня життєзабезпечення жителів району.

Розв’язання основних економічних і соціальних проблем району здійснюється через підготовку та організацію виконання щорічних програм економічного і соціального розвитку району, розроблено і реалізується ряд цільових програм.

Ми не створюємо програм заради програм, нам потрібна реальна, конкретна робота. У програмах, з урахуванням пріоритетів та проблем, визначені першочергові завдання розвитку району та критерії їх досягнення.

Процес оптимізації та мінімізації місцевих програм безперервний і перебуває на постійному контролі.

Податково-бюджетна політика

Одним із найважливіших факторів соціально-економічної стабільності в районі є виконання бюджету за доходами та забезпечення своєчасного та ефективного використання бюджетних коштів.

Обсяг зведеного бюджету району за  2015 рік з урахуванням трансфертів з державного бюджету  склав  131 млн. 571 тис. 900 гривень,  у тому числі по загальному фонду доходи місцевих бюджетів склали   129 млн. 999 тис. 800 грн., по спеціальному – 1 млн. 572 тис. 100 грн.

Місцеві бюджети Володимир-Волинського району за власною доходною базою до затверджених місцевими радами показників на звітний період  2015 року виконані на 115,2 відсотка. Районний бюджет виконано на 106,0 відсотка. При затверджених показниках на рік з урахуванням змін в сумі 26272,0 тис. гривень  до бюджету надійшло 30256,3 тис. гривень, понад план одержано 3984,3 тис. гривень доходів.  Забезпечено виконання  по усіх місцевих бюджетах. В порівнянні з 2014 роком (у співставній базі)   власних доходів надійшло більше на 13860,7 тис. гривень  або на 84,5 відсотка.  Найбільший ріст   надходження власних доходів по радах:  Устилузькій міській  – на 5851,8 тис. гривень, або на 841,7 відсотка, Оваднівській сільській  – на 1364,4 тис.гривень або 483,6 відсотка Пятиднівській сільській – на 311,3 тис. гривень, або на 397 відсотка,  Селецькій сільській – на 257,8 тис.гривень, або на 372,2 відсотка, Галинівській сільській  – на 260,5 тис.гривень або 298,7 відсотка,  Лудинській сільській – на 290,8 тис. гривень, або на 349,3 відсотка.

Крім цього, з державного бюджету надійшло 7919,0 тис.гривень базової дотації (100,0 відсотків до плану), 2246,7 тис.гривень стабілізаційної дотації , 99628,5 тис.гривень цільових субвенцій (99,1 відсотка до плану).

Одержано субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам в загальній сумі 90611,5 тис. грн., в тому числі: освітню субвенцію в сумі 32888,4 тис.гривень, медичну субвенцію 609,5 тис.гривень; на виплату державних допомог сім’ям з дітьми одержано субвенції з держбюджету на суму 35447,8 тис. грн., на надання пільг, передбачених законодавством, з держбюджету одержано субвенції на загальну  суму 14538,6 тис. грн.., на  виплату державних соціальних допомог на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитбудинках сімейного типу та прийомних  сім’ях  за принципом  „гроші ходять за дитиною ”   на  суму 829,9 тис. гривень, на будівництво (придбання) житла для сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, а також для інвалідів І – ІІ групи з числа військовослужбовців, які брали участь  у зазначеній операції, та потребують поліпшення житлових умов 737,1 тис. гривень; на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій 1570,0 тис. гривень; на проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 1740,5 тис. гривень, субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання сумі 106,3 тис. гривень

Зміни у системі міжбюджетного регулювання збільшили фінансову незалежність місцевих бюджетів. Власні доходні джерела загального  фонду місцевих бюджетів району у загальному фінансовому ресурсі місцевих бюджетів (з урахуванням міжбюджетних трансфертів) за 2015 рік склали 23,2 відсотка, що на 5 відсоткових пункти більше, ніж у минулому році.

Питома вага надходжень доходів в загальному фонді власних надходжень складає:

  • Податок на доходи фізичних осіб  –  41,1 %
  • Акцизний податок з реалізації підакцизних товарів – 21,1 %
  • Податок на майно – 18,7 %
  • Всі інші від 0,3 % до 10,1 %

Основу ресурсного забезпечення бюджету району  складає податок з доходів фізичних осіб. Протягом  2015 року від цього доходного джерела отримано (з урахуванням нормативу зарахування 60 відсотків) 12437,0 тис. гривень, що складає 105,9 відсотка до уточненого  плану на рік. В порівнянні з відповідним періодом 2014 року, у співставній базі, надійшло податку більше на 1380,1 тис. гривень, або на 12,4 відсотка. Найбільшими платниками  податку з доходів фізичних осіб рахуються  ВАТ “ Володимир-Волинська птахофабрика ”, яким сплачено 8850,3 тис. грн., відділ освіти райдержадміністрації,  яким сплачено  2744,8 тис. грн., ТЗОВ “ П’ятидні ” –1285,9 тис. грн., ТЗОВ “Прогрес ” – 987,72 тис. грн.,  Волинська митниця ДФС 200,9 тис. гривень. Питома вага надходженнь податку з доходів фізичних осіб від бюджетної сфери району становить 26,8 відсотка від загальної суми.

За 2015 року підприємствами і організаціями, що належать до комунальної власності, сплачено до  бюджету району 15,8 тис. гривень податку на прибуток. Плановий показник на звітний період з урахуванням змін виконано на 106,5 відсотка.

Рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів місцевого значення  надійшло в сумі 282,3 тис. Гривень. В порівнянні з  відповідним періодом 2014 року надійшло  податку менше на 383,5 тис. гривень.

Більше половини додаткового ресурсу власних доходів загального фонду місцевих бюджетів ( 6388,8 тис. грн. ) сформовано за рахунок запровадження з 2015 року  акцизного податок з роздрібного продажу підакцизних товарів, виконання якого становить 114,7 відсотка.

Плати за землю у  2015 році всього надійшло в сумі  5365,9 тис. гривень, що становить 117,5 відсотка, в тому числі земельного податку з юридичних осіб надійшло в сумі 877,2 тис. Гривень,  орендної плати з юридичних осіб надійшло в сумі 3522,1 тис. гривень, земельного податку з фізичних осіб надійшло в сумі  472,7 тис. гривень, орендної плати з фізичних осіб надійшло в сумі 493,8 тис. гривень. В порівнянні  з  2014 роком надійшло плати за землю більше на 2333,7 тис. гривень або на 168,5 відсотка.

Податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) надійшло 215,6 тис. гривень.

Виконання планових бюджетних призначень по єдиному податку становить 147,4 відсотка, фактичні надходження складають 4736,1 тис.гривень, в тому числі  єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників , у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий рік дорівнює або перевищує 75 відсотків  2585,0 тис. гривень (145,9 %).

Екологічного податку за 2015 року надійшло 31,3 тис.гривень.

Надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що у комунальній власності, становлять 17,6 тис.гривень.

Державного мита надійшло в сумі 62,2 тис.гривень.

За 2015 рік  до бюджету району надійшло 584,1 тис. гривень  інших надходжень.

Коштів від реалізації безхазяйного майна, знахідок, спадкового майна, майна, одержаного територіальною громадою в порядку спадкування чи дарування надійшло 11,2 тис. гривень.

До  спеціального  фонду  надійшло  всього  доходів   на суму  1572,1 тис. гривень,  що  становить 113,6 відсотка   до уточненого  плану на рік.

До  фонду охорони  навколишнього  природного середовища   надійшло  грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності у сумі 8,0 тис. гривень.

До бюджету розвитку  надійшло всього коштів на загальну суму 68,8 тис. гривень, в тому числі від продажу землі 47,9 тис.гривень.

До цільового фонду  надійшло коштів  в  сумі  17,4 тис. гривень.

За  2015 рік бюджетні установи, що фінансуються за рахунок коштів бюджету району, отримали 1481,1 тис. гривень  власних надходжень бюджетних установ, 48,5 відсотка ( 719,5 тис. гривень) з яких займає плата за послуги, що надаються бюджетними установами. Решта – 51,5 відсотка 761,6 тис. гривень) – інші джерела власних надходжень бюджетних установ (кошти на виконання окремих доручень та інвестиційних проектів; благодійні внески, гранти, дарунки).

Належний рівень виконання доходів бюджету забезпечив відповідне фінансування видаткової частини бюджету, що забезпечило нормальне функціонування бюджетної сфери,  за  видатками загального фонду бюджет району виконаний на 97,9 відсотки.

