<

З 27 лютого 2015 року перевізники на Волині взялися масово не виходи в рейс. Пояснення – не вистачає коштів на пальне

Цей запис опубліковано більш як рік тому
14:15 | 1.03.2015 / Новини /
Перегляди
0
/ Коментарі відсутні

Транспортне питання нині, коли вартість пального стрімко зростає й на окремих АЗС уже не працюють за перерахунком, а лише з готівкою, особливо болить.

Щоби на Волині не трапилося транспортного колапсу, представники влади виступили з ініціативою до профільного міністерства. Пропозицію внести зміни до окремих постанов й надати регіонам можливість самостійно приймати рішення, а не очікувати, доки триватимуть регуляторні процедури, озвучив голова облдержадміністрації Володимир Гунчик під час селекторної наради, що відбувалася під головуванням віце-прем’єр-міністра, міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Геннадія Зубка та за участі міністра інфраструктури України Андрія Пивоварського, – пише відділ інформаційної політики облдержадміністрації.

Справа в тому, що окрім щоденного суттєвого подорожчання паливно-мастильних матеріалів, дається взнаки ще й дія бюрократичної машини: процедура підняття тарифів на перевезення пасажирів автобусами, які працюють у приміському та міжміському сполученні в межах області довготривала й потребує орієнтовно трьох місяців. Відтак, вимальовується зовсім не оптимістична ситуація, коли перевізники взагалі відмовляться надавати відповідну послугу, бо, переконують, вже сьогодні не ведуть мову про прибуток, навіть більше – дохід не покриває затрат.

Перша ластівка – з 27 лютого 2015 року перевізники взялися масово не виходи в рейс. Пояснення – не вистачає коштів на пальне.

– Сама процедура формування тарифу – складна, – наголосив Володимир Гунчик. – Але основним питанням є врегулювання механізму. Тому й пропоную внести зміни до постанов – двох важливих документів: виключити з постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня1996 року № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)» пункт 12, яким передбачено норму регулювання тарифів на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху органами виконавчої влади та виконавчими органами міських рад, та внести зміни у постанову Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року № 1081 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», а саме надати дозвіл облдержадміністраціям тимчасово відміняти оборотні рейси без проведення конкурсів у зв’язку зі зниженням пасажиропотоку, відсутністю платного пасажира, особливо в період з листопада до квітня.

Варто наголосити, що відповідну пропозицію волинян активно підтримали представники влади інших регіонів, зокрема Чернігівщини, Львівщини, Полтавщини.

Хоча волиняни не обмежилися лише однією пропозицією – напрацювали кілька шляхів вирішення транспортної проблеми. Отож чи не найважливіше – необхідно віднайти методи впливу на державному рівні й таки зупинити ріст вартості паливо-мастильних матеріалів.

Ще одна біда перевізників – нелегальні перевезення, коли значний рівень оборотних коштів у сфері пасажирських перевезень жодним чином не обліковується. І хоча Волинь у цьому плані – не в лідерах, але проблема все ж стоїть доволі гостро. Тим паче, що за цим – робочі місця та наповнення бюджетів. Здавалося б, у чому біда? Але нині відповідно до третього пункту окремого доручення в.о. голови  Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті від 05 січня 2015 № 1/08-3/15 перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб – підприємців протягом січня – червня 2015 року територіальними підрозділами проводять виключно з дозволу Кабінету Міністрів України або за заявкою суб’єкта господарювання щодо його перевірки. А тому волиняни пропонують законодавчо закріпити спрощену процедуру конфіскації ряду транспортних засобів у перевізників, що здійснюють регулярні пасажирські перевезення під виглядом нерегулярних на безоплатній основі, та спрямувати вилучені транспорті засоби на задоволення потреб із проведення заходів АТО.

У цьому ж контексті зачепили й питання перевезення пільговиків. Як наголосив Геннадій Зубко, вже з 1 червня 2015 року запровадять монетаризацію пільг.

– Те, що ми маємо сьогодні, – постійна дискримінація, адже одна людина постійно користується пільгами на проїзд, а інша – лише іноді, – наголосив віце-прем’єр-міністр. – Окрім того, так, ми скасували всі перевірки, окрім тих, що здійснює фіскальна служба. Але там, де є нелегальні дії, потрібно реагувати. Але лише там, де дійсно є відповідні факти. Дії держави не мають бути методом тиску на перевізника.

Окрім того, наголосив Геннадій Зубко, варто чітко розуміти, що ринок перевезень – це ринок споживача. Мовляв, задача влади – перевозити максимальну кількість людей, а не зробити  послугу недоступною через високу вартість. Відтак ціна повинна бути виваженою.

– Одразу після наради обговоримо всі пропозиції та сьогодні-завтра приймемо відповідне рішення, – запевнив міністр Андрій Пивоварський.

Підсумовуючи по завершенні селекторної наради, голова облдержадміністрації зупинився на кількох моментах. Зокрема й на безпеці пасажирських перевезень:

– Думаю, варто просити ДАІ запланувати та провести аналіз технічного стану транспортних засобів. Аби не було так, що перевізники закладають у тариф відповідні витрати, але експлуатують автобус максимально, не думаючи про безпеку пасажирів. У результаті отримують прихований дохід. Маємо розуміти, що безпека починається із технічного стану, впливають також і стан дороги та інфраструктура.

Відтак, варто чекати на відповідь міністерства. Хоча й без того зрозуміло, що вартість перевезень зростатиме.

– Потрібно бути реалістами й розуміти: перевізники ніколи не будуть задоволеними повністю, – підкреслив Володимир Гунчик. – Підняли вартість на 20%, то давайте аналізувати, що це дало! Звертаюся до міських голів: активно працюйте в цьому напрямку. Ситуація непроста, але потрібно шукати компроміс.




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

29 Квітня, Понеділок
28 Квітня, Неділя