<
Інші розділи
Григорій Цаль-Цалко

Про реформу ЖКГ у Володимирі-Волинському

Цей запис опубліковано більш як рік тому
07:34 | 26.02.2019 / Погляд /
1
/ коментарі 2

У місті проводяться зустрічі у дворах багатоповерхівок з приводу укладання договорів на управління будинком з новоствореною Управлінською житловою компанією (УЖК) на базі ЖЕКу або ж створення ОСББ там, де є ініціатори його створення. Напишу декілька постів щоб поділитись знаннями у цій сфері.

Перший – про декілька міфів, які ще поки мають місце бути у власників квартир у багатоповерхівках. Потім поговоримо про законодавчу базу у сфері управління багатоквартирними будинками та про алгоритм створення ОСББ.

Отже, міф1: відповідальність власника квартири за стан будинку обмежується вхідними дверима. Насправді, багатоповерхівка належить власникам (співвласникам) квартирі нежитлових приміщень даного багатоквартирного будинку на умовах спільної сумісної власності (ст.382 Цивільного Кодексу України, ст.10 ЗУ «Про приватизацію державного житлового фонду», ЗУ «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».

Простіше кажучи, дах, стіни, під’їзд, підвальні приміщення, земля навколо будинку (якщо оформлена), мережі, труби, крани, які використовуються більше ніж однією квартирою належать власникам квартир, а не ЖЕКу чи міській раді.

Міф 2: (або, скоріше, не міф а омана): ЖЕК не проводив капітальний ремонт будинку за всі роки його існування.

Насправді, ЖЕК і не повинен був цього робити в межах тарифу, який мешканці сплачували за його послуги. В складовій тарифу не було жодним чином передбачено витрат на капітальний ремонт будинку, лише поточний чи аварійний.

Для проведення капремонту мешканці будинку муситимуть самоорганізовуватись (хоча сьогодні нова Управлінська житлова компанія укладаючи договори на управління будинком пропонує нову форму співпраці з власниками багатоповерхівки – залишок коштів як різницю від сплати внесків на управління будинком і витратами, які понесла УЖК на його утримання впродовж року буде надано для проведення капремонту кожного конкретного будинку за рішенням мешканців цього будинку).

Міф 3: Найефективніший управитель будинком – ЖЕК (УЖК).
Насправді, в будинках, які обслуговуються ЖЕКом, співвласники повністю усунуті від управління будинком як своєю власністю, не впливають на визначення виконавця тих чи інших робіт, ні на перелік та обсяг послуг, які надаються ЖЕКом, ні на їх вартість.

Головна проблема тут – поєднання ЖЕКом послуг з утримання (управління) будинком та відсутністю ефективної системи контролю за якістю цих послуг. ЖЕКи самі визначали перелік ремонтних робіт, їх вартість, обирали виконавця цих робіт (чи власними силами) та самі ж здійснювали контроль за цими роботами.

Справедливості заради мушу сказати, що якість виконуваних капітальних робіт працівниками ЖЕКу при наявності якісного матеріалу досить висока, в організації на сьогодні працюють висококваліфіковані і досвідчені спеціалісти.

Міф 4: УЖК пропонує мешканцям необгрунтовано завищені тарифи.
Насправді, розмір внеску на управління будинком від 4,50 до 6,00 грн, який пропонує УЖК сьогодні – обгрунтований. ЖЕК з його тарифами, які останні роки коригувались лише на ріст розміру зарплати і відрахувань на неї, не міг надавати якісну послугу з утримання будинком, враховуючи також, що рівень оплати за цю послугу мешканцями був далеко не 100%.

Ще раз – якісна послуга не може коштувати дешево! (з тарифами в кооперативних будинках чи ОСББ не слід порівнювати, там мешканці за свої кошти час від часу робили ті чи інші капремонти, ці будинки в кращому стані і, найчастіше, не потребують таких капіталовкладень, як ті, які у нас називаються ЖЕКівськими).

Міф 5: на внесок на управлінням будинком в ОСББ чи кооперативі не нараховуються пільги та субсидії.
Насправді, і пільги і субсидії поширюються і на внесок на управління в ОСББ/ЖБК.

Міф 6: будинок, в якому створено ОСББ кинутий напризволяще, жителі будинку та голова ОСББ зі своїми проблемами сам на сам.
Насправді, існують різні бюджетні та небюджетні програми підтримки і сприяння діяльності ОСББ/ЖБК, держава компенсує значні обсяги витрат на впровадження заходів з енергоефективності, діє міська програма, за якою 60% витрат з капітального ремонту та заходів з покращення енергоефективності відшкодовується з місцевого бюджету.

У місті створений дискусійний майданчик для управлінців в багатоповерхівках з обговорення проблем житлово-будівельних кооперативів та ОСББ – рада голів ОСББ, де можна поділитись досвідом діяльності у управлінні будинком, отримати корисні поради чи консультації.

* Редакція не впливає на зміст в розділі Погляд і не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють на сторінках видання «БУГ»
коментарів: 2
  1. Григорію, реформа – явище загальнодержавне, а у Володимирі-Волинському – програма)))))

  2. шановний Григорію . Ця реформа , яку придумали загальнодержавні мужі і яку Ви особисто хвалили на сесії – це саме гірший вихід з ситуації , який склався з утриманням житлового фонду.Ви навіть обдурили депутатів та всіх в залі , сказавши , що якщо не створити управляючу компанію , то держава не дасть людям субсидії…
    чому реформа з утворенням управляючих компаній є явище нікудишнє свідчать такі аргументи
    1. і держава і місцева влада фактично зняла з себе відповідальність на наслідки , які можуть мати при експлуатаії будинку. Тобто стається аварія -існуючий ЖЕК змкшений рано чи пізно цю аварію усувати. Зараз будуть виникати такі систуації -немає коштів на окремому рахунку на ремонт – і ніхто палець не вдарить , щоб щось зробити.
    2. Тарифи на обслуговуваня вже зросли в компані в 2-3 рази , і невідомо , що можна буде виконати за кошти , які заплатять чи не заплатять мешканці будинків, бо треба буде плати два тарифа- один окремий на заробітну плату чиновників управляючої компанії і його треба плати постійно – чи щось вони роблять чи не роблять по будинку а другий тариф – тариф саме піде на кошти на кокретні роботи , І тут виникає питання- який обєм робіт можна виконати – ціни будуть ж договірні , цін матеріалів ніхто не покаже та ще знову податки .
    3. Ану гляньте у договори з управляючою компанію – якв в зазначена відповідальнісь перед мешканцями … Зразу все стає ясно , що правду треба шукати буде в судах , а чи жителям вистарчить бажання та коштів відпривати позовні справи – це знову питання
    3. Осбб – це теж не вихід – бо досвід роботи осбб показує , що майже всі кошти йдуть на заробітну плату головам , бухгалтерам та на податки і в тих ОСББ ,
    , які ” не дружать ” з владою і де людям однаково , як працює правління ОСББ – толку немає…
    ну а Гріша маючи вже три ОСББ спить і мріє , що буде керувати Асоціацією ОСББ , і тому вже дуже агітує за високі тарифи в ОСББ , бо ж повинні залишиттися кошти на майбутні внески в його АСОЦІАЦІЮ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Юрій Велінець
14.11.2024
Практично одинадцять років триває героїчна боротьба з одвічним нашим ворогом — московською ордою, яка намагається ...
 Віталій Шабунін
23.10.2024
«Це реально внутрішній ворог», – так президент Зеленський в одному з останніх звернень висловився про корупціонерів у ...
Валерій Залужний
17.10.2024
Промова Надзвичайного і повноваженого посла України у Великій Британії і Північній Ірландії, Головнокомандувача ...
Віктор Мартиненко
4.10.2024
Храм базилікального типу у селі Стара Лішня у Пормівській громаді, збудований у романському стилі IX-XIV ст. Розміри: 7х4 м. У ...
Олександр Гром
2.10.2024
Глянув Укази Президента України. Тепло на душі від того, що ми маємо живих Героїв України і більше воїнів, яких ...