Протягом року здійснено видатків на 128478,5 тис. гривень по загальному фонду бюджету та 12779,8 тис.гривень по спеціальному фонду бюджетів, всього на загальну суму 141257,8 тис.гривень.

Враховуючи подальше збереження соціальної спрямованості бюджету, основним у роботі залишалося питання забезпечення фінансовими ресурсами заробітної плати,  соціальних виплат населенню та інших захищених статей бюджетних витрат, розрахунки за спожиті енергоносії, що споживаються бюджетними установами.

На виплату заробітної плати з нарахуваннями спрямовано 49902,9 тис. гривень, або 99,0 відсотків до запланованого на рік. Середньомісячна заробітна плата 1201,5  штатних посад працівників бюджетних установ, фінансуються з  бюджету району, за 2015 рік склала 2649,49 гривень, в тому числі по галузях: освіта – 2596,0 грн., культура – 2753,91 грн., соціальний захист – 2347,26 грн.,  фізична культура і спорт – 2165,58 грн., органи місцевого самоврядування – 3595,36 грн. Щодо структури фонду оплати праці працівників закладів бюджетної сфери району з фактично нарахованого фонду оплати праці 36596,1 тис.гривень фонд оплати праці по посадових cтавках і окладах становить 21927,5 тис.гривень, доплати і надбавки, що мають обов’язковий характер, складають 7213,3 тис.гривень, на проведення індексації заробітної плати використано 4009,6 тис.гривень; на виплату стимулюючих надбавок використано 1674,5 тис.гривень, грошова винагорода педагогічним працівникам 92,8 тис.гривень, матеріальна допомога на оздоровлення становить 1357,3 тис.гривень та матеріальна допомога необов»язкового характеру 321,1 тис.гривень

Протягом 2015 року з бюджету району виплата заробітної плати по закладах соціально-культурної сфери здійснювалась без порушень термінів виплати, фонд оплати праці працівників бюджетних установ порівняно з 2014 роком зріс на 6176,7 тис.грн. ( 14,1 відсотків).

Протягом  2015 року установами і організаціями, що фінансуються за рахунок коштів бюджету району, забезпечено своєчасні розрахунки за спожиті енергоносії та комунальні послуги, заборгованності станом на 1 січня немає. В цілому по бюджетних установах району на їх оплату  використано 4059,0 тис.гривень, з них  установами освіти використано 3296,7 тис.гривень , установами культури використано 328,4 тис.гривень  Вартість спожитих енергоносіїв у 2015 році становила 4059,0 тис.гривень, в натуральних показниках спожито 446,0 тис.квт. електроенергії,  природного газу – 270,4 тис.куб.м. проти відповідно 483 тис.квт.  і 379,1 тис.куб.м. за 2014 рік.

Фінансовий ресурс на реалізацію заходів з енергозбереження використаний в сумі 1554,9 тис.гривень по загальному та спеціальному фондах бюджетів.

Протягом року бюджетними установами районного бюджету  здійснювалось споживання енергоносіїв відповідно до затверджених  лімітів споживання по кожній бюджетній установі, щомісячно були подані  інформації районній державній адміністрації про дотримання лімітів використання енергоносіїв.

Регуляторна політика та розвиток підприємництва

Регуляторна діяльність здійснюється райдержадміністрацією відповідно до вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики сфері господарської діяльності”.

На виконання статті 7 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” розпорядженням голови райдержадміністрації від 08 грудня 2014 року № 414 затверджений План діяльності райдержадміністрації з підготовки проектів регуляторних актів на 2015 рік, який оприлюднено в газеті ”Слово правди” №51 (10157) від 11 грудня 2014 року та на веб-сайті райдержадміністрації.

За даними Володимир-Волинськоі ОДПІ станом на 01.01.2016 року кількість суб’єктів підприємницької діяльності в районі становить 905 одиниць (з початку року – ріст на 45 одиниць), з них 538 фізичних осіб – підприємців (з початку року – ріст на 38 од.).

Слід відмітити ефективну роботу центру надання адміністративних послуг райдержадміністрації. Станом на 1 січня 2016 року ЦНАП надає 60 адмінпослуг. Протягом 2015 року в центр надання адміністративних послуг звернулися  понад 12245 осіб.  В т. ч. по суб’єктах надання послуг:

Найменування  суб’єкта надання адміністративних послуг  (виконавчого органу)Кількість наданих послуг
1Реєстраційна служба ВОЛОДИМИР-ВОЛИНСЬКОГО    РАЙОННОГО управління юстиції Волинської області1926
2ВОЛОДИМИР-ВОЛИНСЬКОГО    РАЙОННОГО ВІДДІЛУ ДЕРЖАВНОЇ МІГРАЦІЙНОЇ2983
3ВІДДІЛ МІСТОБУДУВАННЯ, АРХІТЕКТУРИ ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА332
 УПРАВЛІННЯ ДЕРЖГЕОКАДАСТРУ У ВОЛОДИМИР-ВОЛИНСЬКОМУ РАЙОНІ6718
5УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ286
Всього:12245

Інноваційно-інвестиційна діяльність

У зв’язку з обмеженими фінансовими можливостями Володимир-Волинською райдержадміністрацією спільно з органами місцевого самоврядування району впродовж 2015 року проводилась активна робота по залученню коштів державного, місцевих бюджетів, коштів міжнародних донорських організацій для реалізації інвестиційних проектів.

У 2015 році за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку у Володимир-Волинському районі реалізовувались 4 проекти, а саме:

-Зарічанської сільської ради  “Реконструкція частини будинку культури під дошкільний заклад у с.Заріччя Володимир-Волинського району”, освоєно 2 млн. 500 тис. 54 грн. (в т.ч. 1932,649 тис. грн. кошти фонду, 118,600 тис. грн. – Зарічанського бюджету, 448,805 тис. грн. – районного бюджету (стабілізаційна дотація));

-Березовичівської сільської ради “Реконструкція приміщення дитячого садочка (друга група) в с.Березовичі Володимир-Волинського району Волинської області, освоєно 616 тис. 87 грн. (в т.ч. 584,387 тис. грн. кошти фонду, 11,700 тис. грн. – Березовичівського сільського бюджету, 50,0 тис. грн. – районного бюджету);

-Березовичівської сільської ради “Реконструкція котельні з  встановленням твердопаливних котлів ЗОШ І-ІІІ ступеня в с.Березовичі Володимир-Волинського району Волинської області,  освоєно 1 млн. 54 тис. 220 грн. (в т.ч. 952,177 тис. грн. кошти фонду, 122,040 тис. грн. – районного бюджету);

– Устилузької міської ради “Покращення якості води громади м. Устилуга шляхом завершення робіт з реконструкції водогону IVчерги міста”, освоєно 459 тис. 260 грн. (в т.ч. 359,260 тис. грн. кошти фонду, 100,0 тис. грн. – Устилузького міського бюджету).

Окрім того, у 2015 році за рахунок субвенції з державного бюджету в районі   реалізовано три проекти,  які  вказані  у  Постанові  Кабінету України   від 03.08.2015 № 543 “Деякі    питання використання   у   2015   році   державних капітальних видатків”, а саме:

  1. Капітальний ремонт,   заміна   вікон   та   дверей   на  енергозберігаючі в  загальноосвітній школі І—II ступеня по вул. Мілашенкова, 1, с. Микуличі Володимир-Волинського району (освоєно 391,9 тис. грн.).
  2. Реконструкція покрівлі  – продовження енергозберігаючих та термореноваційних заходів в дитячому дошкільному закладі по вулиці Богдана Хмельницького, м.Устилуг Володимр- Волинського району (освоєно 661,0 тис. грн.).
  3. Реконструкція водопроводу по вулиці Центральній в с.Дігтів Володимир-Волинського району (освоєно 433,3 тис. грн.).

Енергозбереження

В наш час все більшої актуальності набуває питання енергонезалежності та економії паливно-енергетичних ресурсів.

З цією метою у січні-грудні 2015 року впроваджено 22 енергозберігаючих заходи по 22 об’єктах. Обсяги фінансування впроваджених заходів становлять 7 мл. 352 тис. 200 грн., отримано економії паливно-енергетичних ресурсів 495,1 т.у.п., вартість зекономлених ПЕР 2 мл. 963 тис. 300 грн., а це:

– у бюджетній сфері – 2,8 млн. грн.

– у житлово-комунальному господарстві – 1 мл. 53 тис. 700 грн.

