<

Директор КП «Полігон» розповів про вивезення габаритного сміття, сортувальну лінію і техніку підприємства

Цей запис опубліковано більш як рік тому
21:02 | 3.11.2021 / Інтерв'ю / , /
Перегляди
546
/ Коментарі відсутні

Осінь – активна пора робіт у дворах та садибах: десь треба дерева й кущі підрізати, десь бур’яни скосити на зиму, десь листя позагрібати. А що із цим усім «добром» робити володимирчанам далі, якщо КП «Полігон» заявляє, що вивезення такого сміття не входить у їхні тарифи, а муніципали за спалювання гілок і листя штрафують?

Оскільки питання це актуальне для багатьох жителів міста, у якому приватна забудова займає левову частку площі, журналістка газети “Слово правди” Віталіна Макарик звернулися за роз’ясненнями до директора КП «Полігон» Володимира Собіпана.

Отож, що робити людям з відходами садівництва, якщо «Полігон» їх не забиратиме від будинків?

Теперішній тариф за вивезення ТПВ – 10 гривень 50 копійок з людини – і справді не включає в себе вивезення зілля, бадилля, обрізків гілок тощо. Але ми, як і всі, хочемо, щоб місто було чистим, і розуміємо, що в нас досить велика частка приватного сектору, де такі відходи є невід’ємними, тому забираємо і їх.

Однак просимо споживачів, щоб складали все акуратно – пакували  у сміттєві пакети, зв’язували у в’язанки, щоб наші вантажники, коли проїжджають по маршруту, могли закинути у причіп. А якщо люди просто накидають купу бадилля – це не лише неповага до нашої роботи, а й неможливість її якісно виконувати.

У нас виїжджає три маршрути по контейнерах і три трактори, які збирають сміття у приватній забудові. Восени ми часто відсилаємо додатково машину з задньою загрузкою у приватний сектор, щоб зібрати всі виставлені відходи. Але просимо відсортовувати окремо відходи природного походження, бо, вивозячи на полігон, ми їх складуємо збоку.

У червні в нас була екологічна перевірка, інспектори оглядали санітарне поле. Зауваження були несуттєві, але стосувалися, зокрема, оцього всього гілля і бадилля, тому виділили на нього окрему ділянку.

Має запускатися третя черга полігону, і якщо ми хочемо впроваджувати сортування сміття, то всі ці відходи садівництва не будуть іти в загальну чергу зі сміттєвими мішками. У такому разі, імовірно, організуємо вивезення гілок, бадилля та інших відходів садівництва за окремим розкладом.

Звісно, це все зумовить підвищення тарифів, бо той, який діє зараз – 10.5 гривні  – це дуже мало. Можливо, зробимо  це з 1 січня, якщо пройдемо всі погодження.

У вас також є можливість замовити вивезення будівельного та іншого сміття безпосередньо від одного господарства. Як скористатися цією послугою?

Маємо розроблену тарифну сітку надання послуг за категоріями споживачів. Більшість людей замовляють трактори для вивезення будівельного сміття, гілля тощо. Вартість такої послуги для населення – 405,56 гривні за годину роботи.

Щоб отримати її, замовник має приїхати на КП «Полігон», укласти договір, оплатити рахунок, а ми за адресою відправимо трактор. Замовник може завантажувати сміття сам, а може замовити додатково послуги навантажувача.Також надаємо послуги автовишки та бочки з відкачування нечистот.

Які є перспективи введення сортування сміття на «Полігоні»?

Я прихильник того, щоб облаштувати на підприємстві сортувальну лінію. Вона потрібна у місті, про цю ідею схвально відгукуються і чиновники, і звичайні жителі, які дбають про екологію. Є у нас підприємець, який займається збором пластикових відходів, скла, але усе це потрібно привозити безпосередньо до нього.

Мали розмову з представниками луцької фірми, вони пропонують, щоб ми збирали і відсортовували тільки пластикові пляшки, а вони приїжджатимуть і забиратимуть. Зараз думаємо, як це все можна організувати. Це такий мінімальний перший крок, але загалом стоїть питання про те, щоб облаштувати сортувальну лінію.

Я вже трохи вивчав досвід міст, де вона запроваджена. Їздив у Хмельницький, дуже сподобався їхній комплексний підхід до проблеми. Сортування сміття популяризують на загальноміському рівні, у навчальних закладах і просто на вулицях міста є багато стендів з  інформацією щодо сортування, його правил і переваг.

Також був у Фастові на переробній станції від ТОВ «Екосфера новацій», вони недавно презентували свою пропозицію у нашому місті. Там мав можливість спостерігати за роботою, то, власне, найперше мене вразило, що нема ні гілляк, ні листя, усе в пакетах.

Я вважаю, що сортувальна лінія у Володимирі вкрай необхідна. Тим більше, маємо запускати третю карту полігону ТВП, тож є можливість там одразу її збудувати. Чи буде вона комунальною, чи її збудує запрошений інвестор, чи 50/50 – тут уже вирішуватиме влада. Але однозначно втілити це варто, бо дасть місту і робочі місця, і податки.

Та й якщо буде налагоджене сортування сміття, то й звалище заповнюватиметься не так швидко?

Так, частина відходів піде на переробку, а решту відсортованих можна буде складувати компактніше й ощадливіше використовувати площу. І загалом навантаження на полігон зменшиться.

А яка зараз ситуація із наповненістю санітарного поля? Чи не загрожуватиме місту в осяжній перспективі сміттєвий колапс?

Ні, найближчим часом не загрожує. Зараз у нас діє друга карта, і якщо все йтиме так, як тепер, то її вистачить орієнтовно на рік і два-три місяці. Тим часом готуємо документи на введення в експлуатацію третьої черги.

Чи вистачає підприємству техніки для роботи? Чим поповнили автопарк спецмашин, а чого бракує?

У березні депутати на сесії списали з нашого балансу старий РУМ – навісний пристрій до трактора, який використовуємо для розсипання піщано-сольової суміші. Потрібно було купувати новий. Вирішили брати бортовий вантажний автомобіль, на який чіпляється цей РУМ, а попереду стоїть обвал.

Тобто взимку він використовується для розчищення і посипання вулиць, а в інші пори року його можна використовувати для вивезення сміття. Відбувся тендер на його закупівлю, виграла фірма ТОВ «ТД «Альфатекс» із Кременчука, вартість автомобіля на базі МАЗа – 2 мільйони 247 тисяч гривень.

Ситуація з технікою загалом стабільна. Фактично всі машини використовуються щодня. Регулярно проводимо техогляди, медичні огляди проходять наші водії, трактористи. Робочі моменти, звичайно є: десь щось ламається, треба ремонтувати, міняти запчастини. Стараємося робити це оперативно, щоб не відбивалося на роботі підприємства і якості надання послуг.

Досить гостро стоїть питання бульдозера на санполі: той, що є, працює щодня, але він старий, ми-то його підремонтували, але в будь-який момент може зламатися – і це стане величезною проблемою.

Є трактор Т-130, куплений за 1,2 мільйона, він вийшов з ладу ще в квітні і, оскільки по ньому триває кримінальне провадження, а капітальний ремонт коштуватиме більше 500 тисяч гривень, ми його поки не чіпаємо.

На сесії виділили кошти на придбання нового бульдозера, і це добре, бо у разі зупинки того, який зараз працює, нічим його замінити – у місті підприємця, який би надавав такі послуги, немає.

Залучення до деяких робіт приватного бізнесу – це користь чи збиток для КП «Полігон»?

Оскільки техніки для прибирання вулиць у нас нема, то залучення до цього підприємця Грицевича однозначно корисне. Та й для очищення тротуарів така техніка не завадила б, бо це зменшило б навантаження на двірників. Звичайно, якби вона була у нас на балансі, ми б працювали на ній самотужки. Але в будь-якому разі така підмога від приватних підприємців – це плюс для міста.

Чи відчувається на підприємстві плинність кадрів?

У нас великий, згуртований колектив, всього налічує 86 осіб. І двірники, і вантажники працюють на совість. Час від часу бувають, звісно, якісь робочі моменти, як і в кожному колективі. Але є люди, які тут працюють роками.

Іноді відчуваємо брак вантажників, бо робота важка і багато хто на ній надовго не затримується, але є й такі, хто потім все одно до нас повертається. Кожен знає свою роботу і готовий, за потреби, підмінити колегу. Колективом я задоволений.

Які зміни впровадили з моменту, як очолили підприємство?

Коли  я прийшов на посаду, то першим ділом вирішив розширити повноваження наших інспекторів. Досі вони займалися переукладанням договорів. Наразі переукладено їх близько 50 відсотків. Але я також просив у міській раді, щоб нам дали повноваження на складання протоколів за порушення правил благоустрою у сфері поводження з відходами. Виконком їх дав. Зараз розробляємо припис про усунення порушень правил благоустрою.

Як налагоджуєте контакт зі споживачами ваших послуг?

Ми відкриті до спілкування з ними. Аби бути ближчими до людей, створили сторінки у фейсбуці та інстраграмі, де оперативно поширюємо інформацію, відповідаємо на запитання і реагуємо на скарги. Також у нас працює диспетчерська служба за номером 0978717612 з 8:00 до 17:00 з перервою на обід із 13:00 до 14:00.

У перспективі хочемо створити чат у телеграмі, куди мешканці зможуть подавати інформацію – наприклад, щодо вуличного освітлення: ми фізично не можемо контролювати всі лампочки на всіх вулицях міста, тож якщо десь помітили, що ліхтар перегорів, можна буде подзвонити й повідомити. Ми повністю налаштовані на діалог і співпрацю із жителями міста.




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *