Зелене світло: Чого чекати від скасування акцизу на б/у авто
Верховна Рада відкрила імпорт б/у автомобілів в Україну. Чого чекати ринку?
У вівторок, 31 травня, Верховна Рада України знизила акцизи на б / у автомобілі. За законопроект №3251, яким знижуються акцизи на ввезення б / у авто, проголосували 237 народних депутатів.
Співавтори закону – нардепи Самопомочі Олег Березюк, Ярослав Маркевич, Андрій Журжій, Тетяна Острикова і Сергій Кіраль.
ЛІГА.net проаналізувала які зміни чекають ринок.
Нові ставки
– Для автомобілів з двигуном об’ємом до 1 000 куб см ставки акцизу знижуються до: 0,102 євро за 1 куб см (діюча ставка – 1,09-1,44 євро, в залежності від року випуску автомобіля);
– З двигуном об’ємом до 1 500 куб см – 0,063 євро (зараз – 1,37-1,76 євро);
– З двигуном об’ємом до 2 200 куб см – 0,267 євро (зараз – 1,64-2,44 євро);
– З двигуном об’ємом до 3 000 куб см до 0,276 євро (зараз – 2,21-4,99 євро);
– З двигуном об’ємом понад 3 000 куб см – 2,209 євро (зараз – 3,33-4,99 євро).
Таким чином, для розмитнення авто з об’ємом двигуна менше 1 000 см куб треба буде заплатити в 28 разів менше, ніж до прийняття закону: 63 євро замість 1761 євро. За розмитнення автомобіля з двигуном 2 л акцизний збір складе 534 євро замість 4 882 евро. Розмитнення авто з двигуном 3 л буде коштувати 828 євро, проти 6 600 євро і більше (в залежності від віку авто).
На кого не поширюються знижені акцизи:
– Легкові автомобілі випущені на території країни, визнаної державою-окупантом, або державою-агресором по відношенню до України. Або на авто, які ввозиться з території такої держави;
– Автомобілі, вироблені до 1 січня 2010 року;
– Автомобілі не відповідають екостандарти Євро-5 (введений в Україні з 1 січня 2016 року);
– На юридичні та фізичні особи при ввезенні більше одного автомобіля протягом року.
Коли запрацює
Закон вступає в силу з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування. Іншими словами, якщо закон опублікують в червні, знижені ставки акцизного податку почнуть діяти з 1 липня 2016 року.
Коли закінчиться
Закон діє до 31 грудня 2018 року. Таким чином, знижені ставки акцизу на б / у автомобілі будуть діяти майже 2,5 року.
За даними УКРІНФОРМ, в 2014 році в Україну ввезли 61 496 б / у авто в транзитному режимі. Фактично, таким чином, на наш ринок ввозився б / у автотранспорт для повсякденного використання, без сплати податків. У ГСУ відзначають, що близько 52% цих автомобілів відповідали екологічним стандартам Євро-3 і Євро-5. Середня вартість такого автомобіля – близько 4 000 євро. Ще 4 000 євро становив акцизний збір, його наявність фактично стимулювало автовласників не проводити офіційну розмитнення.
За даними ГСУ, зниження ставок акцизного податку на старі авто дозволить українцям оформити близько 4 500 автомобілів, що відповідають стандарту Євро-5, які знаходяться зараз в митному режимі транзиту. За рахунок цього держбюджет отримає близько 300 млн грн податків.
За розрахунками авторів законопроекту, знижені акцизи стимулюють розвиток авторинку за рахунок появи в ньому сегмента імпортованих б / у авто. “Первинні продажу старих авто в 2016 році виростуть на 20 000 штук. При цьому середній вік авто не буде перевищувати 8 років, оскільки в країнах Євросоюзу автомобілі, які відповідають екостандарти Євро-5 випускаються з 2008 року. Це дозволить отримати тільки в 2016 році до державного бюджету близько 900 млн грн “- сказано в пояснювальній записці до законопроекту.
Автоімпортери не такі оптимістичні. На думку маркетинг-директора групи компаній АІС Сергія Боровика, після зниження акцизів, кінцева вартість б / у автомобілів в Україні істотно не знизиться, оскільки закон дозволяє ввозити відносно нові (до 5 років) авто з Європи. “І навіть якщо скасують мита, поставки машин з пробігом будуть нарощуватися в основному за рахунок дорогих моделей”, – говорить Боровик.