– у промисловості – 3,5 млн.грн.

У бюджетній сфері впроваджено 13 енергозберігаючих заходи по 13 об’єктах. Обсяги фінансування впровадженого заходу становлять 2,8 млн.грн.  – кошти місцевих бюджетів, отримано економії паливно-енергетичних ресурсів 90,16 т.у.п., вартість зекономлених ПЕР 563 тис. грн., а саме:

– встановлено металопластикові вікна із вакуумними склопакетами в приміщенні клубу с.Амбуків, в адмінприміщенні Лудинської сільської ради, в ЗОШ І-ІІ ст.  с. П’ятидні, в ЗОШ І-ІІ ст. с. Селець, в ЗОШ І ст. с. Вощатин, в ЗОШ І ст. с. Черчичі, в ЗОШ І ст. с. Новисілки, в ЗОШ І- ІІ ст. с. Микуличі, в ЗОШ І-ІІІ ст. с. Овадне;

– проведено реконструкцію покрівлі з утепленням горища площею 570м.кв ДНЗ м.Устилуг.

–  переведено паливні з газового палива на тверде шляхом встановлення твердопаливних котлів VIADRUS-U22C  сумарна потужність 53,5кВт. у ФАПах сіл Микуличі та с.Ласків.

– проведено реконструкцію котельні з газового палива на тверде шляхом додаткового встановлення тведопаливних котлів (KALVIS-250: 2шт) сумарна потужність 500кВт. в ЗОШ І-ІІІ ст.  с. Березовичі.

У житлово-комунальному господарстві впроваджено 8 енергозберігаючих заходи по 8 об’єктах. Обсяги фінансування впровадженого заходу становлять 1 млн. 53 тис. 700 грн.  – кошти місцевих бюджетів, отримано економії паливно-енергетичних ресурсів 30,44 т.у.п., вартість зекономлених ПЕР 60 тис. грн., а саме:

– проведено реконструкцію зовнішнього освітлення із впровадженням енергозберігаючих приладів в селах Шистів, Овадне, Заріччя та Новосілки.

– проведено заміну електронасоса потужністю 8 кВт на водокачці с. Суходоли Зарічанської сільської ради.

– проведено реконструкція мережі водопостачання протяжністю 1200м.п. у м.Устилуг.

– проведено реконструкція мережі водопостачання протяжністю 1200м.п. у с. Дігтів.

– проведено ремонт водонапірної башти в с. Жовтневе.

У промисловості впроваджено 1 енергозберігаючий захід по 1 об’єкту. Обсяги фінансування впровадженого заходу становить 3,5 млн.грн.  – кошти ПАТ «Володимир-Волинська птахофабрика», отримано економії паливно-енергетичних ресурсів 374,5 т.у.п., вартість зекономлених ПЕР 2,34 млн. грн., а саме:- проведено заміну газових теплогенераторів на твердопаливні котли для водяного опалення  (4 котла потужністю по 400 кВт. Марки BOVO).

Будівництво

За січень – грудень 2015 року в районі виконано будівельних робіт на суму 930,0 тис. гривень.

Протягом 2015 року прийнято в експлуатацію 26 житлових будинків садибного типу загальною площею 3 тис. 973 кв. м. Інші об’єкти в експлуатацію не приймались.

Відділом містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації 2015 року видано:

70 будівельних паспортів на будівництво та реконструкцію індивідуальних (садибних) житлових будинків, господарських будівель та споруд (на 17 будівельних паспортів більше  (14%) від 2014 року );

27 містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки іншими об’єктами,(крім індивідуальних (садибних) житлових будинків, що на 17 (63%) більше від виданих у 2014 році;

5 паспортів прив’язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності(торговельних кіосків), що на 2 більше (60%) від виданих у минулому році.

За районною цільовою програмою підтримки індивідуального житлового будівництва на селі “Власний дім” у 2015 році надано кредити 3 громадянам в обсязі 200 тис. гривень. Об’єкти, збудовані за кредитні кошти, 2015 року в експлуатацію не приймались.

По КФК 150118 за рахунок субвенції державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво (придбання) житла для сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, а також для інвалідів I – II групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції, та потребують поліпшення житлових умов придбано житло двом сімям загиблих військовослужбовців на загальну суму 736,8 тис.гривень.

Розвиток та утримання мережі доріг

Видатки по КФКВ 170703 на проведення робіт, пов’язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг  затверджено 6995,3 тис. гривень в тому числі на поточний ремонт та утримання доріг місцевого значення  1958,5 тис. гривень, на капітальний ремонт 5036,8 тис. гривень. Використано у звітному періоді на поточні та капітальні видатки  по  утриманню доріг 5908,7 тис.гривень

Промисловість

Протягом 2015 року робота Володимир-Волинської районної державної адміністрації, виконавчих комітетів органів місцевого самоврядування району була спрямована на забезпечення виконання пріоритетних і першочергових завдань, визначених Програмою економічного і соціального розвитку району на 2014-2015 роки, а також заходів щодо забезпечення виконання в районі основних напрямків урядової політики в економічній та соціальній сфері.

Головний фактор розвитку суспільства – економіка. Саме розвиток економіки є двигуном підвищення соціальних стандартів життя і створює впевненість в майбутньому, системний підхід у вирішенні проблем жителів району.

Протягом січня-грудня 2015 року  обсяг   реалізованої   промислової продукції підприємств  району   (без  ПДВ  та  акцизу)  становить  1 млрд. 174 тис. 400 гривень,  що   складає   6,4  %   до   всієї   реалізованої   продукції   області,  у розрахунку      на      одного     жителя     району   –   45874     гривні при середньообласному показнику – 17684 гривні.

Забезпечено беззбиткову діяльність господарського комплексу району. Фінансовий результат від звичайної діяльності до оподаткування великих та середніх підприємств району за січень-вересень 2015 року становить 36 млн. 498 тис. гривень прибутків, що в порівнянні з аналогічним періодом 2014 року  більше на 1 млн. 858 тис. гривень.

Споживчий ринок товарів та побутових послуг

Оборот роздрібної торгівлі за січень-вересень 2015 року у торговій мережі за усіма каналами реалізації у порівнянних цінах за 2014 рік становив 187,593 млн. гривень, що у 2 рази більше ніж за відовідний період 2014 року.

Протягом січня-грудня 2015 року обсяг реалізованих послуг у ринкових цінах становив 13464,2 тис. гривень.  У середньому за цей період на одного жителя було реалізовано послуг на 523,9  грн.

Обсяг послуг, реалізованих населенню за січень-грудень 2015 року, становив  728,7 тис. гривень, що в загальному обсязі реалізованих послуг  становить 5,4 відсотка.

Агропромисловий комплекс

Виходячи з того, що Володимирівщина є сільськогосподарським краєм, виробництво агропромислової продукції є пріоритетним в реальному секторі економіки району.

Відносини влади й сільгоспвиробника базуються на трьох головних принципах: єдиній політиці на користь економічного зростання села, об’єднанні зусиль і на простому людському взаєморозумінні. Саме завдяки реалізації такої політики в районі було досягнуто помітних здобутків у розвитку агропромислового комплексу.

В аграрному секторі району 2015 рік видався врожайним. Сприятливі погодно-кліматичні умови та своєчасні дії керівників сільськогосподарських підприємств дали змогу виробити валової продукції сільського господарства у постійних цінах 2010 року на суму 1 млн. 72 тис. 800 грн., що становить 109 % до рівня 2014 року. За рахунок власних та кредитних ресурсів придбано 24 одиниць сільськогосподарської техніки на суму 24,4 млн. грн.

Одержано зерна зернових і зернобобових культур 112,7 тис. тонн, що на 17,4  тис. тонн більше, ніж в 2014 році, в тому числі:

– озимої пшениці 78,6 тис. тонн –  це на 8,9 тис. тонн більше;

– ячменю 15,6 тис. тонн – на 4,2 тис. тонн.

Урожайність зернових і зернобобових культур склала 52,9 ц/га, що на   4,4 ц більше, ніж в минулому році, озимої пшениці 57,5 ц/га проти 53,3 ц/га в 2014 році, ячменю – 45 ц/га проти 38,8 ц/га.

Валовий збір цукрових буряків у 2015 році складає 60,8 тис. тонн при середній урожайність 411 ц/га.

Збільшення врожайності сільськогосподарських культур досягнуто за рахунок постійного оновлення насіневого матеріалу сортами іноземної селекції та поліпшення родючості грунтів за рахунок впровадження науковообгрунтованих сівозмін.

