<

Анна Рубанова: “У головного інженера свої бачення розвитку підприємства, так і залишилися, але на жаль, лише деклараціями і голослівними лозунгами”

Цей запис опубліковано більш як рік тому
15:54 | 8.06.2016 / Інтерв'ю /
Перегляди
24
/ коментарі 2

Про те як у таких надскладних умовах доводиться працювати та готуватися до чергового опалювального сезону розповідає керівник «Володимир-Волинськтеплокомуненерго» Анна Рубанова.

Від тепла в оселі загалом залежить комфортне життя кожного з нас. На жаль, на Волині та й, мабуть, по всі Україні, для підприємств, що займаються теплопостачанням настали скрутні часи. Невідшкодована різниця у тарифах, несвоєчасність надходження коштів за субсидії, а у випадку з «Володимир-Волинськтеплокомуненерго» ще й мільйонний штраф від Держархбудінспекції. До речі, цей величезний непосильний штраф на підприємство було накладено після скарг депутата Володимир-Волинської міської ради, а за сумісництвом і головного інженера «Володимир-Волинськтеплокомуненерго» Ярослава Жука, – пишуть Відомості.

Про те як у таких надскладних умовах доводиться працювати та готуватися до чергового опалювального сезону, розмовляємо з новим керівником «Володимир-Волинськтеплокомуненерго» Анною Рубановою.

– Анно Сергіївно, ви стали керівником ПТМ «Володимир-Волинськтеплокомуненерго» після того як депутатська комісія, яка працювала на підприємстві, визнала роботу попереднього керівника неефективною. Ця комісія також мала за мету напрацювати шляхи виходу з кризи. Чи є ці напрацювання, чи працюєте Ви над їх втіленням? Які заходи по оптимізації маєте на меті реалізувати?

– Дійсно, протягом двох місяців на підприємстві працювала спеціально створена тимчасова депутатська комісія. 6 квітня вона озвучила свої висновки, основним з яких було незадовільна робота адміністрації підприємства. Комісія запропонувала можливі варіанти виведення підприємства з кризи: скоротити сорока годинний робочий тиждень до 32 годин, передати частину котелень приватним інвесторам через проведення тендеру, врегулювати заробітну плату адміністрації, а саме в частині зменшення її для окремих посад з метою приведення її до вимог чинного законодавства про працю та Галузевій угоді.

Моє ж призначення відбулося після того, як попередній керівник написав заяву на звільнення. Ми намагаємося працювати і виводити підприємство з кризи, працюючи по рекомендаціях депутатської комісії. Зараз проводяться відповідні економічні розрахунки таких рекомендацій, адже перш ніж почати їх виконувати, потрібно впевнитися в тому, що вони дадуть позитивний економічний ефект.

– Підприємство переходить на чотириденний робочий тиждень, як до цього ставляться працівники, адже це відіб’ється на їхній заробітній платі?

– Перехід на скорочений робочий тиждень (чотириденний робочий тиждень із додатковим вихідним днем – п’ятницею) застосовувався вже у минулому році. За два місяці до його введення колектив про це попередили відповідним наказом. В цьому році теж аналогічно було зроблено і вже з 20 травня підприємство мало б перейти на чотириденний робочий тиждень. Однією з вимог законодавства про працю є отримання згоди працівників на подальшу роботу при неповному робочому тижні. Проте, головний інженер підприємства Ярослав Жук висунув претензії до мене як керівника, що такі умови порушують його конституційні права на пенсію і адміністрація не має права вводити такий графік роботи підприємства. Він ініціював збори колективу, на яких розповів працівникам, котрі написали заяви-згоди, що це все незаконно і що люди у п’ятницю повинні виходити на роботу. Враховуючи емоційну напругу серед колективу, ми відтермінували введення в дію відповідного наказу. Варто наголосити, що головний інженер подав на підприємство позов до суду на відшкодування йому недорахованої заробітної плати при застосуванні в минулому році неповного робочого тижня в розмірі  більше чотирьох тисяч гривень. На даний час проводиться судова тяганина.

– Неодноразово збори колективу перетворювалися у сварку між головним інженером та керівником підприємства. Як у Вас складаються робочі стосунки  і якою є робоча атмосфера у колективі?

– Чесно кажучи, у нас в цьому плані навіть зі зміною керівника нічого не змінилося. Як були у головного інженера свої бачення розвитку підприємства, так і залишилися, але на жаль, лише деклараціями і голослівними лозунгами.

