<

Інші розділи

Нерозмитнені авто на території України: як усіх примирити

Цей запис опубліковано більш як рік тому
10:01 | 12.06.2017 / Статті /
Перегляди
9
/ коментарів 7

Закон про нерозмитнені авто в Україні став причиною протестів автомобілістів у травні. Президент доручив уряду вирішити проблеми з розмитненням автомобілів із іноземною реєстрацією в рамках підготовки до безвізового режиму з країнами ЄС.

Тим часом активісти бойкотують внесені до парламенту відповідні законопроекти про нерозмитнені авто, а юристи дивуються – яким чином Указ президента владнає економічні питання, – пише Канал24.

Президент України Указом 146/2017 доручив Кабінету Міністрів України невідкладно врегулювати ситуацю, “що склалася внаслідок недодержання вимог митного законодавства при використанні на території України транспортних засобів, які зареєстровані відповідними органами іноземних держав”. Простими словами – легалізувати авто з іноземними номерами в Україні.

У Верховній Раді тим часом на розгляді перебувають два законопроекти, що мали би ситуацію врегулювати: за номерами 5567 (так званий законопроект Парасюка) і 4932 (законопроект Бурбака). Суть першого – врегулювати питання транзиту та тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування, другого – вирішити питання єдиного збору, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України (2 євро в день – саме на такому рівні обрахували цей збір).

Наприкінці січня активісти блокували дороги у Києві з вимогою не затягувати прийняття законопроекту 5567. 24 травня цього року активісти, в тому числі – ГО “Авто Євро Сила”, протестували проти документу 4932. Основний протест – проти плати у два євро. Але не тільки це.

Два законопроекти про нерозмитнені авто – два виходи?

Як пояснив у коментарі сайту “24” керівник “Авто Євро Сила” Олег Ярошевич, законопроект 5567 – це симбіоз законопроектів Комітету ВР з питань податкової та митної політики. Його активісти прийняли за основу. При цьому він не влаштовував їх технічно, але підходив стратегічно, тому що він є перехідним законопроектом. Натомість законопроект 4932 Ярошевич назвав неприйнятним і шкідливим.

Він шкідливий для всієї України, в тому числі для людей, які можуть подорожувати Україною. Результатом цього законопроекту мало бути дзеркальне відображення ставки до нас, українців, які будуть завтра подорожувати Європою,
– відзначив Ярошевич.

Він також відзначив, що у ціну палива вже закладене відшкодування за користування транспортними коридорами України. Тому ще один акциз – це вже подвійне оподаткування. Крім того, якщо ввести в дію законопроект Бурбака, то отримаємо від Європи дзеркальну відповідь – після 11 червня у Європі теж зніматимуть по 2 євро в день з кожного українця за користування транспортними коридорами.

За словами активіста, зараз законопроект 4932 призупинили в результаті домовленості із Максимом Бурбаком. І на сьогоднішній день розробляють новий законопроект, який дасть змогу удосконалити Митний кодекс України і врегулювати стосунки держави і громадян.

Олег Ярошевич повідомив, що сьогодні і завтра відбудуться наради за участю заступника міністра транспорту і заступника міністра інфраструктури, нардепів Южаніної і Бурбака, що розробили законопроекти щодо врегулювання питань щодо використання авто на іноземній реєстрації в Україні, з тим, аби дійти згоди щодо нового, доопрацьованого документу.

Ми маємо ідеальне розуміння того, як недолугість нашого законодавства можна виправити невеликим законопроектом, що принесе користь державі з бюджетом, від 10 до 20 мільярдів гривень. Це кошти, які заплатить кожен громадянин, що володіє транспортним засобом з іноземною реєстрацією. І поліція знатиме, хто їздить конкретним транспортним засобом, щоб мати претензію до конкретної людини у випадку необхідності,
– пояснив Ярошевич.

За його словами новий документ містить близько 10 факторів на користь держави і громадян України, але які ламають стереотип, що авто – це розкіш, а не засіб пересування. І таким чином новий документ лібералізує український авторинок, позбавить його статусу “сімейного бізнесу Васадзе-Порошенків”.

У випадку, якщо активісти і політики домовляться, то законопроект Бурбака відкличуть, а подадуть доопрацьований.

