<

Історія легендарної «волинянки»

Цей запис опубліковано більш як рік тому
10:55 | 17.11.2017 / Новини / /
Перегляди
122
/ Коментарі відсутні

Знаменитий автомобіль «волинянка», який виготовляли в Луцьку, – чи не єдина оригінальна розробка в радянському автопромі.

Про це повідомляє 24 канал.

«Що крутіше: БМВ чи ЛуАЗ? Хтось може сказати – та як можна порівнювати флагмана німецького автопрому із волинянкою. Але все ж можна, бо БМВ – бойова машина Волині і є тим самим джипиком виробництва Луцького автомобільного заводу. У народі просто – волинянка», – йдеться у повідомленні.

Все почалося в 1965 році, коли для потреб десантних військ спроектували цього красунчика – транспортер переднього краю, або просто ТПК. Повнопривідний автомобіль-амфібія.

Розробили його в Запоріжжі – звідси й перша назва ЗАЗ-967. Але збирати вирішили в Луцьку. У назві першої цивільної на початку літера З – тобто Запоріжжя. Згодом абревіатура ЗАЗ-969 із приставкою «Волинь» перетворилась на ЛуАЗ-969.

Мотор хоч і від «Запорожця», але вже не ззаду, а спереду, як і ведучі колеса. Хоча ЛуАЗ спроектований, як повнопривідна автівка, в серійних моделях, що зійшли з конвеєра наприкінці 1960 років, працював лише передній привід. Усе через дефіцит комплектуючих. І лише в 1971 році випускають повнопривідний варіант. Та розібратися, як ним керувати, було дуже непросто. Це ж дзеркальна версія «Запорожця».

Цей автомобіль, чи не єдина в Союзі оригінальна розробка. ЛуАЗ навіть змагався у прохідності болотом із імпортними автівками схожого класу – французьким «Рено Родео», австрійським «Гафлінґером» і японським «Сузукі Самурай». Не програв ЛуАЗу лише австрійський джип. І ці фантастичні показники броньовичок демонстрував із надскромним двигуном.




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

19 Березня, Вівторок
18 Березня, Понеділок