<

Мешканці села у Володимир-Волинському районі не можуть поділити нової церкви

Цей запис опубліковано більш як рік тому
09:38 | 23.08.2015 / Володимир /
Перегляди
8
/ коментарі 2

Мешканці села Охнівка Володимир-Волинського району щонеділі не мають спокою, адже саме в цей день ходять на службу до церкви.

Щоправда, до двох різних. Як почалася війна із Росією, так вони і не можуть заспокоїтися із тим, що в новій церкві у селі службу ведуть на російській мові та моляться за «Кіріла», який освячує танки, що йдуть потім на Україну, – повідомляє Громадське.Волинь.

Із такою позицією частина мешканців села виступила проти присутності у їх населеному пункті представників УПЦ. А все почалося ще сім років тому…

Уже кілька неділь поспіль мешканці села збираються біля новозбудованої церкви та пробують домовитися із її прихожанами, аби ті дали можливість і священику УПЦ КП служити у храмі. Бо ж і вони давали кошти на її будівництво. І усі між собою домовилися перед тим, що церква буде під керівництвом Української православної церкви Київського патріахату, – розповідає місцевий житель Іван Гомза.

Саме сім років тому охнівці почали збирати кошти на нову церкву, а поки вона будувалася, перебивалися старим напіврозваленим приміщенням у колишньому клубі. Та грошей добудувати церкву не вистачило. Тож, місцевий у селі бізнесмен, а до того ж колишній депутат облради у фракції «Нашої України», Анатолій Вітрук сказав, що дасть кошти на добудову храму. Та охнівці кажуть, що той поставив одну умову, щоб у храмі не правив отець Михайло (був сільським священиком на той час – авт.), а щоб приїхав священик, як кажуть місцеві «Московського патріархату».

Охнівчани тоді погодилися на це. Їм, аби було де, молитися. І так – сім років. Та після початку війни з Росією та приходом нового священика Віталія кілька місяців тому, частина прихожан перестала ходити до нової церкви, бо не могла чути, як моляться за патріарха «Кіріла», а службу ведуть російською мовою.

Іван Гомза не розгубився: почав збирати підписи, аби зробити у новій церкві об’єднану під покровительством Київського патріархату. Каже, за це підписалося 133 людини, це – більше половини села. Збори запротоколювали і відіслали до Луцька владиці Михаїлу.

Прихильники Київського патріархату кажуть, що з того часу у нову церкву почали приїздити нові невідомі їм прихожани. Кажуть, що з’їжджаються вони з найближчих сіл і міст. А все для того, щоб показати, що в церкву ходить багато людей, а також, щоб фізично витісняти небажаних гостей. Також вони кажуть, що з охнівчан у ту церкву ходить чоловік 15, а решта – чужі.

Коли чергової неділі, 16 серпня, у село приїхали журналісти «Громадського. Волинь», у церкві було до 30-ти людей, а коли служба уже закінчувалася, до церкви дійсно почали з’їжджатися автівки, і прихожан різко стало утричі більше.

Отець Борис, що править у маленькій церкві УПЦ КП підверджує слова прихожан. Також каже, що раніше за церкву був суд між громадою та Вітруком, який і заварив усю цю кашу. Суд Вітрук виграв.

Отець Віталій, що керує церквою від УПЦ каже, що конфлікту ніякого немає. Зізнається, що громада його церкви також збирала підписи за неї. Більше того, розповідає, що 26 липня він та його прибічники пробували розмовляти із прихильниками УПЦ КП, та ті, мовляв, не бажали йти на діалог й ображали їх.

Журналісти запитали у отця, а чи міг би він із своїми прихожанами поділитися церквою, щоб службу вели почергово. Раз той патріархат, раз – той. Він навідріз дав зрозуміти, що такий варіант неможливий.

За його словами, прихильники УПЦ КП палець об палець не вдарили, щоб збудувати свій храм. А цей храм збудували люди, що ходять у цю церкву та Анатолій Вітрук. А все, що вони про нього(священика – авт.) розповідають, називає дезінформацією.

Насправді, історія із церквою Іоанна-Богослова (саме така її офіційна назва – авт.) ще не закінчена. Мешканці, яких витіснили з церкви не заспокояться, доки не відновлять справедливості, адже серед них є й ті, що раніше ходили до цієї церкви, будували її, і власноруч докладали зусиль для її відкриття. Та й навіть вони кажуть, що тепер не можуть ступити туди й кроку, бо в них відібрали те, що належало їм.

А сам Анатолій Вітрук живе неподалік від храму у тому ж селі Охнівка. Журналісти «Громадського. Волинь» зробили спробу запитати його про цю справу, і чи дійсно він так вчинив, як кажуть усі селяни. Та, журналісти потрапили на непривітну господарку будинку, яка прогнала репортерів із подвір’я.

Також це питання не бажає помічати голова Білинської сільської ради (куди входить і село Охнівка – авт.) Микола Базилюк, – кажуть мешканці. Було кілька зборів села, і жодного разу голова не з’явився на них, хоч його і запрошували.




коментарів: 2
  1. Недобра та лиха історія. Ті ж московські священники не дотримуються канонів встановлених Правилами Вселенських соборів. Так, 17-те та 38-ме Правила ІV та VI Вселенських соборів говорять, що у випадку отримання державою незалежності має бути і незалежна церква. На рівні Патріархату. Проте, московити нічого захопленого ними, просто так нікому не віддавали. Запрошую до дискусії на цю тему, на сторінках сайту “Буг”, священника МП, кандидата-богослова, отця Віктора Мельника. Якщо він люб’язно на це погодиться…

  2. Мешканцi розiбралися б , якби не було пiдбурювачiв. А то дехто хоче пропiаритись перед виборами.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

26 Квітня, П’ятниця