Генеральний директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко зауважив, що не дуже розуміє, чому протестують проти 4932, а підтримують 5567 – адже “ціна питання” співставна: проект 5567 передбачає, що за пересування авто на іноземній (російській/польській /литовській) реєстрації треба платити щомісяця 0,5% від вартості розмитнення такого авто (тобто, 6% на рік або приблизно 300-400 євро). Проект 4932 передбачає, що іноземні авто повинні платити 95,6 євро в місяць або 382,4 євро в рік.

Сам Назаренко не підтримує жоден із цих законопроектів, і вважає за краще взагалі скасувати і мита, і акциз на імпортні авто.

Цим зменшити вартість розмитнення і дати можливість українцям їздити на авто української реєстрації, які за документами будуть належати їм, а не російській чи литовській фірмі. І, до речі, українці тоді не платитимуть фірмам-посередникам за ввезення таких авто по 950-1400 євро,
— уточнив Назаренко.

Він відзначив також, що розуміє, чому така ідея наразі не знаходить підтримки у багатьох нардепів, адже скасування податків невигідна фірмам-посередникам і чиновникам, які “кришують” такий бізнес, і їм вигідно, щоб українці платили ці 950-1400 євро за ввезення їм. А натомість можна було б зменшити розмитнення і платити приблизно таку ж суму (наприклад, 1 євро за 1 куб. см об’єму двигуна) до бюджету.

Заступник генерального директора “Медіагрупи “Автоцентр” Віталій Новак у коментарі сайту “24” висловив думку, що жодна із запропонованих законодавчих ініціатив питання авто на іноземних номерах наразі не врегулює.

Стосовно законопроекту Парасюка – він від самого початку декларативний, був покликаний знизити градус напруги у суспільстві, викликаний отими всіма демонстраціями автовласників і перекриттям доріг,
– відзначив Новак.

За його словами, саме ця меншість автовласників, що має у володінні авто з іноземною реєстрацією – активна. А більшість власників українських авто – пасивна. Тому з цими активістами держава побоялася чинити якось кардинально. При цьому з’ясувати, скільки насправді в Україні авто з іноземною реєстрацією – малореально. У цифру 1-1,5 мільйона експерт не вірить. І називає більш імовірною 300-400 тисяч.

Новак вважає, що державні органи, які мали б не допустити проблеми, втратили час. І законопроектом Парасюка спробували активістів заспокоїти, пообіцяти їм амністію за якісь невеликі гроші. Але навряд чи цей законопроект проголосували б. Адже тоді обурилася би та більшість, яка сплатила високі акцизи і ставки за розмитнення.

Стосовно ж законопроекту Бурбака, він свого часу приймався як “страшилка” для тих, хто заїжджає на іноземних номерах. Але жодного стосунку ці 2 євро в день до вирішення проблеми ввезення авто з іноземною реєстрацією не мають, вважає Новак.

Таких законопроектів, що мають стосунок до авто на єврономерах, у Раді лежить десяток чи й більше. Але з вищевказаних жоден законопроект проблему не вирішить. Треба шукати інший варіант. Порошенко видав указ, згідно з яким треба знайти рішення,
– нагадав експерт.

Нерозмитнені авто: Указ президента – запорука успіху?

Як пояснив у коментарі сайту “24” юрист і економічний аналітик Андрій Вігірінський, Указ Президента, попри обов’язковість його виконання, у свою чергу не містить регуляторних норм і не створює будь-яких нових норм чи порядків, не недає рецептів для того, яким чином розв’язати ту чи іншу ситуацію. Терміну виконання жоден із заходів не визначає, за великим рахунком, відповідь на кожен пункт може через рік звучати: “Ми працюємо над цим питанням, ходимо на роботу, проводимо наради, ведемо консультації” тощо.

Отже, пункти Указу щодо митного законодавства і авто на іноземній реєстрації.

“Вжити заходів для невідкладного врегулювання ситуації, що склалася внаслідок недодержання вимог митного законодавства при використанні на території України транспортних засобів, які зареєстровані відповідними органами іноземних держав”.

