500 євро за авто: в Україні пропонують дешеве розмитнення в обмін на техогляд
19-го вересня в Міністерстві інфраструктури відбулась робоча зустріч, головною темою якої було доступне розмитнення авто.
І хоча на перший погляд ця тема стосується лише “євроблях”, та насправді вона сильно зачепить усіх автомобілістів країни, – пише auto.24tv.ua.
Схоже на те, що нові чиновники дуже прагнуть повернути скасовану вісім років назад схему обов’язкового техогляду для усіх транспортних засобів, тому заради цього навіть готові піти на поступки “євробляхерам” і дозволити доступне розмитнення.
Новий голова митниці Максим Нефьодов озвучив бажані для митниці умови розмитнення. Він запропонував розділити авто на дві категорії: до 2009 року випуску та старші. На його думку, у випадку зі старими автомобілями дуже важко визначити їх реальну вартість, а інвойсам новий митник довіряти не схильний.
Тому пан Нефьодов пропонує розмитнювати старі авто за фіксованою ставкою (наприклад, 500 євро з автомобіля), або за формулою, в який фігурує якийсь один параметр (скажімо, об’єм двигуна або потужність). Але найголовніше, шо і пан Нефьо́дов, і решта представників державних органів, які були присутні на цій зустрічі, одностайно наголошують на необхідності введення обов’язкового технічного контролю (техогляду) для усіх транспортних засобів.
Державники наголошують на значний негативний вплив на екологію та поганий технічний стан автомобілів, що ввозились з Євросоюзу. На їх думку, ті автомобілі, які вже ввезені в Україну, слід легалізувати за якомога простішою схемою (можливо навіть скасувати акциз), але одразу після цього слід ввести обов’язковий техогляд для всіх транспортних засобів.
Нагадаємо, що зараз обов’язковий техогляд проходять лише комерційні транспортні засоби. Ефективність цієї процедури вкрай низька – іржаві маршрутки, що розвалюються на ходу та КамАЗи, що випускають у повітря клуби густого диму, надто часто зустрічаються на наших дорогах. І всі вони мають талон про проходження техогляду.
Техогляд для легкових авто був скасований у 2011 році. Тоді це не призвело до росту аварійності. Скоріше навпаки – загальна кількість ДТП зменшилась. Крім того, за офіційними даними, кількість ДТП, що сталась через поганий технічний стан транспортного засобу ніколи не перевищувала 1%. Отже, як показує досвід останніх восьми років, обов’язковий техогляд не має майже ніякого відношення до безпеки на дорогах.
Стосовно екології також не все так однозначно. Згідно з останнім дослідженням Грінпіс, частка автомобільних викидів у загальному забруднені атмосфери – 9%. Це в світовому масштабі. По Україні подібних даних немає, але будь-який мешканець Запоріжжя, Маріуполя чи іншого міста з розвиненою промисловістю підтвердить, що у переповненому автомобілями Києві дихається набагато легше, ніж в промисловому регіоні.
це то все добре.але пан Нефедов хай придумае ще схему як повернути людям кошти яки вже розмитнили евробляху. Ато виходить людям дали 3 мисяци-вони порозмитнювали-а нашлись хитрови..ни яки положили на закон шось велике. а тепер шей вийшли сами розумни.
То може хай і мені повернуть мої гроші за розмитнення, які я заплатив ще в 2011?
ти ду маеш я щось не те говорю? я на бляхах не издив и не одну бляху не розмитнив. але коли стильки мови и стильки руху навколо блях-то чого знову хтось лох а хтось розумний? я не говорю за период 9рокив. я говорю за проблему яку виришують на протязи року. А шо поминялось?скажи мени. ПЕТЯ чудив на свою користь(строив магазинчики.купляв по халяви заводи.и тд) шо поминялось? ЗЕЛЯ фильми пустив-гроши набивае. зараз так само купить держ пидприемства по халяви(а гроши мае-и вин мае право.бо пид себе закони тягне) ГОНТАРЕВА качала долар-точнише викачувала з народа. Тепер те само-тильки нова влада качае. ШО ПОМИНЯЛОСЬ? Канешно вин зробить мито по 500 бо вин обицяв и таким чином голоса набирав.А те що долар 24.3 а все росте навкруги-то це все мелочь. я за те що трохи людей за людей не рахують.