<

Інші розділи

Кінець судового представництва, або початок адвокатської монополії

Цей запис опубліковано більш як рік тому
18:02 | 13.06.2016 / Статті / /
Перегляди
83
/ Коментарі відсутні

В Україні, незабаром, може статися правовий “бум”. З внесеними до законодавства змінами відносно представництва інтересів особи в суді професія юриста вимагатиме ліцензії адвоката.

В Верховній Раді України було зареєстровано та прийнято шляхом голосування Проект Закону про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)  № 3524 від 25.11.2015. Даний законопроект ще не підписано Президентом, хоча його ініціатором виступає Петро Порошенко, а тому сумніви щодо можливості його ветування відпадають.

На сьогоднішній день, відповідно до чинного законодавства, представництво інтересів особи в суді в рамках адміністративного, цивільного та господарського судочинства може здійснюватись фахівцями в галузі права.

Здійснювати захист особи та представництво в кримінальних справах здійснюється виключно адвокатами. Також, існує колізія в праві, яка полягає в наступному. В статті 271 Кодексу України про адміністративні правопорушення вказується, що у розгляді справи про адміністративне  правопорушення  можуть брати  участь  адвокат,  інший  фахівець  у галузі права,  який за законом має право на надання  правової  допомоги  особисто  чи  за дорученням  юридичної  особи.

Проте, ще з 2001-го року, коли дана стаття зі змінами була занесена до КУпАП і по сьогоднішній день, Верховною Радою України не було прийнято закону за яким таке представництво можливе. Тобто, фактично, в кодексі вказано норму за якої здійснення представництва в суді є можливим, проте закону, на який дана норма посилається, прийнято не було.

Таким чином, участь представника, який не являється адвокатом, в справах про адміністративні правопорушення, виключається. В разі набрання чинності вказаних змін до Конституції, представництво інтересів в суді буде здійснюватись виключно адвокатами.

Хоча, даний законопроект допускає можливість представництва, яке буде визначеного законом, у трудових спорах, щодо захисту соціальних прав, щодо виборів та референдумів, у малозначних спорах, а також представництво стосовно малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи обмежено дієздатними. Якщо вказана можливість представництва, буде визначена законом так само як і представництво в справах про адміністративні правопорушення, то нас чекає черговий казус.

На сьогоднішній день, практично кожне підприємство має своїх штатних юристів, котрі, окрім щоденної роботи з оформлення юридичних документів, здійснюють представництво свої підприємств у судах. В вз’язку з грядущими законодавчими змінами становище таких працівників кардинально зміниться. А тому, юридичним працівникам прийдеться або здобувати ліцензію адвоката, або отримувати меншу заробітню плату, так як частина їхнього заробітку витрачатиметься на послуги адвокатів.

Хоча, враховуючи дороговартісні послуги з адвокатського представництва, підприємства будуть витрачати більші кошти ніж на власних, штатних юристів. Таким чином, в Україні, незабаром, почне утворюватись адвокатська монополія на надання правових послуг, а представництво кваліфікованими юристами без адвокатської ліцензії увійде в небуття.




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *