Підвал у “вільному плаванні”. На 15-му мікрорайоні Нововолинська люди “піднімають” всі інстанції через підтоплення підвального приміщення
Жителі будинку 24 на 15-му мікрорайоні бояться, що через підтоплення підвалу багатоповерхівка може зруйнуватися. Уже більш як 10 років вони чекають допомоги. Пишуть, телефонують у різні інстанції. Тим часом керівництво житлово-комунального об’єднання, на балансі якого знаходиться будинок, каже, що тримає ситуацію під контролем.
Вода, фекалії, жаби, вужі… Так описують життя у будинку №24 на 15-му мікрорайоні його мешканці. Підвальне приміщення на разі сухе, однак люди говорять, що три тижні тому тут все плавало. Більш як 10 років, особливо в дощову погоду, в підвалі постійно піднімається вода. Там нічого не зберігається, двері згнили. А коли останнього разу прорвала каналізаційна труба, від важкого повітря, що від підвалу піднялося до самого 5-го поверху, кажуть жителі, можна було втратити свідомість.
Мама трьох дітей Світлана Кочергіна розповідає, що у власній квартирі на першому поверсі зловила 8 мишей і 2 щурі. Діри в стінах і сирість роблять своє.
“Від сусідніх будинків сюди стікає вода, адже наш під’їзд локально знаходиться внизу. Виходить стічна яма. До того ж у будинку скаче напруга. У сусідів морозильна камера пищить цілу ніч. Дзвонили до начальника ресу, сказав, що тим займається жек. В людей ламаються електричні прилади. Дві неділі тому напруга була 265 Вт. Видно, десь вода затікає і мокріють проводи. Це може закінчитися трагічно,”- каже жінка.
“Знають про проблему, а профілактичний огляд люків не роблять. А коли вже тут булькає й вода доходить до сходинок і ми дзвонимо в усі інстанції, тоді вони приїжджають і дивляться люки, в яких мало не через кришки валить, – скаржиться мешканка будинку. – Коли вода падає, працівники жеку вичищають сміття, більше ніхто нічого не робить. Скільки разів зверталися до різних інстанцій – збилися з ліку. Ходили і до мера, і до його заступника, який обіцяв прислати людей. Видно, забув адресу, бо по цю пору проблему ніхто не вирішує. Теплокомуненерго переводить стрілки на водоканал і навпаки. Місцевий підприємець хотів відкрити в будинку магазин і поставив тут насос, тим самим рятуючи підвал. Якби не насос, давно все б завалилося. Хочемо звертатися до журналістів зі столиці. Може, через київські телеканали “достукаємося” до наших чиновників”.
“Ми не швидка допомога, але відповідно реагуємо на виклики вчасно. Якщо в нас є заявка, то, звісно, мусимо закінчити завдання і лише тоді їхати в інше місце. О пів на другу ночі виїжджаємо на виклики. Бували в будинку 24 на 15-му мікрорайоні, але щоб вода у підвальному приміщенні піднімалася аж до сходів, – не було такого”, – заявив головний інженер водоканалу Петро Китайгородський.
Люди розповідають, що 2 роки тому в багатоповерхівці робили збори, після яких працівники жеку вичистили всі люки, вивезли два здоровенні причепи сміття. Ззовні видно “залатане” місце біля балкону – там була тріщина. В під’їзді зняли трубу і тепер тут від грибку руйнується стіна.
“Під’їзд знаходиться в найнижчій точці мікрорайону. Можливо й таке, що якщо десь забилась каналізація і є прорив, вся вода стікає саме туди. Підвал підтоплювало, але щоб вода покривала сходи – не було ні разу. На рахунок коливання напруги, ми двічі робили обстеження і ніякого пошкодження ніде немає. Є інформація, що підгорів нуль на ЦТП (Волиньобленерго). Вони, видно, ліквідовували і після того почалися збої”, – аргументує директор ЖКП №3 Ганна Бойко.
У будинку протікає дах. Коли падає дощ, з 5-го поверху вода тече сходинками на перший. Мешканці кажуть, що за власні кошти його фарбували, перекривали. На 5-му живе сім’я з маленькими дітьми.
“Жодної скарги на мене як на директора не поступало. 28.05.15 була заява на ім’я міського голови. Отримала дзвінок від мешканки будинку, яка не представилась, про те, що в підвальному приміщенні з’явилась вода. Я тоді одразу повідомила теплокомуненерго, водоканал, жек. Головний інженер водоканалу зателефонував мені з цього місця й довів до відома, що з водопостачанням все гаразд, а запах від води йде через те, що вона застояна. Ми їздили туди , спілкувалися з жителями, і я вам скажу, що якихось кричущих проблем там нема. У подальшому черговий електрик вимірюватиме напругу. Якщо будуть виявлені збої, ми зіставимо акт і відправимо в Волиньобленерго.
У будинку є приміщення старої швейної майстерні, що була продана. Але люди кажуть, що там зняті батареї і, можливо, через те в під’їзді стоїть сирість. Не слід забувати, що в нас закривали шахти. Велика ймовірність того, що вода піднімається саме через це.
09.09.15 тріщина на фасаді житлового будинку була заповнена працівниками ЖКО-3. Встановлено маяки, ведеться спостереження. Є таке поняття в будівельній справі як розкриття тріщини. Для того, щоб дивитися, чи вона розкриється, вставляється скельце і спеціальним розчином легенько затягується. Коли бачимо реальну загрозу, вживаємо заходів. Ще кажуть, там пахло фекаліями. Але якщо в каналізаційну трубу кидати огірки, інші жіночі приналежності, то це до нічого, крім прориву труби, не приведе. Звісно, добре, що є в нас відповідні служби, які оперативно працюють й ліквідовують аварійні наслідки, однак не все залежить від них.
Мишей не труїмо, інша справа – щурі. Останнім часом і щурів немає, бо ми заварили сміттєкамери й поставили контейнери для сміття.
У 2014-му році був капітальний ремонт покрівлі в 24-му будинку. Вартість виконаних робіт – більш як 34 тисячі гривень, вартість матеріальних ресурсів мешканців 2-х під’їздів, де виконувались роботи, – 6 тисяч гривень. Тому сказати, що вклад жителів був основним, я не можу. Загалом, капремонт робиться тоді, коли справді ситуація невиправна. Є вимоги до спеціального та поточного ремонтів. Тобто, це робиться не просто так: захотіли – зробили, бо «всі комунікації знаходяться в аварійному стані». На це є нормативи. Щодо звернень громадян: питання, що потрібно вивчати, маємо право розглядати до 30-ти днів.
Людям здається, що ми ні в чому їм не допомагаємо. Це не правда. Все, що в наших силах, ми робимо. А що буде далі, коли жеків не стане?” – каже директор житлово-комунального об’єднання Нововолинська Олена Чайка
У мешканців будинку інша думка. Вони чекають, щоб працівники жеку елементарно прибрали каміння зі сходів до підвалу, на якому, кажуть, люблять грітися вужі, підмели сміття тощо. А ще люди обурюються, бо вважають, що жек відтягує всі проблемні питання до того часу, коли будинок перейде на баланс його жителів.
Шановні Петро Китайгородський, Ганна Бойко та Олена Чайка!Бажаю вам щоб і в ваших домівках були такі ж умови проживання, як у даному під*їзді, де теж проживають люди. Тоді, напевно, ви б не так говорили.
Іде реформа і мені цікаво, когож мешканці будинків будуть ганити коли тих “непотрібних” жеків не буде? Створити осбб натхнення немає, самим попіднімати задні місця і взятись до роботи лінь, зате позвикали шукати крайніх. Отака наша українська натура. Зате коли світло в квартирах дівається і серед ночі летить жековський електрик-рятівник навіть елементарне дякую рідко скажуть. Соромно.
Перепрошую ганити потрібно ЖЕКи !!! Люди платать за комунальні послуги плюс до цього надходять для жеків кошти від держави і Ви хочете сказати що люди самі мають прибирати і робити ремонт в будинку? Вас щось певно з головою якісь проблеми. Бідний електрик мичить на допогому ( по перше за це йому гроші платять бо він є на дижурстві і має виконувати свою роботу ) я мовчу про якісь виконаних робіт тими електриками і жеками. По три рази дах перекривають а він курва все тиче і тиче ( і як в нас прийнято люди купляють матеріал а від жека робота) і Ви набрались наглості тут ще відписати? Проблема жеків в таких людях як Ви, сидете і ні чого не робите а як робите то кращеб не робили, грошей шкода.
О,да забув про осбб. Ніхто не хоче створювати точу що після господарювання жеків такий занедбаний будинок страшно брати! Там одні проблеми. Труби потрібно міняти, дах потрібно перекривати, підвал затоплений в підїздах потрібно капетальний ремонт. Вот такі господарникі в нас в жеках! А ляпати вміють! Стид.
люди не вірте ОСББ.І ОСОБЛИВО ТИМ ХТО ХОЧЕ СТАТИ ГОЛОВОЮ ЦЬОГО ОСББ І БУХГАЛТЕРОМ.
Коли робив шановний жек ремонт у нашому підїзді (15 буд., 15 мікр.)ми фарбували біля своїх квартир самі, а працівники жеку тільки якісь двері, і то не всі в підїзді, але фарбу ми їм купували. А щоб пофарбувати перила, нашою фарбою, ми їм ще платили. Лампочку, яка згоріла або яку вкрали, коли міняв у нас рятівник-електрик в підїзді – певно при здачі будинку в експлуатацію. Зазвичай ми це робимо самі. То за що вам дякувати?
А ще згадаю про майстрів з водоканалу, як вони оперативно нещодавно у нас ліквідовували аварію! І ворогу не побажаєш такого спілкування і таких рятівників.
Так виглядає з відповідей працівників ЖЕКУ,що їх робота – сидіти на “насиджених місцях” або створювати видимість роботи,отримувати зарплату,вимагати від людей належної оплати цієї “роботи” і, головне, НАРІКАТИ НА УКРАЇНСЬКУ НАТУРУ. Це дуже сумно. А,можливо,у цих горе-чиновників ще колись ПРОСНЕТЬСЯ і ЗАГОВОРИТЬ СОВІСТЬ!? Я,як українка,сподіваюся на це.Надія вмирає останньою…