Під урожай 2016 року господарствами всіх форм власності посіяно озимих на зерно і зелений корм на площі 16,8 тис. га, що становить 118 % до планових завдань. Оранка на зяб проведена на площі 4,0 тис. га.        Всіма категоріями господарств у 2015 році вироблено 79 тисяч тонн м’яса, що більше на 102 відсотки відповідно до 2014 року. Кожен другий кілограм м’яса вирощений у нашому районі.

Велика увага приділяється розвитку скотарства. Так за 2015 рік сільгосппідприємствами району вироблено 6 322 тонни високоякісного молока, що на 338 тонн більше 2014 року. Продуктивності корів за цей період склала 6 245 кг молока на фуражну корову. Це третій показник по області.

Збільшення виробництва молока в сільгосппідприємствах відбулося за рахунок підвищення продуктивності молочного стада корів та відновлення і реконструкції молочно-товарних ферм у ТзОВ «Прогрес». В загальній структурі виробництва молока 98,2% виробляється у ТзОВ «Прогрес». Тут повністю проведена реконструкція приміщень з встановленням нового молочного обладнання, запущено в експлуатацію новий доїльний зал типу «Ялинка», що значно покращило якість молока, працює два сучасних мобільних кормозмішувачі італійського виробництва, що дало змогу забезпечити тварин збалансованими кормами.

Проте, в процесі здійснення аграрних реформ спостерігається деяке зміщення виробництва продукції тваринництва у сектор господарств населення, які нині, майже, стали основними виробниками молока в районі.

Для покращення умов заготівлі молока у населення в районі діє 49 пунктів по заготівлі молока, які за 2015 рік відправили на молокопереробні підприємства більше 7 тис. тонн молока. Крім того, особисті селянські господарства через ринок забезпечують потребу значної частини міських жителів в молокопродуктах відмінної якості.

На даний час в районі налічується 6 230 голів великої рогатої худоби, з них 2 580 – у сільгосппідприємствах. В тому числі 950 корів. Поголів’я свиней коливається в залежності від виробничого циклу в межах 8- 12 тис. голів, курей – 2-3 млн. голів.

В сільських радах району є 11 дворів, в яких утримується від 5 до 10 корів, в тому числі 1 двір утримує 16 корів. Працює кооператив «Молочний», який налагодив переробку молочної сировини на сир.

Для покращення селекційних якостей великої рогатої худоби, в районі працює 23 пункти штучного осіменіння, які обслуговують кваліфіковані спеціалісти. Налагоджена доставка сперми кнурів-плідників з ДП «Волинське ОПП», що знаходиться в смт.Рокині.

Не дивлячись на складну економічну ситуацію, районна державна адміністрація знаходить кошти на здешевлення вартості штучного осіменіння корів в індивідуальному секторі. За минулий рік було виділено 30 450 грн.

З метою забезпечення жителів міста сільськогосподарською продукцією, створення додаткових умов для стабілізації цін на ринку продовольчих товарів, регулярно проводяться сільськогосподарські ярмарки, в яких беруть участь сільгосппідприємства, фермерські, особисті селянські господарства та переробні підприємства, які реалізовують сільськогосподарську продукцію за цінами виробників.

У 2015 році було проведено 8 регіональних ярмарок на Площі Героїв у м.Володимир-Волинському та 4 місцеві ярмарки у с. Овадне.

Земельні відносини

Розвиток аграрного сектора району неможливий без впорядкування земельних відносин.

Протягом 2015 року державними кадастровими реєстраторами Володимир-Волинського району зареєстровано у Національній кадастровій системі  5 тис. 362 заяви про надання послуг з ведення Державного земельного кадастру, що на 2 тис. 981 заяву  більше, аніж за аналогічний період 2014-го року. Також, станом на 01.01.2016 року  надано 913 витягів з технічної документації з нормативної грошової оцінки, 545 висновків про погодження проектів землеустрою, 838 довідки з державної статистичної звітності за формою 6-зем.   Учасники антитерористичної операції отримали у власність 182 земельні ділянки загальною площею 95,2845 га. З них 137 ( 19,9551 га ) – для індивідуального житлового будівництва, 12 (0,24 га) – для ведення садівництва та 43 ( 79,2239 га) – для ведення особистого селянського господарства.  Загалом,  по Володимир-Волинському району надійшло 309 заяв від учасників АТО та членів їх родин щодо надання земельної ділянки. Надано 280 дозволів на розробку землевпорядної документації, що в перспективі дозволить отримати військовим ще 176 га наділів різного призначення.

Слід зазначити, що незадоволено 18 заяв у зв’язку з тим, що спір по земельній ділянці, на яку претендують воїни знаходиться в суді. Ще 11 заяв знаходяться на розгляді в органах місцевого самоврядування.

В районі сворено резерв із 171,3926 га земель, які можуть бути надані учасникам АТО. Спеціалісти управління Держгеокадастру в районі розробили та склали спеціальний атлас-альбом, у який внесено табличні та картографічні матеріали про землі, внесені до резерву. Альбом – у відкритому доступі на сайті  управління Держгеокадастру Володимир-Волинського району та сайті Головного управління.

В районі затверджений перелік і підготовлені до продажу права оренди на земельних торгах 4 (чотири) земельні ділянки сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів для ведення товарного сільськогосподарського виробництва загальною площею 66,9424 га  на території Рогожанської, Зарічанської, Стенжаричівської та Хмелівківської сільських рад.

На земельних торгах у 2015 році продано право оренди 13 ( тринадцять) земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва  площею 185,3937 га  на території Білинської, Стенжаричівської, Хмелівківської, Зимнівської, Зорянської сільських рад загальною сумою річної орендної плати 128,61 тис. грн.

На виконання  пункту 10 Протоколу виробничої наради Держгеокадастру  від 17 серпня 2015 року  проведено моніторинг фактичного використання земель сільськогосподарського призначення  в межах Володимир-Волинського району,  моніторинг здійснювався  шляхом  співставлення  виявлених  порушень в результаті проведеної інвентаризації на виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 25.01.2015 № 25 у лютому-березні 2015 року та результатами вжитих заходів щодо їх усунення.

Моніторинг здійснювався на землях державної власності сільськогосподарського призначення, які перебувають в користуванні юридичних осіб на площу 4038 га, та  на землях невитребуваних (нерозподілених) земельних часток (паїв)  на  площі  1379 га.  Всього здійснено моніторинг на площі 5417 га.

В процесі роботи проведено інвентаризацію 198 діючих договорів оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, з них 70 договорів оренди під господарськими будівлями і дворами та 115 договорів оренди під невитребуваними земельними частками (паями). По результатах інвентаризації встановлено, що по 79 діючих договорах земель державної власності і по 53 договорах оренди під невитребуваними земельними частками (паями)  розмір орендної плати  відповідає вимогам чинного законодавства.

За результатами вжитих заходів  укладено додаткові угоди щодо зміни орендної плати у розмірах не менше 3% від нормативної грошової оцінки  земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та  приведено у відповідність до законодавства 44 договори оренди ( 51 земельних ділянок) площею 743 га, або 90 %  від площі виявлених порушень (слід зазначити, що 44  технічні документації з нормативної грошової оцінки  земельних ділянок розроблені  за кошти районного бюджету, 7 – за власні кошти орендарів)

Додатково до місцевих бюджетів залучено понад 200 тис. грн.

По решті 5 договорах оренди на площу 83 га  проведено та затверджено нормативну грошову оцінку,  направлені  додаткові угоди до договорів оренди на підписання орендарям. Додаткова орендна плата становитиме понад 60 тис. грн. в рік.

Також, укладено додаткові угоди щодо зміни орендної плати  у розмірі  3% від нормативної грошової оцінки  по 56 договорах оренди  земель  під невитребуваними (нерозподіленими) земельними частками (паями) на площу 436,2 га, або 85,2% від площі виявлених порушень на  цих землях, що дало можливість залучити до місцевих бюджетів 288 тис.грн. річної орендної плати,  відсутнє реагування  на площу 75,8 га, або 14,8 %.

За результатами проведеної роботи на земельні ділянки  під господарськими будівлями і дворами  на 2 земельні ділянки площею 10,98 га, або 1,3 % виявлених порушень,  від 25.12.2015 зареєстровані договори оренди в реєстраційній  службі Володимир-Волинського міськрайонного управління юстиції Волинської області, надані Витяги з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно по реєстрації іншого речового права. Орендна плата за їх використання  становитиме – 147,314 тис.грн. в рік. Земельну ділянку площею 10,7424 га ( Рогожанська) виставлено на земельні торги щодо продажу права оренди. Орендна плата за її використання  становитиме орієнтовно 5,09 тис.грн. в рік.

На початок проведення моніторингу орендна плата за використання земельних ділянок державної власності сільськогосподарського призначення та земельних ділянок становила 1,499 млн грн., станом на 01.01.2016 орендна плата   становить 1,919 млн. грн., очікувана орендна плата за результатами вжитих заходів   становитиме 2,056 млн. грн.. Відповідно, під невитребуваними (нерозподіленими) земельними частками (паями) до проведення моніторингу орендна плата становила 684 тис.грн, станом на 01.01.2016 становить  972 тис.грн.

Соціальний захист та соціальне забезпечення

На постійному контролі в райдержадміністрації перебували питання соціального захисту малозахищених громадян.

У районі налічується 3037 одержувачі різних видів державних соціальних допомог, з яких 994 особи одержують допомогу при народженні дитини.

На   соціальний   захист  і  соціальне забезпечення населення  з бюджету району за 2015 рік  використано 55594,1 тис.грн. по загальному фонду  бюджету та 480,0 тис. гривень по спеціальному фонду.

На фінансування державних програм соціального захисту населення, що здійснюється за рахунок субвенцій з державного бюджету використано 50916,2 тис. гривень.

На пільги ветеранам війни і праці,  пільги окремим категоріям працівників (за професійною ознакою), пільги громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської  катастрофи використано 4399,4 тис.грн, з них на оплату енергоносіїв – 4050,6 тис.гривень, на інші пільги 348,8  тис. гривень , а саме : зв’язок – 87,4 тис.грн, на компенсацію витрат на  автопаливо – 7,9 тис.гривень, пільгові перевезення – 226,7 тис. гривень, санаторно-курортне лікування – 26,7 тис.гривень.

До управління соціального захисту райдержадміністрації за призначенням субсидій у 2015 році звернулось 4422 власника домогосподарств, що становить 42,9 відсотка від усіх домогосподарств району.

 В порівнянні із 2014 роком кількість домогосподарств району, яким призначено субсидії, збільшилась в 15 разів ( у 2014 році 275 звернень).  

Загальна сума призначених субсидій для відшкодування витрат на житлово-комунальні послуги за 2015 рік становила 17 млн. 384 тис. грн.

Середній розмір призначеної субсидії для відшкодування витрат на житлово-комунальні послуги на одне домогосподарство у грудні становив 2008 грн.

Крім того, у січні-грудні 2015 року 399 домогосподарствам були призначені судсидії готівкою на відшкодування витрат для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного палива на одне домогосподарство на загальну суму 553,3тис. грн.

Середній розмір призначеної субсидії на відшкодування витрат для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного палива на одне домогосподарство у грудні становив – 1389,72 грн.

На виплати допомоги  сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу у цілому по району спрямовано 35447,8 тис. гривень.

Допомогу при народженні  дитини отримали  900 матерів на суму 16429,7 тис. гривень.

Допомогу до досягнення дитиною трирічного віку одержували 92 матері на суму 144,1 тис. гривень.

Допомогу на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування  отримало 66 опікуни, середній розмір виплати становив 2513 гривень.

Допомогу на дітей одиноким  матерям  отримувало  462 матері на суму 2179,9 тис. гривень.

Допомогу у зв’язку вагітністю і пологами отримали 156 непрацюючих жінок на суму 244,2  тис.гривень.

Державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям отримало 212 сімей на суму 7448,2 тис. гривень.  Середній розмір допомоги на сім’ю за звітний період склав  2920 гривень в місяць.

Допомогу інвалідам з дитинства  та дітям-інвалідам  призначено 314 одержувачам, профінансовано 4866,0 тис. гривень. Допомогу на поховання двох інвалідів з дитинства І та ІІІ групи виплачено в сумі 5,2 тис. гривень, на поховання двох дітей-інвалідів віком до 6 років – в сумі 6,8 тис.гривень.

Тимчасову допомогу на дітей, батьки  яких ухиляються від аліментів, призначено 123 матерям, середній розмір допомоги становить 392 гривень, профінансовано 580,6 тис грн.

Допомога на догляд за  інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного захворювання за 2015 рік використана в сумі 1520,8 тис. гривень. Середній розмір виплати на одного отримувача становить 1274 гривні, середньомісячна кількість отримувачів становить 99 чоловік.

У районі функціонує 4 прийомних сім’ї та 2 дитячих будинки сімейного типу, до яких на виховання влаштовано 21 дитину.

На утримання  дитячого будинку сімейного типу та прийомних сімей використано 829,9 тис гривень, в тому числі на виплату  державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування  профінансовано 572,0 тис.гривень, грошове забезпечення  прийомним батькам за надання соціальних послуг у  прийомних сім’ях – 199,4 тис.гривень, пенсійне забезпечення – 58,5 тис.гривень. Станом на 1.01.2016 року в районі діє 2 будинки сімейного типу  та 4 прийомні сім’ї, в яких виховується 21 дитина.

Компенсацію за надання соціальних послуг виплачено 88 одержувачам на суму 144,8 тис.гривень.

По інших видатках на соціальний захист населення використано 577,0 тис. гривень на місцеві програми соціального захисту населення, а саме: 129,2 тис.грн. використано на виплату одноразових матеріальних допомог по зверненнях 167 громадян,  2,2 тис.грн. на відшкодування мобільного зв’язку пільговим категоріям громадян, на щомісячну стипендійну компенсаційну виплату інвалідам війни та учасникам бойових дій, яким виповнилося 90 і більше років – 4,5 тис.гривень 7-м  одержувачам, на компенсаційну виплату за користуванням послуг Інтернету – 1,2 тис. гривень, надання матеріальних допомог до свят – 11,8 тис. гривень, забезпечення функціонування громадської приймальні, що працює за принципом “єдиного вікна” та роботи “Мобільного соціального офісу” – 28,0 тис. гривень.

Відповідно до Порядку надання та використання коштів іншої субвенції з обласного бюджету місцевим бюджетам на надання допомоги на поховання учасників бойових дій і інвалідів війни, затвердженого рішенням обласної ради від 19 лютого 2010 № 38/15, розмір грошової допомоги особі, яка здійснила поховання, встановлюється на рівні прожиткового мінімуму у розрахунку на одну особу на місяць, встановленому на день смерті учасника бойових дій або інваліда війни. На вказані потреби за 2015 рік виплачено 12,4 тис.гривень.

Обсяг видатків на заходи щодо соціального захисту інвалідів на компенсаційні виплати інвалідам на бензин, ремонт, техобслуговування автотранспорту та транспортне обслуговування виплачено в сумі 12,4 тис. гривень.

На оздоровлення та відпочинок пільгових категорій дітей в 2015 році закуплено 24 путівки на суму 72,9 тис. гривень.

Пільги на медичне обслуговування громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи профінансовано на суму 17,6 тис.гривень.

Виплачено матеріальну допомогу сім’ям загиблих військовослужбовців, які брали участь в антитерористичній операції на Сході України в сумі 400 тис.гривень.

На обслуговуванні в територіальному центрі станом на 01.01.2016 перебуває 2024 громадянина.

Працівниками територіального центру надано громадянам, які знаходяться на обслуговуванні 193 тис. 233 соціальні послуги. Проведено визначення потреб району в соціальних послугах за видами послуг та соціальними групами а також внутрішню оцінку якості надання соціальних послуг.

Мультидисциплінарною командою в 2015 році здійснено 12 виїздів у 13 населених пунктах та проведено зустрічі з  79  громадянами яким надано 628 соціальних послуг.

Протягом 2015 року видано гуманітарну допомогу 160 громадянам, які найбільш цього потребували в кількості – 1202 одиниць на загальну суму – 22446 грн.

Проведено 53 перевірки якості та своєчасності надання соціально-побутових послуг соціальними робітниками підопічним, які знаходяться на обслуговуванні в територіальному центрі по 20 сільських та Устилузькій міській радах, результати яких розглянуто на 9 виробничих нарадах.

Для проведення оздоровчих, профілактичних та  лікувальних заходів облаштовано медичний кабінет та  оснащено апаратами УВЧ, магнітотерапії, електрокардіографом, інгалятором, електромасажерами, глюкометром та іншим медичним обладнання, проводяться процедури «діабетичної стопи».