Ключове слово у цьому розділі – “недодержання митного законодавства”, наслідок будь-якого недодержання – відповідальність. Тому, Вігірінський вважає, що мова йтиме саме про припинення незаконної експлуатації та розроблення необхідного для цього механізму тимчасового припинення права користування шляхом поміщення транспортного засобу на штрафмайданчики з можливістю повернення власнику.

“Вжити заходів щодо удосконалення законодавства України, яке регулює питання тимчасового ввезення транспортних засобів на митну територію України, їх транзиту територією України, з урахуванням вимог законодавства Європейського Союзу та міжнародних договорів України”.

Що мається на увазі тут – загадка, відзначив юрист, адже графік імплементації норм митних платежів затверджений, з поступовим приведенням їх до вимог законодавства ЄС. Втім, згадується поняття “тимчасове”, тому побачимо, чи буде розроблений Мінфіном проект лібералізувати можливість такого використання, чи, навпаки, визначить механізм відповідальності та вилучення транспортного засобу.

Повернусь до того, з чого почав. Сам Указ не вирішує питань, він доручає активізувати роботу з пошуку та узаконення рішень, без зазначення, при цьому, термінів виконання. Тому це скоріше декларативний документ,
– підсумував аналітик.

Що залишається автовласникам і зацікавленим у питанні – дочекатися результатів обговорення нового законопроекту, про які повідомив Олег Ярошевич. І сподіватися, що активісти, лобісти і противники таки домовляться.




коментарів: 7
  1. невже тяжко додуматись цій владі зробити , наприклад , 50$ з машини повна розтаможка і всім добре і нема проблем !!!!

  2. Піздєц ти умнік 50$ і все,а якщо я заплатив за розтаможку 2000$ нє офігєлі лі Ви….
    50 $ плати хіба за розтаможку трьохколісного дитячого велосипеда умнік ти!юрій

    • Суто українська логіка: сам не гам і другому не дам! Шо жаба задушить, якщо хтось заплатить менше?! Ти ж в подальшому так само зможеш платити менше! Знову і знову пересвідчуюся, шо головна українська тварина не свиня, а ЖАБА.
      Не вірю в розмитнення за 50$, не буде такого в Ураїні в найближчі 10 років.

  3. “…Проект 4932 передбачає, що іноземні авто повинні платити 95,6 євро в місяць або 382,4 євро в рік.”
    Шо за логіка?! Якщо 95,6 євро в місяць, то в рік – 1147,2 євро. Може, 95,6 євро в квартал? ТОді все сходиться.

  4. Ну й розумники, я купив машину в 2010 за 13 штук зелених, а тепер якщо захочу продати, буду мати мінус 7000 або 8000- тис баксів, по цінам тепер ввезених крутих авто навіть не бюджетних як у мене (заплативши у всі державні структури, підтримавши нашого виробника разом з пенсійним фондом). То кого хочуть зробити лохами, тих хто кредити брав і все по закону робив. Не треба буди хитрішими, а не розумнішими, прийміть і мені тоді переплату за авто, яке у нас було найдороще у світі хоча би на 3000 $. Слабо і мої ( та таких як я автовласників) інтереси тоді також відстояти, хай буде все по чесному і компромісному! Але де там, своя кишеня ближче ;) Виходить кради, потім все легалізуємо!

    • Згадала баба, як дівкою була. Ви хотіли продати своє авто у 2017р. за тих самих 13 штук зелених?! Навіть нове авто, як тільки виїде за територію автосалона відразу падає в ціні. У 2012р. я придбав автомобіль за 12000$, а в минулому році продав за 6500$. І це нормальний процес.
      Якщо висловлюватися Вашими категоріями, то лохами зробили всіх українців таким аномально дорогим розмитненням та акцизами (підтримавши вітчизняного виробника). Чому б цю ганебну традицію не зупинити? Особисто мені байдуже, яким способом: чи зменшенням мита та акцизу, чи введенням оплати на користування нерозмитненими авто. Головне, щоб на виході була адекватна собівартість автомобіля. Я так розумію Вас влаштовує теперішня ситуація. Готові перплачувати за авто, аби іншим це не обійшлося дешевше? Тобто, при покупці наступного автомобіля ви надасте перевагу знову взяти драконівський кредит у банку на років 5? Дивна, суто українська логіка…

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *