Повідомили, скільки авто імпортували на Волинь у перший місяць нульового розмитнення
З 5-го по 30-те квітня через пункти пропуску Волинської митниці імпортували 14014 легкових авто, 475 вантажних, 57 автобусів, 81 сідельний тягач, 153 причепи, 61 мотоцикл та 24 одиниці спеціального транспорту.
Тож загальна кількість транспортних засобів, ввезених за нульовою ставкою розмитнення, сягнула 14 872. Такі дані «Сила правди» отримала у відповіді на запит від Волинської митниці.
Втім, митниця не надає детальної інформації про марки ввезених автівок та про суб’єктів, які їх імпортують. Митники повідомили, що інформацію про суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності можна надавати тільки на вимогу Антимонопольного комітету та органів досудового розслідування.
Водночас, три тижні тому у фейсбуці оприлюднили неофіційну інформацію про імпортні автомобілі, ввезені через різні митні пости Волинської митниці у перші дні «нульового» розмитнення. Її опублікував бізнесмен, який увійшов до санкційного списку РНБО через ймовірну участь в контрабанді, Сеяр Куршутов.
За даними, походження яких не відоме, на митниці відмовляються їх коментувати, з 1 по 13 квітня через Волинську митницю завезли 185 транспортних засобів за нульовою ставкою розмитнення.
Через Львівську митницю за цей період ввезли 409 автомобілів, через Одеську – 396 авто, Закарпатську – 78 авто, Тернопільську – 34, Івано–Франківську – 30, Чернівецьку – 23 автомобілі. Однак, не відомо скільки з цих автомобілів імпортовані для потреб ЗСУ та чи є такі взагалі.
Найбільшими імпортерами транспортних засобів на Волинській митниці в перші дні дії нового закону стали чотири підприємства та шість фізичних осіб-підприємців.
Зокрема, це колективне підприємство «Укрброксервіс», що зареєстроване у Чернівцях. Воно імпортувало 10 автомобілів.
Приватне підприємство «Колдстрім», що зареєстроване у Нововолинську і провадить діяльність у сфері транспорту та брокерської справи, зареєструвало 15 авто. Керівником підприємства є місцевий підприємець Володимир Крикун. За даними «YouControl», крім вказаного підприємства, йому належать також ТОВ «Тандем УА» та «МТГС», які також зареєстровані у Нововолинську.
Серед цього переліку і ТОВ «Ілман» з Луцька (8 авто), основним видом якого є діяльність у сфері транспорту. Керівником підприємства є Сергій Поха. За даними «YouControl», він також був керівником підприємства «Оптіма Брок» та є керівником ГО «Автомайдан Волинь». Власне, на Волині Сергій Поха запам’ятався як активіст Автомайдану в період Революції Гідності. За даними громадського руху «Чесно» Сергій Поха двічі балотувався в депутати на місцевих виборах, але невдало.
ТОВ «Брокмитсервіс» теж увійшло до числа перших імпортерів автомобілів за нульовою ставкою (8 авто). Воно зареєстроване у селі Грабове Шацької ОТГ. Підприємство зареєстроване два роки тому – у 2020 році, і теж веде діяльність у сфері транспорту. Засновниками товариства є Вікторія Кужель з села Грабове, Надія Бугайчук з Любомля та Ніна Голядинець із села Голядин Шацької ОТГ. Вікторія Кужель є керівником підприємства та свого часу була секретарем виконавчого комітету Грабівської сільської ради. До речі, сільським головою у Грабові тричі був Василь Голядинець – голова Шацької РДА у 2017-2019 рр, а нині директор ТОВ «Волинська ягідка», яке пов’язане з депутатом Волинської облради та екскерівником Держлісагентства Володимиром Бондарем.
Підприємець Василевський Микола Андрійович (21 авто) веде страхову та брокерську діяльність у Ковелі. Інший підприємець –Рабченюк Юрій Миколайович (10 авто) – є власником компанії «Вест авто хвиля», що зареєстрована у Нововолинську. Підприємець Слободенюк Олег Васильович (8 авто), за даними «YouControl», веде допоміжну діяльність у сфері транспорту у Володимирі. Діяльністю у сфері транспорту займається і Сулік Ірина Миколаївна (14 авто) з Любомля, яка теж увійшла до переліку найбільших імпортерів авто на Волинській митниці.
У розміщеній інформації автор також наводить аналіз транспортних засобів, які були зареєстровані на фізичних осіб на вказаних митницях, і є доволі новими – не старше 5 років:
Варто зазначити, що останнім часом через ажіотаж і великі черги на українських митних пунктах пропуску питання ввезення авто за нульовою ставкою набуло чималого розголосу і з’явились ініціативи до скасування пільгової ставки.