Для інвалідів стаціонару медичною сестрою розроблено комплекс вправ з лікувальної фізкультури, діє програма «Здоровий спосіб життя» (ранкова гімнастика, точковий массаж).

На утримання територіального центру по обслуговуванню одиноких непрацездатних громадян та інвалідів використано 3515,9 тис.гривень. по загальному фонду  кошторису та 480,0 тис.гривень по спеціальному фонду.

За 2015 рік у відділенні для постійного проживання одиноких громадян оздоровлено 30 одиноких громадян, виконано 10440 ліжкоднів. Середня завантаженість одного ліжкомісця склала за 2015 рік 30 днів на місяць. На  харчування підопічних використано за звітний період 84,0 тис. грн.  коштів загального фонду і 275,4 тис. гривень із спеціального фонду, середня фактична норма харчування становить 7,85 грн. по загальному фонду і 25,95  гривні за рахунок спеціального фонду. На медикаменти за звітний період використано 91,2 тис.грн., вартість медичного обслуговування  в день склала 0,97 грн. по загальному фонду і 8,15 гривні по спеціальному фонду бюджету.

За 2015 рік на  соціальні програми і заходи використано: в справах молоді – 49,7 тис.грн.

На виконання районної цільової Програми забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа у 2015 році проведено капітальний ремонт житла дитини-сироти на суму 160 тис.гривень. На інші програми соціального захисту дітей використано 20 тис.гривень.

На фінансову підтримку громадських організацій інвалідів і ветеранів використано 6,0 тис.гривень, в тому числі Володимир-Волинська міськрайонна рада ветеранів війни і праці – 2,0 тис.гривень, Володимир-Волинська міськрайонна організація інвалідів – 1,0 тис.гривень, Володимир-Волинська міськрайонна організація ветеранів Афганістану( воїнів інтернаціоналістів) – 1,0 тис.гривень, Володимир-Волинська міськрайонне товариство “Холмщина” – 1,0 тис.гривень, Нововолинська міжрайонна територіальна первинна організація УТОС – 1,0 тис.гривень.

Пенсійне забезпечення

Управлінням Пенсійного фонду України у м. Володимир-Волинському та Володимир-Волинському районі протягом звітного періоду проводилась робота щодо забезпечення виконання планових показників по надходженню власних коштів, вжиття заходів щодо повноти та своєчасності сплати платежів, призначення та фінансування пенсій в повному розмірі.

Станом на 01.01.2016 на обліку у Володимир-Волинському районі  перебуває 7032 одержувачів пенсій, з них 5395 пенсіонерів по віку, 973- по інвалідності, 460 – по втраті годувальника 152 – за вислугу років, та 52 – соціальних пенсій.

Виплата пенсій та грошової допомоги проводиться щомісяця відповідно до графіків виплати пенсій.

Середній розмір пенсійних виплат за січень-грудень 2015 рок становить 1423,43 грн. ,збільшився на 133,53  грн., в прівнянні з аналогічним періодом 2014 року.

План по надходженню власних коштів управлінням Пенсійного фонду України у м. Володимирі – Волинському та Володимир – Волинському районі за 2015 рік виконано на 117,7 %, при плані 196,7 млн. грн. надійшло   231,4  млн. грн., що на  50,6 млн. грн. більше аналогічного періоду минулого року. Темп росту складає 128 %. Із загальної суми власних коштів надходження єдиного внеску, розподіленого на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування становить 230,2 млн. грн.

Потреба на виплату пенсій та допомог за  2015 рік становила 264,8 млн. грн., що на 2,9 % більше ніж за 2014 рік. Забезпеченість власними коштами складає 87,4 відсотків.

Освіта

Для задоволення потреб населення в освітніх послугах у районі діє відповідна мережа дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних закладів.

Станом на 1 січня 2016 року у районі функціонує 11 – ЗОШ І-ІІІ ступеня, 10 – ЗОШ І-ІІ ступеня, 14 – ЗОШ І ступеня, у яких навчається 2511 учнів. У загальноосвітніх школах І ступеня с.Бегета, с.Когильне та с.Черників призупинено навчально-виховний процес у зв’язку із відсутністю учнів.

На початок 2015/2016 навчального року приведено у відповідність до нормативно-правових документів мережу класів шляхом роз’єднання класів-комплектів. У порівнянні з 2014/2015 навчальним роком на 31 зросла кількість класів. При цьому чисельність штатних посад педагогічних працівників зросла на  23 одиниці.

В районі функціонує 20 дошкільних навчальних закладів. Серед них: 10  з 10,5 годинним перебуванням дітей; 3 навчально — виховних комплекси, 7 дошкільних навчальних закладів з короткотривалим перебуванням дітей.

Дошкільні установи району розраховані на 561 місце, у яких виховується 597 дітей. Станом на 1 січня 2016 року  залишається 137 незадоволених заяв батьків щодо влаштування дітей віком від народження до 5 років у дошкільні заклади.

Упродовж 2015 року для дошкільнят району створено 50 додаткових місць, зокрема, відкрито другу групу в НВК «ЗОШ І-ІІІ ступеня-дитячий садок» с. Льотниче (на реконструкцію та обладнання приміщення використано 577,944 тис. грн.) , введено в дію другу групу в дошкільному навчальному закладі с Березовичі, на що  було використано більше пів мільйона гривень Державного Фонду «Регіонального розвитку».

Також у 2015 році на реконструкцію частини приміщення сільської ради під  ДНЗ с. Зоря використано з обласного бюджету 150 тис.грн., 11 тис. грн.. кошти сільської ради, внаслідок чого збільшиться потужність дошкільного заклади з 10 до 20 дошкільників. На капітальний ремонт Бубнівського ДНЗ виділено 65 тис.грн. – кошти сільської ради та 180 тис.грн.- кошти районного бюджету. (Здійснено заміну вікон, повністю переобладнано каналізацію, замінені труби та крани для водопостачання, частково проведено  опалення, окрім встановлення котла, і облаштування котельні. Приміщення харчоблоку і санвузла у стадії завершення ).

У квітні  2016 року планується відкриття третьої групи в дошкільній установі с. Овадне, загальний обсяг витрат становить 550 тис. грн..зокрема: 300 тис.грн кошти обласного бюджету, 200 тис. грн. кошти районного бюджету та 50 тис.грн. залучено із місцевого бюджету.

Проводиться реконструкція будинку культури с. Заріччя під дитячий заклад та з наступною зміною режиму роботи з короткотривалого на постійний .

З районного бюджету виділено кошти на відкриття  групи з  короткотривалим  перебуванням дітей  в приміщенні Бегетської ЗОШ І ступеня.

Вартість харчування одного дітодня з урахуванням продуктів, переданих  батьками та спонсорською допомогою фермерських господарств становило: по 1-4 класах, дітях з малозабезпечених сімей  в школах  І-ІІ, І-ІІІ ступеня 4,50 гривень, дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування 5,50гривень, однієї дитини в ДНЗ – 15,50 грн, харчування в таборах відпочинку з денним перебуванням дітей-11,00 грн.

При районному будинку школяра  працює  33 групи,   в яких займається  689 вихованців. В ДЮСШ займається 305 учнів в 20  групах.

Виплачено Почесні стипендії районної ради та районної державної адміністрації на суму 25,05 тис. грн., придбано 6 путівок для дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування в табір «Веселка» на суму 18,270 тис.грн., виплачено матеріальну допомогу в сумі 9,486 тис. грн, страхування дітей-сиріт-1,095 тис.грн. Всього витрачено 64,401 тис.грн.

Виплачено допомогу  дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, яким виповнилось 18 років. Касові видатки складають 21,720 тис.грн.

