<
Інші розділи

Як школярі Володимира-Волинського звикають до дистанційного навчання

Цей запис опубліковано більш як рік тому
09:24 | 2.05.2020 / Володимир / /
Перегляди
41
/ 1 коментар

Уже відомо, що більшість школярів до вересня не повернуться за свої парти. Навчальний рік завершуватимуть дистанційно учні 1-10 класів. Удома вчаться й 11-класники, і невідворотність ЗНО цього року додає випускникам більше стресу, аніж зазвичай, адже поки що не відомі остаточно навіть терміни його складання.

Як змогли пристосуватися до дистанційного навчання школярі різного віку? Які його переваги відкрили для себе, з якими недоліками змушені боротися? Про це Віталіна Макарик із газети “Слово Правди” запитала в учнів різних навчальних закладів Володимира-Волинського.

5 клас
Антон Чорний, школа-ліцей с. Зимне:

“Спочатку я думав, що карантин буде без уроків та навчання. Після того, як оголосили, що воно відбуватиметься дистанційно, очікував, що це буде важко, але виявилося – нормально. Справді, не дуже легко, але в мене виходить. Через деякий час з’явилась Всеукраїнська онлайн школа. Я подумав: навіщо, це ж виходить, що дитині додається клопоту? Але це не так. В онлайн школі зрозумів, що вчителі детальніше пояснюють ту тему, яку вчив, і це допомагає її краще зрозуміти. Крім того, вчу дистанційно німецьку та англійську мови”.

Мама Антона Лілія додає, що завдяки “дистанційній” школі син може трішки довше поспати, навчання починає о 10-ій. Домашні завдання робить з усіх предметів, які задають у школі. Проблем з віртуальним шкільним класом майже не мав, лише раз виникли труднощі з тим, як відправити твір на перевірку, то вчителька телефоном усе роз’яснила і допомогла. Дистанційне навчання у Зимнівській школі стартувало одразу з початком карантину, тому навчальний процес триває безперервно.

9 клас
Вероніка Замрига, гімназія ім. Олександра Цинкаловського:

“Думаю, це знайомо багатьом: на карантині не дуже хочеться кожен день присвячувати час навчанню. Зазвичай я виконую домашнє завдання так: один день – один предмет. Мені так легше сконцентруватись на певному уроці. Завжди записую всі завдання. Вчителі їх дають в електронному форматі, а тому дуже легко щось забути або пропустити у тоннах повідомлень та імейлів.

Плюс відео на ютубі – класна штука! Просто вбиваєш у пошук потрібну тобі тему – і ось у тебе десятки відео-уроків з певного предмету. Інформація та сама, що й у підручнику, але є й додаткова. Чудовий варіант, якщо ви не зрозуміли тему. І так легше сприймати інформацію.

Гарячі дедлайни – то ще одна проблема сучасних учнів. Тому намагаюся, зробити і відправити завдання якомога швидше після того, як отримала їх. По-перше, ніяких переживань типу “Йой, завтра потрібно здати проєкт з хімії, а я навіть вступний слайд не зробила”. По-друге, це викличе у вчителя відчуття, що ви серйозно ставитесь до його предмету, навіть на дистанційному навчанні. А це важливий момент у будь-якому форматі освіти.

Насамкінець хочу сказати, що карантин – це вам не канікули, на жаль. Але ефект “розслабухи” таки присутній… Та замислююся про наступний навчальний рік. Апріорі, потім усім нам буде важко. Тому не хочу накопчувати “хвости”.

Єгор Яскорський, ліцей “Центр освіти”:

“Крім загальноосвітньої, навчаюся ще у музичній школі. В обох – дистанційно. Окрім того, опановую телевізійне навчання. Мені подобається, як пояснюють вчителі Всеукраїнської онлайн школи. І те, як організоване дистанційне навчання у ліцеї, подобається теж, усе встигаю, хоча інколи буває щось незрозуміле. Гугл класрум часом видає помилку, коли намагаєшся щось завантажити, це дратує. Тож при всіх плюсах дистанційне навчання не може замінити живого.

Нескінченно тішуся, що відмінили ДПА: з мене досить і вступних іспитів до музичного коледжу. Дистанційне навчання у музичній школі подобається значно більше – воно простіше, доступніше і цікавіше”.

11 клас
Олеся Василець, НВК №3:

“Загалом дистанційне навчання мені подобається, але, як на мене, мінусів тут набагато більше, ніж плюсів. Оскільки я вже випускниця, то карантин – чудовий період, щоб якнайбільше часу приділити саме підготовці до ЗНО, зосередитись на тих трьох головних предметах, з яких уже зовсім скоро його складатиму. Це величезний плюс.

Але от проблема дистанційного навчання в тому, що в школах уроки в режимі онлайн не проводяться, а домашнє завдання продовжують задавати. Тобто це й не дистанційне навчання, це самонавчання. Уроки, які показують по телевізору, схожі на лекції, а ми до такого не звикли – не встигаєш нічого ні записати, ні почути. Це величезний мінус, який найбільше дратує. До ЗНО також готуюсь із репетиторами по скайпу, поки все подобається. Звичайно, ще один величезний плюс карантину і водночас його мінус – це те, що ЗНО відтерміновується, тож якраз буде більше часу, щоб підготуватись.

Зосередитися на навчанні, коли весь день проводиш удома, відверто кажучи, складно. Але мене мотивує бажання вступити до хорошого вишу і здобути омріяну професію, тому переборюю всі спокуси і вчуся”.

П’ятикласник з дистанційної школи

Третій рік дистанційно навчається у Харківській школі “Ангстрем” володимирчанин Нікіта Серегін. Школа приватна, але працює повністю за державною програмою загальноосвітніх закладів. На відміну від більшості однолітків, які освоюють премудрості дистанційної освіти вимушено, для його сім’ї це власний вибір, який має чимало переваг, зокрема – більше часу для позашкільних занять (англійська, театр, басейн тощо) та ігор і спілкування з однолітками.

“Найперша перевага – можливість спланувати розклад так, як зручно. Тому в мене вихідні – це неділя та понеділок, а в робочі дні навантаження сплановане так, щоб у ті дні, коли маю багато позашкільних занять, було менше уроків. У нашій школі є окремий ресурс з онлайнщоденником, завдання з усіх предметів доступні одразу на весь навчальний рік. Тому можу дещо робити наперед – наприклад, математика вже виконана на найближчі два тижні, бо скоро канікули, хочеться пошвидше все закрити і гуляти.

Зазвичай мій день виглядає приблизно так: встаю десь о восьмій, снідаю, роблю зарядку і сідаю вчитися. Є кілька форматів занять. По-перше, це ті, які треба виконати письмово або записавши відео. По-друге, це вебінари, які проводить вчитель у реальному часі, а учні до них підключаються, задають питання. В ході вебінару часто виконуємо якісь тести, а вчитель одразу бачить, як засвоюємо матеріал. По-третє, це особисті онлайн-консультації з учителем, які можна взяти, якщо потрібне додаткове пояснення. По-четверте, це тести – поточні, контрольні і підсумкові, які впливають на оцінку за чверть. Тож головне – вчасно їх здати.

І також потрібно взяти участь в очній сесії, тобто особисто поспілкуватися з кожним учителем, відповісти на запитання. Без цього, навіть якщо з усіма тестами і завданнями впорався добре, відмінну оцінку не отримаєш. Є також творчі завдання – необов’язкові, суто для себе, або бонусні, які додадуть бал до оцінки за тему. А здавати ДПА у четвертому класі потрібно було особисто, тому ми їздили у Харків.

Якось по-особливому налаштовуватися на режим навчання не доводиться. Я так звик до цього, що просто сідаю і роблю. З корисних лайфхаків – поставити таймер, наприклад, на 45 хвилин, і добре попрацювати впродовж цього часу, не відволікаючись на інші речі. Попервах розтягував виконання завдань до вечора, а так можна швидше з усім впоратися”, – розповів Нікіта.




один коментар
  1. Мені особисто було цікаво дізнатися про враження дітей від дистанційного навчання. Цікаві інтерв*ю. Інформація про Харківську дистанційну школу заставила задуматись. Досить актуально…
    Віталіні Макарик дякую.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

24 Листопада, Неділя
23 Листопада, Субота