Чому львівські залізничники не врятують львівських шахтарів
Голова Львівської обласної державної адміністрації Олег Синютка вчора звинуватив «Львівську залізницю» в тому, що вона «добиває» вугільну галузь Львівщини.
Причиною такої критики стала закупівля залізничниками вугілля у польських шахтарів замість українських. Претензії також мають постачальники українського вугілля, деякі з них стверджують, що закупівля відразу проводилась «під поляків», – повідомляє ZAXID.NET28
Нагадаємо, минулого тижня регіональна філія «Львівська залізниця» ПАТ «Українська залізниця» вперше придбала у польського товариства «Любельське вугілля «Богданка» кам’яне вугілля на суму 256 тис. доларів. Ціна однієї тонни, згідно з угодую, становить 83,5 долара.
Перша міжнародна закупівля «Львівської закупівля спричинила неоднозначну реакцію. Наприклад, на думку Олега Синютки, львівські залізничники мали б придбати львівське вугілля, а не інвестувати у розвиток галузі сусідньої країни.
В свою чергу на «Львівській залізниці» запевняють, що торги відбулись прозоро і конкуренція була чесною. А вугілля, яке видобувають на Львівщині просто не придатне для використання в поїздах.
Як розповів ZAXID.NET начальник відділу з нормування паливно-енергетичних ресурсів підрозділу «Служба локомотивного господарства» Володимир Дорош, залізниця не завжди може купувати львівське вугілля.
«Львівське вугілля ми можемо купувати і купуємо лише для потреб котелень. А тут йдеться про пасажирські вагони, де інші вимоги – необхідна висока теплова віддача (калорійність вугілля) та важливий розмір кусків вугілля (фракція). Адже це може бути «пилюка» і не можуть бути великі куски – провідник не буде весь час чистити топку і не буде його колоти на менші шматки. Вугілля, яке використовується для вагонів у Львівській області не видобувається, в тому числі у них і фракція не така», – пояснив Дорош.
Таким вимогам, за його словами, не відповідає вугілля, яке видобуває ДП «Львіввугілля». Раніше залізничники купували донецький антрацит, але на сьогодні це вугілля не добувається на підконтрольній Україні території, відтак його закупівля не проводиться. Залізничники перейшли на марку, яка найбільше відповідає критеріям антрациту – це марка ДГ, яка в свою чергу не видобувається у Львівсько-Волинському басейні.
В.о. генерального директора ДП «Львіввугілля» Андрій Дяченко у свою чергу пояснив, що за критеріями, які виставили залізничники, його підприємство просто не може постачати вугілля.
«Наше вугілля навіть після збагачення не відповідає їх вимогам ні по якості, ні по показниках. Якби вони переглянули свої потреби у відповідності до наших пропозицій, можливо ми могли б постачати для них вугілля і це було б на користь, і нам, і їм» – розповів Дяченко в коментарі ZAXID.NET.
Керівник підприємства також пояснив, що польське вугілля справді відрізняється від вугілля, що добувається у Львівській області. Попри те, що вугільний басейн спільний, на території Польщі розташовані його основні пласти, а на території України вже так звані «хвости». Відтак польське вугілля має інші параметри і відрізняється за якістю.
Натомість керівник та засновник луцької фірми «Нова перспектива» Леонід Конопельнюк має неабиякі сумніви, щодо відповідності польського вугілля критеріям залізниці. Фірма хотіла брати участь в тендері, але конкурсний комітет відхилив пропозицію через невідповідність. В коментарі ZAXID. NET Конопельнюк стверджує, що конкурсні пропозиції були прописані «під поляків».
«Вперше залізничники прописали в місця доставки вугілля міжнародні пропускні пункти. Коли ми прийшли на тендер, то вже тоді здивувались чому раптом з’явились такі точки як станція Вадул-Сирет, Ягодин тощо», – пояснив керівник луцької фірми.
Він також стверджує, що ціна в доларах, яка прописана в угоді, в результаті зростання курсу стане суттєво вищою, ніж пропонували українські продавці.
Проте, начальник відділу з нормування паливно-енергетичних ресурсів залізниці Володимир Дорош стверджує, що між ціною переможця та переможених є «запас у 100 грн». Мовляв, дешевше буде навіть при курсовій різниці. Дорош також каже, що ціна, запропонована залізниці, на сьогодні є меншою, ніж «Любельське вугілля «Богданка» продає у своїй країні. При цьому пояснює такі цінову політику тим, що підприємство хоче зайти на український ринок і тому на даний момент приваблює своїми цінами.
Ого-го а Ви і далі перекривайте дороги! А вони Вас мали в дупі!
Тільки бізнес, нічого особистого. В кого якісніше та дешевше в того і беруть.
ну і кого залізничники возитимуть у пасажирських вагонах? Купили б у своїх – ті мали би гроші на поїздки.
А потім ті “свої” кричали б, що у вагонах холодно.
Краще б синютка підняв питання щодо закупівлі нових вагонів за рахунок бюджету згідно Закону, який ні разу не виконувався!