По КФК 150101 «Капітальні вкладення» використано 1 млн. 230 тис. 200 грн., з передбачених в бюджеті 1 млн. 259 тис. 900 грн., з них:

  • реконструкція ІІ поверху 4 блоку навчально-виховного комплексу загальноосвітньої школи с.Льотниче – 316 тис. 834 грн
  • реконструкція котельні з встановленням твердопаливних котлів НВК с.Льотниче – 153 тис. 736 грн.
  • реконструкція школи І-ІІ ст. с.Жовтневе – 92 тис. 311 грн.
  • реконструкція котельні ЗОШ с.Верба – 106 тис. 721 грн.
  • реконструкція котельні ЗОШ І-ІІІ ступенів в с.Хобултова – 116 тис. 252 грн.
  • виготовлення проекно-кошторисної документації на реконструкціїю   приміщення теплиці під котельню  з встановленням твердопаливних котлів  ЗОШ І-ІІ ст. с.П’ятидні – 31 тис. 758 грн.
  • виготовлення проектно-кошторисної документації на твердопаливні котли ЗОШ І-ІІІ ст.с.Березовичі – 20 тис. 329 грн.
  • технічний нагляд по реконструкції школи І-ІІ ступенів с.Жовтневе – 2 тис. 796,52 грн.
  • проведення державної експертизи кошторисної документації “Реконструкція школи І-ІІ ступеня в с.Жовтневе (коригування) (кошторисна частина) – 1 тис. 320 грн.
  • ремонт фасаду ЗОШ І-ІІІ ст. с.Лудин (проведення експертизи проектно-кошторисної документації) – 1 тис. 366 грн.
  • виготовлення проектно-кошторисної документації ЗОШ І-ІІІ ст. м.Устилуг – 4978 грн.
  • виготовлення проектно-кошторисної документації по реконструкції даху загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня в с.Овадне – 14 тис. 164 грн
  • виготовлення експертизи проектно-кошторисної документації по реконструкції даху загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня в с.Овадне – 3 тис. 502,80 грн.
  • виготовлення проектно-кошторисної документації по реконструкції загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня в с.Березовичі – 4 тис. 41,60 грн.
  • виготовлення експертизи проектно-кошторисної документації по реконструкції загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня в с.Березовичі – 1 тис. 375 грн.
  • виготовлення проектно-кошторисної документації по реконструкції даху загальноосвітньої школи І-ІІ ступеня по вул.Мілашенкова,1 в селі Микуличі Володимир-Волинського району – 10 тис. 650 грн.
  • виготовлення експертизи проектно-кошторисної документації по реконструкції даху загальноосвітньої школи І-ІІ ступеня по вул.Мілашенкова,1 в селі Микуличі Володимир-Волинського району-3 тис. 502,80 грн.
  • реконструкція загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня (заміна вікон та дверей) в с.Березовичі-337 тис. 754 грн.
  • технічний нагляд по реконструкції ІІ поверху 4 блоку навчально-виховного комплексу загальноосвітньої школи в с.Льотниче – 6 тис. 798 грн.

По КФК 070201 «Загальноосвітні школи» по КЕКВ 3110 надійшло 80,0 тис. грн.. та використано 80,0 тис. на придбання двох комплектів лабораторного обладнання для кабінетів фізики НВК с.Зимне та ЗОШ с.Бубнів

по КЕКВ 3142 використано 391 тис. 895 грн.. на капітальний ремонт, заміна вікон та дверей на ененргозберігаючі в загальноосвітній школі І-ІІ ступеня по вул.Мілашенкова ,1 с.Микуличі Володимир-Волинського району .

Продовжує діяти Програма  “Шкільний  автобус”. На балансі відділу освіти знаходиться 8 шкільних автобусів та укладені договори з АТП-10707, Галинівським комунгоспом, підприємцями: Ляшуком, Веснянкою, Тищуком та перевізниками Павловським П.С., Павловським І.П.

У 2015 році 668 учнів потребувало підвезення до місця навчання. З загального фонду місцевого бюджету придбано пальне по тендерній процедурі закупівель на суму 338510 грн., 138507, 55 грн. використано на оплату за перевезення учнів перевізниками.

Культура та туризм

З метою забезпечення подальшого розвитку культури в районі діє Програма розвитку культури, мистецтва і туризму району, яка спрямована на розвиток професійного та аматорського мистецтва, зміцнення матеріально-технічної бази установ, забезпечення охорони культурної спадщини.

Станом на 1 січня 2016 року мережа закладів культури не змінилася і на даний час складається із 19 будинків культури, 17 клубів, 25 бібліотек, 4 поліфункціональних закладів типу “клуб-бібліотека”, Устилузької дитячої  школи мистецтв-музею садиби Ігоря Стравінського.

В закладах культури району проводились культурно-масові заходи, приурочені до знаменних та календарних дат, ювілейних дат видатних людей України і Волині.      

На проведення культурно-масових заходів у 2015 році використано 30,9 тис.грн, що на 2,2 тис.грн. більше за відповідний період минулого року.

Колективи аматорського мистецтва району приймали участь в різноманітних обласних заходах.

10 червня було відзначено 75-річний ювілей Володимир-Волинської районної бібліотеки.

Протягом 2-3 жовтня проходив Восьмий фестиваль традиційної національної культури. В рамках фестивалю проведено конкурс короваїв, виставку-конкурс вінків, виставку-конкурс дитячих малюнків, шкільний конкурс авторської поезії, присвячений героям АТО, подіям на Сході України, конкурс етномайданчиків. Заключним акордом фестивалю стала Гала-композиція «Героям слава за броню землі, де проростає хлібний колос». Організатори подбали, щоб у роботі етномайданчиків, у виставках вінків і дитячих малюнків, у патріотичних композиціях на гала-концерті шанобливо було викарбовано образ героя. Логічним вінцем свята була передача випечених народними умільцями короваїв і сплетених материнськими руками вінків з колосся учасникам АТО та їхнім родинам.

Для поповнення книжкових фондів бібліотек ЦБС протягом  2015 року надійшло 1130 примірників  книг на суму 38116 грн., з них:  124 примірників на суму 9982грн. – розподілені обласними бібліотеками, 244 примірники на суму 10000грн. – придбано за кошти місцевого бюджету, 762 примірники книг придбано з інших джерел.

З метою поповнення бібліотечних фондів   Володимир-Волинської ЦБС періодичними виданнями у 2015 року з місцевого бюджету було виділено 58003 грн., що на 14688грн.   більше у порівнянні з  минулим роком. За ці кошти передплачено 37 назв газет та журналів.

На зміцнення матеріально-технічної бази закладів культури використано 177,4 тис.грн. ( в т.ч. бюджетні – 99,7 тис.грн., спец кошти – 59,2 тис.грн., спонсорські – 18,5 тис.грн.) що на 82,9 тис.грн. більше у порівнянні з відповідним періодом минулого року.

На енергозберігаючі заходи  протягом року використано 193,1 тис.грн. (в т.ч. бюджетні кошти – 182,7 тис.грн., спец кошти – 10,2 тис.грн., спонсорські – 0,2 тис.грн.), що на 162,1 тис.грн. більше у відповідності до 2014 року.

Підтримка сім’ї, дітей та молоді. Фізкультура і спорт

На особливому контролі в райдержадміністрації перебуває питання дотримання прав дитини.

У 2015 році  на обліку служби  у справах дітей райдержадміністрації перебувало 46 дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, з них: 42 дітей- проживають у 17 сім’ях, де батьки, ухиляються від виконання батьківських обов’язків, 4  дітей-систематично самовільно залишають місце постійного проживання. З метою попередження дитячої бездоглядності та безпритульності, запобігання правопорушень серед дітей, вжиття відповідних заходів щодо влаштування дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, до закладів соціального захисту та надання їм соціальної, правової, медичної допомоги службою у справах дітей райдержадміністрації у взаємодії з інспекторами поліції, районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, представниками органів місцевого самоврядування з початку року проведено 42 профілактичних рейди (використано 10,625 тис.грн.).  Обстежено 49 сімей, в яких виховується 92 дитини. В результаті проведених заходів на профілактичний облік взято 23 дитини та знято з обліку 29 дітей, 14 дітей вилучено із несприятливого середовища та влаштовано до закладів соціального захисту неповнолітніх: 4 – направлено до притулку для дітей служби у справах дітей облдержадміністрації, 6 – до Волинського обласного центру соціально-психологічної реабілітації в м.Ковель, 4-повернено в сім’ю. Службою у справах дітей РДА за 2015 рік було ініційовано притягнення 21 батька до адміністративної відповідальності за неналежне виконання батьківських обов’язків. Підготовлено та подано до Володимир-Волинського міського суду 2 позовні заяви про позбавлення батьківських прав 4 батьків відносно 10 дітей. За участю Устилузького міського, сільських голів, керівників навчально – виховних  закладів, фахівців із соціальної роботи проведено 4 засідання координаційної ради у справах дітей, на яких було розглянуто 8 питань, та 12 засідань комісії з питань захисту прав дитини, прийняті відповідні рішення.

