На велосипеді по вулиці Луцькій: показали ретрофото, зроблене 1939 року у Володимирі
Фото зроблене 1-го травня 1939-го року у Володимирі. На ньому зображений чоловік, на ім’я Адольф Філіпович, який їде вулицею Луцькою, тодішньому Тракту Легіонів.
Світлину опублікувала у своєму фейсбуці Орися Вознюк.
Позаду чоловіка на велосипеді – млин Шильмана, нині хлібзавод.
Зі світлини видно, що млин був добудований під час радянської влади, було піднято дах, що сховав невеличкі “вежі”, які чітко видно на фото. Перед центральним входом була алея дерев.
Вулиця повністю брукована та є широке узбіччя для велосипедистів.
А звідки у Адольфа Філіповича навесні 39-го ве Влоджімєжу взявся радянський велосипед?
Сюди Потап-гість не прийде пофапати на рад. минуле.
Це ж шаблонною мовою комуністів “буржуазна, панська Польша”.
Навіть слова “радянський велосипед” їх не “взбудоражили”.
Дійсно – травень 1939 і рад. велосипед у Володимирі – це звучить дивно. А хлібзавод легко взнається у тій башті Шильмана.
Радянський велосипед міг бути вироблений тільки на Харківському велосипедному заводі. Який був вивезений ще за імперської Росії з Рии в Харків. Почав виробляти велосипеди в СССР тільки з 1926 року. Ймовірнісь, щоце саме той велосипед є. Але цікаве інше: яким шляхом потрапив велосипед на територію Польщі. Котра в цей час була не дуже в дружніх стосунках з есесерією? Щоправда, на території тієї самої Польщі діяло багато агітаторів прорадянського спрямування. Вони розповідали довірливим західнякам про комуністичний рай. І дехто вірив. І втікав через Збруч пораювати. Але потім швидко наївшись того раю, втікав назад. Якщо міг, звичайно. Можливо тому й редакція так швидко виправила заголовок. Слово “радянський” зникло. Залишилось просто велосипед. Ну, щоб не кидати тіні на Адольфа Філіповича. Хай спочиває з миром.
Таке враження, що цей коментар писав наш “любий” комсомолець, бо кількість нафантазованої ахінеї зашкалює)) Ви, часом, йому не родич?
А по суті – ймовірність, що це “саме той велосипед” – 0.0%
Аргументи?
1) чітко видно, що емблема навіть близько не харківська (до речі, перші років з 10 емблеми карбувалися українською мовою);
2) в міжвоєнний період “1й держ. вело-завод ім. Петровського” (в кінці 30-х перейменований в “ХВЗ”) велосипедів з рулем-бараном не випускав (те, що Адольф Філіпович перекрутив його догори дриґом як якийсь рагу… ой, неборака – взагалі опустимо)) )
Таке враження, що цей коментар писав наш “любий” кoмсoмoлeць, бо кількість нафантазованої ахінеї зашкалює)) Ви, часом, йому не родич?
А по суті – ймовірність, що це “саме той велосипед” – 0.0%
Аргументи?
1) чітко видно, що емблема навіть близько не харківська (до речі, перші років з 10 емблеми карбувалися українською мовою);
2) в міжвоєнний період “1й держ. вело-завод ім. Петровського” (в кінці 30-х перейменований в “ХВЗ”) велосипедів з рулем-бараном не випускав (те, що Адольф Філіпович перекрутив його догори дриґом як якийсь рагу… ой, неборака – взагалі опустимо)) )