<

Україна зможе транспортувати пальне з інших країн через «трубу Медведчука»

Цей запис опубліковано більш як рік тому
07:24 | 26.05.2022 / Новини / , , /
Перегляди
303
/ 1 коментар

В найближчі дні може бути підписаний договір з найбільшою угорською нафтогазовою компанією MOL для транспортування дизпалива з інших країн через Угорщину ділянкою продуктопроводу «Самара-Західний кордон», більш відомою як «труба Медведчука».

Про це донедавна очільник “дочки” Нафтогазу, Укртранснафти, Микола Гавриленко розповів в інтерв’ю ЕП.

Він розповів, що після того, як “трубу” забрали у структур Медведчука і передали Укртранснафті, до початку повномасштабної війни РФ проти України держкомпанія не могла транспортувати нею дизпаливо, адже залишки пального так і не передали на баланс Укртранснафти. Після 24 лютого ситуація змінилася, і ці обсяги вирішили передати на потреби держави. 

У процесі передачі Гавриленко виступив з ініціативою залишити в трубі деяку кількість палива, щоб використати його як технологічне для організації зворотного (реверсного) прокачування дизеля з Угорщини в Україну. На початку травня розпочалися переговори з компанією MOL як власником активів, на які заходить цей продуктопровід на території Угорщини. 

“Наша переговорна позиція була побудована на тому, щоб налагодити транспортування цією трубою з Угорщини в Україну 100-150 тисяч тонн дизпалива на місяць”, – розповідає Гавриленко.

Цей обсяг розглядався як базовий з огляду на виробничі характеристики системи у стандартному режимі роботи.

Натомість у MOL заявили, що вільного ресурсу палива вони не мають. Як пояснює ексочільник Укртранснафти – через те, що передвиборна кампанія прем’єра Угорщини Віктора Орбана була побудована, зокрема, на низьких цінах на нафтопродукти. Зараз в Угорщині ціна дизпалива – 1,2-1,4 євро за літр, що на 30-40% нижче за решту Європи. Через це суттєво зріс попит, який треба задовольняти.

Натомість угорська компанія заявила про готовність транспортувати паливо з Угорщини в Україну продуктопроводом. 

“Все, що MOL змогла нам запропонувати, – це лише варіант, за якого ми знаходитимемо дизпаливо в ЄС, доставлятимемо його у вагонах-цистернах до їхніх терміналів, де він перекачуватиметься у продуктопровід і поставлятиметься ним в Україну”, – пояснює Гавриленко.

Зрештою, 19 травня було укладено попередню угоду про готовність MOL підписати договір щодо транспортування дизпалива цим продуктопроводом.

“Договір відпрацьований обома сторонами і може бути підписаний у найближчі кілька днів”, – додав він.




один коментар

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

26 Квітня, П’ятниця
25 Квітня, Четвер