У 2015 році з районного бюджету виділено 80 тисяч гривень на ремонт житла 3-ох дітей-сиріт, та осіб з їх числа, яке на праві приватної власності їм  належить.

Районною державною адміністрацією проводиться робота щодо забезпечення права кожної дитини без батьківської опіки на виховання в сімейному оточенні.

Станом на 1 січня 2016 року на обліку служби у справах дітей райдержадміністрації перебуває 101 дитина – сирота та дитина, позбавлена батьківського піклування, з них 38 – діти-сироти; 63 – позбавлені батьківського піклування. Із загальної кількості дітей даної категорії до сімейних форм виховання влаштовано  95 дітей.

Районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді  постійно ведеться облік та соціальний супровід сімей, які потрапили  в складні життєві обставини. Протягом 2015 року  на обліку  Центру перебувало 29 таких родини, під соціальним супроводом – 3 родини, в яких виховується 79 дітей. З метою виявлення сімей, які потрапили у складні життєві обставини та надання соціальних послуг працівниками центру було здійснено обстеження 513 родин та надано необхідні соціальні послуги. Проведено обстеження 153 сімей, які отримують державну допомогу при народженні дитини.

З метою залучення населення до активних занять фізичною культурою та спортом у 2015 році тривала традиційна Спартакіада серед територіальних громад району.

В районі діє федерація футболу. Це дає змогу більш масово проводити районні спортивні заходи та брати участь в змаганнях, як обласного, так і регіонального рівня. Цього року район в Чемпіонаті Волині серед ветеранів 35 років і старше представляють дві команди – ФК «Володимирівка» та ФК «Зимне», які за результатами  першого кола посіли відповідно друге та третє місця.

Збірні команди району щорічно приймають участь у масових обласних заходах:

Вже традиційно проводяться масові спортивні заходи з нагоди відзначення  державних та інших свят.

З метою активізації  роботи щодо залучення дітей, підлітків та трудових колективів до занять фізичною культурою та масовим спортом свою  діяльність здійснює районна рада ВФСТ «Колос».

Щорічно проводиться рейтинг серед спортсменів та тренерів району.

З метою виявлення обдарованих дітей та вдосконалення їхньої спортивної майстерності в подальшому, в районі функціонує ДЮСШ.

З метою збільшення чисельності дітей, що навчаються у дитячо-юнацькій спортивній школі щорічно проводяться: Спартакіада школярів району та першості з волейболу, баскетболу, футболу, настільного тенісу, боксу, легкої атлетики, шахів; районні змагання «Старти надій», спартакіада району та обласна спартакіада допризовної та призовної молоді.

За період 2014-2015 навчальний рік учнями ДЮСШ було виконано  157 розрядів Єдиної спортивної класифікації України: звання кандидата у майстри спорту України виконав 1 учень, другий-третій дорослі розряди виконали 40 учнів, перший-третій юнацькі розряди – 116 учнів.

Патріотичне виховання молоді, підготовка та проведення призову на строкову службу до лав Збройних Сил України у 2015 році здійснювалося згідно Програми пітріотичного виховання молоді, підготовки та проведення призову а строкову військову службу до лав Збройних Сил України у Володимир-Волинському районі на 2014-2015 роки, затвердженої рішенням районної ради від 15.10.2014 року №28/8. В рамках реалізації Програми був проведений призов юнаків району на службу в лави ЗСУ; 06-08 травня проведено відкритий районний національно-патріотичний, військово-туристично-спортивний Зліт «Юний патріот», а 25-27 червня –  проведено відкритий районний туристично – відпочинковий зліт обдарованої учнівської молоді Волині «Юність». Також 26 лютого проведено чемпіонат району з шахів та шашок, присвячений  пам`яті «Небесної сотні» та загиблих воїнів АТО в приміщенні РБК; міжрайонний футбольний турнір, присвячений пам`яті загиблих воїнів АТО та Героїв Небесної Сотні, на стадіоні м. Устилуг; районну Спартакіаду серед допризовної молоді, в якій взяли участь  допризовники із 10 загальноосвітніх закладів району; відряжено команду району в кількості  9 осіб на обласну  Спартакіаду серед допризовної молоді, яка відбулася 15-17 вересня 2015 року в м. Володимир-Волинському.

Райдержадміністрація постійно працює над пошуком нових, прогресивних форм роботи щодо забезпечення повного виконання делегованих повноважень.

Хід виконання бюджету та програми економічного і соціального розвитку району щоквартально аналізується на засіданнях колегії і нарадах у голови райдержадміністрації за участю керівництва районної ради, Устилузького міського та сільських голів.

У 2015 році з основної діяльності видано 484 розпорядження, найбільше з питань економічного і соціального розвитку, регулювання земельних відносин, з виконання повноважень делегованих районною радою.

Районною державною адміністрацією проводиться значна робота по вирішенню запитів громадян. Протягом минулого року до установи надійшло  525 звернень, з яких 482  письмових та 43 усних. 43 – було отримано на особистих прийомах голови райдержадміністрації.

Загалом заявниками порушено 570 питань різноманітного характеру. Найбільше у зверненнях громадян у звітному періоді порушувалось питання соціального захисту – 236 звернень (45%) проти 166 звернень у 2014 році, збільшення звернень по даному питанню зумовлено тим, що багато жителів району є мобілізованими та беруть безпосередню участь у антитерористичній операції (АТО), внаслідок військовослужбовці, які потребують лікування або знаходяться на лікуванні отримують матеріальну допомогу. Відповідно до районної Програми соціального захисту населення на 2015-2017 роки у 2015 році  виділено 167 громадянам з них 37 учасникам АТО, з районного бюджету матеріальну допомогу на лікування та ліквідацію стихійних наслідків, пожежі в сумі 129 тисяч 400 гривень.

На другому місці знаходиться аграрна політика та земельні відносини – 123 звернення, що становить 23,4 % (2014 – 130) це надання дозволу на розробку та затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення особистого селянського господарства.

На третьому місці питання з галузі сім’ї, молоді, дітей це 34 (6,4%) звернення протягом 2015 року (2014 – 159).

З питання освіти до райдержадміністрації надійшло 29 звернень у 2015 році проти 10 звернень відповідного періоду 2014 року. Збільшення звернень зумовлено тим, що діти з сільської місцевості наближеної до міста Володимир-Волинський, відвідують дитячі садки міста у зв’язку з чим із районного бюджету виділяються кошти, які перераховуються у міський бюджет за утримання сільських дітей у міських садочках, а також у зв’язку з оптимізацією мережі навчальних закладів в районі.

Звернень з питань комунального та дорожнього  господарства надійшло – 33 одиниці  (6,2%) це питання ремонту доріг, надання роз’яснення щодо встановлення газових лічильників та благоустрою населених пунктів.

За звітний період до райдержадміністрації поступило 24  колективних та 18 повторних звернень. Загальна кількість громадян, що звернулися до райдержадміністрації за 12 місяців 2015 року становить 1344 громадян району.

Протягом звітного періоду забезпечено розгляд усіх звернень громадян.

З метою виконання заходів та удосконалення форм роботи з інформування населення про діяльність органів виконавчої влади у вирішенні соціально-економічних проблем районною державною адміністрацією проводиться відповідна робота щодо забезпечення відкритості у своїй діяльності.

В міськрайонній газеті “Слово правди” постійно публікуються інформації, повідомлення про діяльність райдержадміністрації щодо виконання своїх повноважень та питань соціально-економічного, суспільно-політичного і культурного життя району.

Попередня інформація про заходи, які нами ініціюються, як правило, знаходить своє місце у рубриці “Коротко” вищезгаданого друкованого видання.

Крім того, постійною стала робота по інформаційному наповненню офіційної Веб-сторінки райдержадміністрації.

З метою роз’яснення практичних завдань, що випливають з Указів Президента України, постанов Кабінету Міністрів України, розпорядчих документів обласної та районної державних адміністрацій, врахування думки громадськості проведено тринадцять засідань громадської ради.

Назавершення хочу подякувати громаді, депутатам всіх рівнів, міській, сільським радам, структурним підрозділам райдержадміністрації, всім установам і організаціям, всім тим, хто приклав своїх зусиль для забезпечення нашої злагодженої роботи, підвищуючи тим самим авторитет влади району.

Зусилля районної державної адміністрації і надалі будуть націлені на закріплення позитивних тенденцій розвитку економіки району, забезпечення ефективного соціального захисту тих, хто цього потребує, впровадження механізмів ринкової економіки.




один коментар

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

22 Листопада, П’ятниця