<
Інші розділи

Створення ОСББ: порядок та документація

Цей запис опубліковано більш як рік тому
12:33 | 30.05.2016 / Статті / , /
Перегляди
126
/ Коментарі відсутні

1-го липня 2015 року набрав чинності Закон України  “Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку”, у зв’язку з чим до 1-го липня 2016 року мешканцям багатоквартирних будинків необхідно обрати управителя або створити у своєму будинку об’єднання співвласників багатоквартирного будинку – ОСББ.

Варто зазначити, що такий спосіб управління будинками не лише ефективний, а й вигідний, адже власники квартир самостійно встановлюють тарифи, обирають виконавців робіт (частину з яких можуть виконувати самі власники житлових та нежитлових приміщень будинку), вирішують інші поточні питання, що стосуються догляду за будинком та прибудинковою територією. Ще одна перевага полягає в тому, що члени ОСББ на зборах можуть визначають що і коли ремонтувати в першу чергу.

Також ОСББ, як юридична особа може приймати участь у різноманітних програмах (державних, фондових тощо) по утепленню будинків, встановленню енергоощадного обладнання, отримання безвідсоткових кредитів тощо. Про них детальніше ми напишемо у наступних статтях на тему ОСББ.

ЖЕКі, як обслуговуюча організація, ліквідовуються. На базі них створюватиметься підприємство, яке буде приймати участь у конкурсі на визначення управителя будинків, що не створили ОСББ. Конкурс буде проводити місцева виконавча влада. Такий управитель буде вирішувати проблеми будинку протягом року. І лише по закінченню цього терміну власники квартир зможуть обрати нового управителя

Борги ОСББ на себе не бере, вони залишаються на ЖЕКу, і він займається з тими людьми, які не платили до цього часу. ОСББ усе починає “з нуля”, а далі – робота голови правління ОСББ, ревізійної комісії, яка створюється для контролю за керівництвом об’єднання.

ОСББ можна створити за два тижні, але оформити землю так швидко не вийде. Потрібно отримати дозвіл сесії на розробку технічної документації, розробити документацію у землевпорядної компанії, яка має на це свідоцтво і ліцензію, і цю проектну документацію потім треба знову затвердити на сесії міської ради. Це може зайняти до 6-ти місяців.

Головою ОСББ варто обирати тих людей, які проживають саме в цьому будинку. Голова ОСББ отримує заробітну плату. Вона залежить від кількості квартир та мешканців, які самі вирішують, який буде її  розмір.

У штаті ОСББ може бути і двірник, який буде прибирати прибудинкову територію, за що отримуватиме заробітну плату, і електрик. Також в об’єднанні можуть бути спецфонди, які збирають кошти на різні потреби будинку.

Якщо в будинку знаходиться якийсь магазин чи фірма, і дане приміщення є приватним, то він автоматично є членом ОСББ. По закону всі власники, хто має хоч один квадратний метр в цьому будинку, – це члени ОСББ.

СТВОРЕННЯ ОСББ:

Уважно заповнюйте завантажені документи! Всі вони типові, тому потрібно змінювати назви міст та враховувати специфіку Ваших дій по створенню ОСББ!

В першу чергу, зберіть ініціативну групу (від 3-х співвласників житлових та нежитлових приміщень  будинку), сформуйте план дій з підготовчої роботи для створення ОСББ.

Protokol-initsiativnoyi-grupi (1)

Далі проведіть підготовчу роботу з створення ОСББ:

  • поширюйте інформацію про ОСББ, розмовляйте з мешканцями та роз’яснюйте переваги створення ОСББ, наводьте приклади про вже існуючі прогресивні ОСББ, проводьте зустрічі з мешканцями щодо їхнього ставлення до створення ОСББ в вашому будинку;
  • отримайте список усіх співвласників житлових/нежитлових приміщень багатоквартирного будинку із зазначенням розміру площі житлових/нежитлових приміщень;

Запит про співвласників ініціативна група направляє до ЖЕКу чи БТІ (до запиту треба прикріпити копію протоколу створення ініціативної групи). Якщо будинок побудований після 2012 року, то запит направляється до відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Zapit-pro-nadannya-informatsiyi-z-Derzhavnogo-reyestru1

  • підготуйте Статут майбутнього ОСББ. Варто знати, що ваш статут має бути створений у відповідності до Типового статуту.  Ви можете вносити “зміни” до вашого статуту, які будуть регулювати діяльність вашого об’єднання, але, в такому випадку, проконсультуйтесь з юристом, щоб “зміни” не суперечили вимогам чинного законодавтсва. Кінцевий варіант статуту надішліть електронною поштою всім співвласникам житлових та нежитлових приміщень, того щоб вони мали змогу ознайомитись з Статутом і внести свої правки;

Typovyi statut

Після цього відправте запрошення на установчі збори всім, хто є у сформованих Вами списках співвласників житлових та нежитлових приміщень. Текст запрошення повинен містити день, час, місце та порядок денний проведення установчих зборів.

Таке запрошення повинно бути вручене під розписку або ж відправлене рекомендованим листом власникам приміщень у будинку не менш ніж за 14-ть днів до дня проведення установчих зборів.

Povidomlennya-pro-provedennya-ustanovchih-zboriv

Проведіть установчі збори відповідно до порядку денного. Усі дані про проведення установчих зборів внесіть до протоколу установчих зборів.

Рішення щодо питання, яке ставиться на голосування, вважається прийнятим, якщо за нього проголосує більше 50% площі житлових та нежитлових приміщень, які належать співвласникам вашого будинку.

Якщо рішення порядку денного не набрало більше 50% площі житлових та нежитлових приміщень, які належать співвласникам Вашого будинку, Ви маєте 15-ть днів для проведення опитування.

Воно проводиться листками опитування. Проводить його ініціативна група, або охочі співвласники житлових та нежитлових приміщень будинку. Опитувати варто лише тих співвласників, які не голосували на установчих зборах. Результати опитування вносяться до протоколу установчих зборів. Усі рішення, по яких співвласники проголосували більше 50% площі житлових та нежитлових приміщень (з врахуванням результатів опитування) вашого будинку вважається прийнятим.

List-opituvannya

Через те, що ОСББ вважається створеним з моменту державної реєстрації, варто підготувати та подати такі документи про реєстрацію ОСББ:

  • 2 екземпляри Статуту прийнятого на установчих зборах (повинні бути прошиті, пронумеровані);
  • 2 екземпляри протоколу установчих зборів (у разі наявності листки опитування нумеруються та підшиваються до протоколу установчих зборів);
  • заповнюється та подається заява про державну реєстрацію.

Якщо документи подаються особисто, пред’являється паспорт. У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження. Обов’язково візьміть примірник опису за яким ви здавали документи.

Zayava-pro-derzhavnu-reyestratsiyu

Державна реєстрація ОСББ, відкриття рахунку в банку, отримання печатки, укладання відповідних договорів з виконавцями робіт відбуваються згідно чинних законів та нормативних актів, які регулюють діяльність юридичних осіб.

За Вас ніхто не буде вирішувати нагальних проблем, а дахи та підвали самі не ремонтуються. Так, роботи багато, але її варто зробити лише раз. І якщо мешканцям Вашого будинку інформація буде донесена правильно ніхто не буде сперечатись.

Усі витрати з рахунків ОСББ легко контролюються, а якість ремонтних робіт чи догляду прибудинкових територій буде значно вищою, адже відповідальність за це несе кожен член ОСББ.

Тому не зволікайте із створенням ОСББ, адже якість Вашого життя залежить тільки від Вас!




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *