Вчителі та учні повинні знати основи першої домедичної допомоги
Проєкт «Врятувати життя – може кожен» від ГО «Zелений маяк» націлений на те, щоб навчити викладачів шкіл та учнів, громади Володимира, основам першої домедичної допомоги.
Такі знання є важливими та цінними для вчителів, яким у екстреному випадку із проблемою здоров’я у дитини, потрібно зробити все, щоб зберегти здоров’я та життя до приїзду швидкої медичної допомоги.
На цих експрес-курсах вчителі вчаться робити серцево-легеневу реанімацію, вміти діяти при втраті свідомості у дитини, діяти при кровотечі з носа або епілептичному випадку. Також важливим є питанням, який так само проходять на цих курсах – обструкція дихальних шляхів (потрапляння інородного тіла в дихальні шляхи).
Але основа навчання, це самий екстрений випадок – серцево-легенева реанімація у школярів, оскільки відсутність дихання є безпосередньою загрозою для життя дитини. Усього 4-6 хвилин і дитина, без дихання, може померти, а швидка медична допомога, по-протоколах в місті може прибути лише через 10-12 хвилин.
Так от вчителі і вчаться робити закритий масаж серця, щоб «дотримати» дитину до приїзду медиків, та дозволити їй, у прямому сенсі, вижити.Учням шкіл тематика курсів подається трішки інша, але теж пересікається із тим, що інструктори ГО «Zелений маяк» дають вчителям шкіл.
Основні моменти у навчанні це – власна безпека, дії при втраті свідомості, правильний виклик швидкої медичної допомоги, обструкція дихальних шляхів, кровотеча з носа та епілептичні випадки. Також опрацьовується взаємодія між всіма свідками, якоїсь нештатної ситуації із здоров’ям в когось із однокласників чи інших учнів школи.
Дуже тішить те, що при викладанні і вчителі і діти – хочуть все спробувати на практичних складових, щоб власноруч перевернути людину без свідомості у стабільне бокове положення, або зробити натискання на грудну клітину при серцево-легеневій реанімації на учбових манекеах згідно протоколу «30 натискань – 2 вдихи», або знайти точку натискання при прийомі Хеймліха, або ж як правильно бити по спині згідно прийому Гордона, якщо хтось подавився під час їжі і не може дихати.
Всі ці моменти дають можливість не лише дітям відчувати себе в безпеці, якщо в них щось станеться екстрене, у медичному плані, в школі, але й батькам приємніше розуміти, що їх діти в більшій безпеці ніж були до того.
Адже проєкт «Врятувати життя – може кожен» націлений на те, щоб дитячих загроз здоров’ю та життю у школах громади було менше, а якщо і трапляться, то щоб вони пройшли із найменшою загрозою життю та здоров’ю дітей.
У листопаді проєкт в нас ставиться на паузу (тільки один заздалегідь запланований тренінг буде для вчителів).