Міністр освіти Лісовий хоче оновити методи викладання історії України та літератури
Міністр освіти і науки Оксен Лісовий заявив, що дітям, які одночасно вчаться в українській та іноземній школі, варто зараховувати академічні результати за універсальними предметами.
Наприклад, українська школа може зараховувати їм природничі та математичні дисципліни, вивчені за кордоном, але зберігати й окремо оцінювати унікальні предмети: українську історію, мову та літературу.
Міністр розповів, як хоче «перезавантажити» викладання гуманітарних дисциплін, в інтерв’ю «Медіа Освіторія».
За словами Лісового, потрібно перезавантажити зміст і форму викладання цих дисциплін, адже українські методики відрізняються від провідних світових.
«Маємо, по-перше, переглянути зміст курсу української літератури: модернізувати його, повернути «загублені» імена, починаючи з ренесансно-барокових літературних творів і закінчуючи сучасними живими письменниками.
Література – це можливість рефлексувати, аналізувати вчинки героїв, розпаковувати фантастичний світ книги і розвивати уяву. Читаючи книгу, дитина створює світи, вона є творцем, а не споживачем», – заявив Оксен.
На його думку, потрібно модернізувати методи викладання.
Викладання історії України теж потребує зміни підходу, адже донині у ньому було дуже багато імперського контексту.
«Маємо вивчати свою історію з точки зору успіху: ми – успішна та мегастійка держава. Ми – країна, яка зберегла свою територію, мову, культуру в оточенні імперій. Багато націй у такому оточенні не встояли.
У нашій історії кожні 30-50 років маємо повстання, бунти і терор як відповідь. Попри це ми збереглись. Курс шкільної історії повинен показати сучасним дітям успішність України, щоб кожен випускник відчував власну генетично закладену спроможність до стійкості та успіху», – вважає освітянин.
Міністр додав, що наразі інструменти перезарахування дисциплін розробляються. Раніше він закликав зменшити навантаження на українських учнів за кордоном, зараховуючи їм деякі «європейські» дисципліни.