У Міністерстві освіти повідомили, кому дозволять не ходити до школи
Міністерство освіти виставило до обговорення проект про отримання загальної середньої освіти за індивідуальною формою. Визначили три види: екстернат, сімейне навчання і педагогічний патронаж.
“Під час домашньої освіти батьки повністю беруть на себе зобов’язання опікуватися навчанням дитини. Школа контролює результати такого навчання. Перший рік – не менше двох разів. Якщо результати навчання будуть не нижче середнього рівня, далі оцінюватимуть лише раз на рік. Якщо оцінювання покаже початковий рівень, адміністрація може ухвалити рішення про повернення дитини до школи, – пояснює Gazeta.ua співголова громадської організації “Батьки SOS” Олена Бондаренко. – Екстернат призначений для тих учнів, які не можуть відвідувати школу з поважних причин. Зокрема, через перебування за кордоном, на окупованій території, а також для тих, може прискорено опанувати навчальну програму”.
Якщо перші два види отримання індивідуальної освіти існували раніше, то поняття “педагогічний патронаж” з’явилося вперше.
“Педагогічний патронаж буде доступний для тих дітей, які за станом здоров’я не можуть відвідувати школу або перебувають у лікарні. Таку форму освіти можуть застосовувати у сільських школах, де у класі навчається менше п’яти осіб. Педагогічні послуги надаватимуть дітям шкільні вчителі. Вони приходитимуть додому або в лікарню, кожній дитині викладатимуть індивідуально з огляду на її здібності, стан здоров’я і можливості”, – пояснює фахівець.
Щоб перевести дитину на одну з таких форм навчання, батькам потрібно написати заяву на ім’я директора і за необхідності довідку про стан здоров’я.
Чергова порція недолугого популізму від МОН. Тут на індивідуальну форму навчання і просто на зарплати грошей не вистачає, а вони анонсують такі революційні зміни. Бюджет на освіту цього року МЕНШИЙ, ніж торік.
Індивідуалка була і буде завжди. Мій син так навчається вже 9-й рік(за станом здоров’я), тому що школа не може йому забезпечити (створити) умови для нормального навчання у занадто гамірному середовищі класу,який потрібно весь час заспокоювати. У дітей із сенсорними проблемами це важко, а до того ж, вчителі в середній школі всі різні і далеко не всі вміють працювати з дітьми з особливостями сприйняття. До того ж, абсолютно у всіх школах і чи не у всіх класах порушуються години тижневого навантаження на учнів(зрозуміло, що ні дітей ні батьків ніхто до відома ставити не збирається і не збирався).