Функціонування ОСББ: нові можливості чи чергова “пастка” для населення
З 1-го липня цього року вступає в силу Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». Вирішувати подальшу долю свого будинку, а відповідно — свого комфорту та благоустрою, будуть власники квартир на загальних зборах. У такий спосіб мешканці повинні обрати управителя будинком поміж себе, або запросити керуючу фірму, яка надаватиме усі житло-комунальні послуги, відповідатиме за утримання будинку, ремонт, буде підзвітною мешканцям.
Процес реєстрації ОСББ ми описували в попередніх статтях, тепер спробуємо відповісти на питання пов’язані із функціонуванням ОСББ, співпрацею з державними органами та новими можливостями.
В першу чергу ОСББ повинно стати утримувачем свого будинку. Для цього підприємства, яку раніше відповідали за будинок повинні передати всі необхідні документи представникам ОСББ. Як показує практика, часто ці “папери” просто відсутні. Але Закон чітко встановлює, що у разі втрати документів їх відновлює за власні кошти попередній балансоутримувач будинку. Цю проблему ми виділили окремо навмисно, адже після створення ОСББ, вона буде самою актуальною.
Всі інші питання, що стосуються функціонування ОСББ, ми обговорили у студії інтернте-видання “БУГ” із головою нововолинської асоціації ОСББ “Містечко” Русланом Володарчиком.