Збори, мітинги, виступи – все це він проводить, створює ажіотаж серед і так вкрай занепокоєного трудового колективу, розповідає, які всі неправі і чинять незаконні дії, але посприяти у вирішенні накопичених проблем, в тому числі і технічного характеру, та вивести підприємство з кризи він не допомагає.

На чимало моїх питань реагує погрозами писати позови у суд та подавати скарги у різні інспекції, аналогічно здійснює психологічний тиск із такими ж погрозами і на інших працівників підприємства. Люди втомилися працювати в постійних емоційних інтригах.

– Нещодавно, один із ЗМІ висвітлило питання накладення на підприємство Держархбудінспекцією штрафу в розмірі 162 тис. грн. за порушення вимог при встановленні засобів обліку теплової енергії. Зокрема, є інформація, що штраф накладено за скаргами головного інженера. Ви можете підтвердити цю інформацію?

– На жаль, ця сума штрафу значно більша. Було виписано 12 протоколів про накладення на підприємство штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. В загальній кількості розмір штрафу склав 1 мільйон 435 тисяч 500 гривень. Ця перевірка ініціювалася депутатом міської ради, нашим головним інженером Ярославом Жуком, який написав скаргу у Київ в Держархбудінспекцією. Ще раніше інспектори, за скаргою Ярослава Івановича, перевірили роботу підрядника ПП «Котедж», який виконував роботи по капітальному ремонту інженерних вводів багатоквартирних житлових будинків, а саме по вулиці Сагайдачного, 3. Рішенням інспекції було накладено на ПП «Котедж» штраф. Саме це, що штраф був накладений лише на підрядника не сподобалося Ярославу Івановичу. Наслідком чого стала нова скарга уже у Київ. І з 4 по 10 травня інспекція здійснила позапланову перевірку того ж самого об’єкта і ще аналогічних об’єктах на яких було проведено капітальний ремонт інженерних вводів багатоквартирних житлових будинків. Дана перевірка виявила недостовірні дані у деклараціях про готовність об’єктів до експлуатації, зокрема, були не виконані всі будівельні роботи передбачені у проектно – кошторисній документації.

– А головний інженер підприємства не мав би перевіряти об’єкти на яких проводяться ремонтні роботи, виявляти недоліки і радити як їх усунути?

– Відповідно до посадової інструкції головного інженера, яку Ярослав Жук підписав, контроль за своєчасним, наприклад, внесенням змін у проектно-кошторисну документацію повинен здійснювати головний інженер. Як мені відомо, він самоусунувся від виконання цих посадових обов’язків та ще не був згідний з проектами, з невиконанням робіт в неповному обсязі та з деякими запропонованими марками теплових лічильників, а лише двічі писав скарги.

Штраф ми не в змозі оплатити при нашій десятимільйонній заборгованості за газ. Подаємо позов до суду щодо скасування постанови про накладення штрафу та проводимо усі роботи, щоб усунути виявлені недоліки. Дуже важко працювати, коли технічний керівник не допомагає, а навпаки саботує роботу і скаржиться у вищі перевіряючи інстанції.

– Для жителів міста дотепер залишається проблемою наявність централізованого гарячого водопостачання у своїх будинках. Не зважаючи на розпорядження прем’єр-міністра  Гройсмана, володимир-волинці гарячої води не мають. Що можете прояснити в цій ситуації?

– 26 квітня підприємство відновило подачу гарячої води, проте, у зв’язку  з відсутність підтвердження про наявність виділення об’ємів природного газу (номінації) на травень та на вимогу регіональної газової компанії «Волиньгаз» з 4 травня ми тимчасово призупинили споживання природного газу та, відповідно, надання послуг з гарячого водопостачання. Про відновлення надання послуги ми будемо додатково повідомляти населення і підприємство приносить свої вибачення за завдані незручності. У травні ми підписали нову додаткову угоду і чекаємо на виділення номінацій, якщо так станеться гаряча вода повернеться в оселі володимир-волинців.

– Не затихають і чутки щодо можливої оренди котелень ПТМ “Володимир-Волинськтеплокомуненерго”. На офіційному сайті міської ради розміщений проект рішення щодо передачі в оренду трьох котелень підприємства теплових мереж, що передбачає їх реконструкцію із встановленням твердопаливних котлів. Але, наскільки мені відомо, ці котельні уже переобладнанні на спалювання твердого палива, причому така реконструкція відбувалася за бюджетні кошти. Тому виникає логічне запитання, чому ці твердопаливні котли на котельнях підприємства досі не введені в експлуатацію? Чи можна припустити, що в разі відсутності проблем в цьому напрямку, можна було б уникнути передачі цих котелень в оренду?

– Дійсно, 17 травня на офіційному сайті міської ради з’явився проект рішення, згідно якого пропонується надати нам дозвіл на передачу в оренду котелень та теплових мереж по вулицях Павлова, 20-К, Луцькій, 146-К та Котляревського, 10-К. Інвестор має провести там реконструкцію та встановити твердопаливні котли на альтернативні види палива, хоча в цих котельнях реконструкція  проведена.  На котельні по вул. Луцькій, 146-К та Котляревського, 10-К газові котли переведені на спалювання дров або брикетів, а на котельні по вул. Павлова, 20-К були встановлені нові сучасні твердопаливні котли, які працюють на альтернативному паливі. Та ці котельні не введені в експлуатацію. За усним поясненням головного інженера підприємства – це обладнання неможливо було ввести до початку опалювального періоду 2015-2016 років, оскільки не було дозволів на викиди забруднюючих речовин. У квітні ми вже отримали ці дозволи та, незважаючи на це, головний інженер, який є технічним керівником і повинен вводити об’єкти в експлуатацію, стверджує, що ці котельні неможливо ввести в експлуатацію, мотивує це він тим, що під час їх реконструкції не було дотримано усіх норм з охорони праці та не виконано всі роботи згідно з проектно-кошторисною документацією. Він знову погрожує скаргами в Держархбудінспекцією, ініціювати перевірку і відмінити декларації про готовність об’єктів до експлуатації. А це може призвести до накладання штрафу на суму близько 400 тисяч гривень.

Я думаю, якби ці котельні були введені в експлуатацію і підприємство працювало в нормальних умовах, то б ніяких питань про передачу їх в оренду у міської влади не виникало.

– Ганно Сергіївно, Ви як керівник підприємства несете відповідальність за якість підготовки до опалювального сезону. Враховуючи такі складні фінансові умови, постійне зростання вартості матеріалів, нестабільність на ринку постачання природного газу з врахуванням боргів за природний газ,  та ще й оці неприємності через накладені штрафи, яким чином будете виходити з фінансової кризи і проводити ремонтні роботи?

– Опалювальний період офіційно закінчився 7 квітня і у нас на об’єктах теплопостачання відразу розпочалися ремонтні роботи.  Дуже важко, зважаючи на всі вищеперелічені фактори, проводити ремонт, але кожен працівник, майстер це розуміє і намагається виходити з того, що ми маємо. Деякі матеріали ми закупили ще взимку, на непередбачувані аварійні ремонти шукаємо кошти і купуємо необхідні матеріали. Я впевнена, що ми вчасно закінчимо ремонт і будемо безперебійно надавати послуги своїм споживачам.

Найбільше підприємство боргує «Нафтогазу» – 9,5 мільйона гривень, у свою чергу нам держава боргує більше 400 тисяч гривень різниці в тарифах по населенню, бюджетна різниця по тарифах складає більше 4 мільйонів гривень і ще 1,6 мільйона гривень складають невідшкодовані пільги та субсидії.

– Кілька днів тому, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг, анонсувала підвищення тарифів на теплопостачання та гарячу воду, зокрема і для Володимир-Волинського ТКЕ. Тарифи мають зрости на понад 70%. Чим зумовлене таке зростання? Можливо це підвищення покращить фінансову спроможність тепловиків, адже Ви є госпрозрахунковим підприємством: що заробили – те і витратили, чи не так?

– Кабінет Міністрів України ухвалив рішення, що з 1 травня ціна природного газу буде одна для усіх споживачів – 6879 гривень за тисячу метрів кубічних газу. Відповідно до цього зросте вартість послуг централізованого постачання гарячої води та опалення. Сказати зараз, чи покращиться від цього фінансовий стан підприємства – важко, потрібен час. Головне аби населення вчасно могло сплачувати за ці послуги. До речі, на сайті Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послу з’явився проект постанови, відповідно до якого тариф для населення нашого міста за один квадратний метр складе 33 гривні 78 копійок. Це суттєве підвищення, яке вдарить по гаманцях людей. Думаю, кількість отримувачів субсидій зросте. Потрібно, щоб держава теж подбала про зростання заробітних плат та пенсій, і це не лише моє побажання як керівника, але й тисяч українців.

Розмовляла Ярослава Вознюк




коментарів: 2
  1. Той жучара вже всіх дістав! Всі йому неугодні) За шо йому взагалі майже 10 тисяч платять ,якщо він тільки мітинги і збори проводить. Він керівник драмкружка чи головний інженєр? Пане, РЕАЛІСТ, надіюся ви якось прокоментуєте свою підозрілу для Пеха поведінку?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *