<

Інші розділи

Топ-5 порад як не відволікатися на Facebook та Instagram

Цей запис опубліковано більш як рік тому
01:38 | 7.04.2019 / Статті / /
Перегляди
2
/ коментарі 2

Соцмережі відволікають від роботи, знижують рівень зосередженості та ефективності. Це відомі “пожирачі часу”.

У книзі професора комп’ютерних наук Джорджтаунського університету Кел Ньюпорт “Не турбувати! Як сфокусуватися в інформаційному шумі” йдеться про те, що час у сучасному світі – це найцінніший ресурс, – пише Українська правда.

А вміння не відволікатися, працювати сфокусовано та швидко навчатися – чи не найголовніші у 21 столітті.

Ми вибрали для вас 5 порад із книжки, завдяки яким можна навчитися працювати зосереджено, бути ефективним та створювати щось дійсно вартісне та унікальне.1

Ставтеся до свого часу з повагою

Більшість людей живе на автопілоті і не задумується над тим, на що витрачає свій день / місяць / рік / життя.

Плануйте кожну хвилину доби.

Кел Ньюпорт запропонував поділити весь свій день на блоки по 30-60 хвилин і закріпити за кожним з них якийсь вид діяльності.

Наприклад, 6.30-7.30 – сніданок, одягнутися, зібрати доньку до школи; 7.30-8.00 – дорога на роботу; 8.00-9.00 – написати звіт.

При такому плануванні можуть виникнути дві проблеми.

Перша – неправильно розрахований час (в кращі дні ви добираєтеся на роботу справді за 30 хвилин, однак частіше за 40-50 хвилин, на написання звіту ви відвели 1 годину, а пішло на це 2 години і так далі).

Друга – будуть з’являтися нові завдання.

Графік буде порушений, однак не варто впадати у відчай. Це нормально.

Просто знайдіть декілька хвилин і оновіть його (іноді навіть декілька разів за день).

Так ви звикнете регулярно запитувати себе, що вартісного можна зробити за ті 5-10 хвилин, які залишилися.2

Створюйте ритуали

Не чекайте натхнення, щоб почати працювати, натомість увімкніть “режим генія”.

Виробіть у себе певні робочі звички.

Наприклад, Карл Юнг вранці у чітко визначений час 2 години поспіль писав у своєму кабінеті.

Семюел Беккет перед початком роботи завжди їв яєчню.

Ефективний ритуал перед початком роботи – одна з головних умов, яка допоможе мозкові “переключитися” та сфокусуватися.

Місце, де ви будете займатися творчою працею (окрема кімната із закритими дверима, стіл з табличкою “Не турбувати” і тощо.), встановлення норми (кількість написаних слів, або чітко визначений час) і дія, яка буде означати початок роботи (чашка кави, присідання, цигарка).

Це може видатися складним, однак насправді такі дії допоможуть сфокусуватися на завданні, ви демонструєте свідомості, що готові працювати зосереджено.3

Знайдіть золоту середину в стосунках із соцмережами

Соцмережі на зразок інстаграма, твітера, фейсбуку та інших погіршують здатність концентруватися і відбирають багато дорогоцінного часу.

Проаналізуйте, які з інтернет-ресурсів справді приносять більше користі, аніж шкоди. Кел Ньюпорт запропонував наступний алгоритм:

🎯 Сформулюйте свої цілі у професійному та особистому житті.

🎯 Напишіть до них 2-3 завдання, необхідні для того, аби досягнути цих цілей.

🎯 Тепер прийшов час переоцінити соціальні медіа.

Проаналізуйте кожну соцмережу окремо і дайте максимально чесну відповідь: користування нею допомагає у виконанні завдань, заважає чи ніяк не впливає.

Будьте відвертим, подивіться правді в очі і ухваліть важливе рішення.

Припиніть витрачати час на дії з низькою продуктивністю (як-от пошук колишніх однокласників у фейсбуці) і почніть витрачати його на високопродуктивні дії (наприклад, зустріч літературного клубу або обід із другом).4

Робіть перерви в зосередженій праці

Більшість вважає, що сфокусуватися на завдання просто, однак дослідження доводять протилежне.

Ті, хто звик відволікатися, просто не готовий до зосередженої праці.

Як дізнатися, чи ви відноситеся до цієї категорії людей?

Якщо не можете провести в бездіяльності якийсь час – наприклад, постояти 5 хвилин у черзі чи посидіти на самоті в ресторані в очікуванні друга, не зазирнувши у смартфон – ви не можете перелаштуватися і сконцентруватися.

Змусити свій мозок перестати відволікатися – завдання непросте, однак реальне.

Для цього треба не перериватися на роботу між відволіканням, а робити перерви у зосередженій праці.

Виділіть час, коли заходите у соцмережі і зробіть про це позначку у блокноті.

І поки цей час не настане – не входьте в інтернет.

А якщо знадобиться перерва, проведіть її з користю – зробіть гімнастику для очей, вийдіть надвір і подихайте свіжим повітрям, зробіть каву собі та колезі.5

Лінуйтеся на здоров’я

Відпочинок – це не потурання своїм слабкостям, а корисна звичка.

Якщо ви постійно виснажуєте увагу, прийде момент, коли ви просто не зможете сфокусуватися.

Що сприяє вашому відновленню? Прогулянка на свіжому повітрі, час, проведений з дітьми, перегляд улюбленого серіалу чи тренування в спортзалі – оберіть свій варіант.

Та якщо ви продовжуєте перевіряти робочу електронну пошту, відповідаєте на телефонний дзвінок від колеги або обдумуєте тези для обговорення на нараді, ви обкрадаєте центри уваги вашого мозку і це не дає досягти потрібного рівня розслабленості.

Тож обов’язково виділяйте час на лінощі та дозвілля.




коментарів: 2

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *