<

Міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський про дорогу до Львова, про аеропорт,

Цей запис опубліковано більш як рік тому
07:00 | 7.02.2015 / Новини /
Перегляди
29
/ Коментарі відсутні

Охоронці в коридорах, кабінетні зустрічі, кава для президії і 55 хвилин розмови з журналістами. Міністр інфраструктури УкраїниАндрій Пивоварський приїхав на Волинь. Мета візиту, каже він – обговорити ситуацію в цій галузі на Волині. Та які справжні результати зустрічі – наразі це залишилося за зачиненими дверима владних кабінетів, бо жодних конкретних шляхів подолання проблем, конкретних цифр чи даних ніхто не назвав. Натомість все в Міністерстві планується, аналізується, дискутується й обговорюється.

Дорога Луцьк-Львів. Обговорять

Що робити з автошляхом, який з’єднує дві області, досі ніхто не вирішив. Дорога Луцьк-Львів у жахливому стані. А про її ремонт згадують щороку в контексті ремонту доріг. Так, у 2013 році її планували відремонтувати. Навесні 2014 року її начебто почали латати державним коштом, і мали вкласти в роботи 20 мільйонів гривень. Виконавцем робіт визначено Товариство з додатковою відповідальністю «Шляхове ремонтно-будівельне управління № 65». Роботи воно мало виконати протягом 2014-2015 років. Та досі шлях потребує ремонту.

Відео взяте із видання “ZIK

А голова Волинської облдержадміністрації Володимир Гунчик в грудні 2014 року заявив: разом з львівськими колегами готують спільне звернення в Кабмін, аби в бюджет країни на 2015-й рік заклали кошти для ремонту дороги Луцьк-Львів.

Було звернення чи ні, але Кабмін їх «почув». Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський зазначив під час прес-конференції: про цю дорогу знає, не раз там і його автомобіль ламався. Адже працював кілька років на луцьку фірму (йдеться про групу «Континіум» нардепів-олігархів Ігоря Єремеєва та Степана Івахіва, де пан Міністр був Гендиректором).

Так, міністерство готує «допомогу»: планується тристороння нарада за участю керівництва Львівської та Волинської областей і міністерства. Виявляється, там говоритимуть і про доцільність ремонту шляху.

«Ми проговоримо це питання на тристоронній нараді. Обговоримо, яким чином можемо вирішити це питання, що зробити з цією дорогою, яким чином це фінансувати й чи треба взагалі щось робити», – зазначив Міністр, обіцяючи організувати таку зустріч «найближчим часом» і повідомити журналістам її результати.

Залізнична колія за євростандартами. Чи треба вона нам?

Ковель ‒ єдине в Україні місто, яке сполучене з Європою стандартною для країн Заходу вузькою колією. Наразі унікальне сполучення заростає бур’янами. Згідно з попередніми даними, на її реконструкцію потрібно 10 мільйонів євро.

Як раніше повідомлялося, 65-кілометровий відрізок залізничного полотна, який з’єднує місто Ковель із Польщею, залишається поза інтересами «Укрзалізниці» та держави. Це при тому, що колія відповідає стандартам ЄС.

У повоєнний період по вузькій ‒ європейській колії у Ковель щодоби надходили отримані по репарації від переможеної Німеччини верстати, машини, обладнання. Для їх перевантаження спеціально створили залізничну станцію Вербка. В окремі дні залізничники приймали тут близько півтисячі вагонів. У період «холодної війни» унікальна колія теж перебувала під контролем держави. Уздовж цієї залізниці, де паралельно були змонтовані широка і вузька колії, збудували кілька потужних рамп, які могли прийняти ешелони з танками та іншою військовою технікою. Прозорість цих намірів навіть у тому, що кожна рампа була з’єднана дорогою з так званою бетонкою (тепер міжнародна магістраль М-07), яка вела до кордону з Польщею і мосту через Західний Буг. Своєю чергою, широка 1520-мілімітрова (російська) колія була прокладена до польського міста Холм. Тобто, за потреби, червонозоряні танки через якихось пару годин могли з’явитися в центрі Європи.

Зі слів Міністра Андрія Пивоварського – нині працює робоча група, яка вивчає чи треба Україні таке сполучення.

«Питання вузькоколійки я вже піднімав під час візиту мого польського колеги міністра інфраструктури. На сьогодні запущена робоча група, яка повинна дослідити і економічно обґрунтувати існування євроколії. Бо з одного боку це цікаво, але з іншого боку чи ефективно. Коли будуть цифри – будемо знати», – «обнадіяв» Міністр.

Натомість на Львівщині всерйоз мріють збудувати євроколію «з нуля» до 2022 року.

Аеропорт. Пообіцяли поговорити

Власне, інфраструктура Волині, окрім залізниці, мала свого часу й повітряне сполучення. Діяв тут колись і цивільний аеропорт, який уже безповоротно втрачений, діє поки що військовий.

Якби не військові дії – хто зна, чи працював би військовий аеропорт досі, зважаючи на те, що 10 років він фактично пустував. І лиш торік він «ожив», приймаючи на своїх смугах українські військові бомбардувальники. А ось для винищувачів він не підходить.

Чи можна його використовувати згодом в цивільних цілях, та й взагалі, якою буде його доля запитали в пана Міністра. Адже за правління Януковича в області подумували над перетворенням його в цивільний об’єкт. Натомість Андрій Пивоварський каже: поінформують згодом.

«З приводу військового аеропорту я пообіцяв, що обов’язково поспілкуюся з Міністром оборониСтепаном Полтораком, бо це в першу чергу військовий аеропорт. Попрошу Державіаслужбу допомогти проаналізувати економічне обґрунтування даного проекту. Я пообіцяв що протягом тижня чи 10 днів повернусь до Володимира Петровича (голови Волинської ОДА Володимира Гунчика – ред.) і повідомлю про те, на якому етапі цей процес», – пообіцяв він.

Сільські дороги децентралізуються.

Міністр інфраструктуримає «велику надію», що місцеві дороги віддадуть у відомство громад уже цього року. Мовляв, в рамках децентралізації влади не лише гроші переходять на місця, а й відповідальність. А міністр разом з депутатами обговорювали сьогодні «як ефективніше використати зайві гроші від децентралізації». Однак, звідкіля на Волині «зайві гроші» – так і незрозуміло, бо , нагадаємо, з-поміж місцевих бюджетів на Волині бездотаційними є лише бюджети Луцька та Луцького району.

А ось бюджетні кошти, заплановані на 2015 рік для ремонту доріг України, вже фактично розподілили, і наступного тижня на веб-сторінці Міністерства кожен охочий зможе побачити як це відбулося, а ще – які дороги планують відремонтувати, за скільки і коли. А ось інформацію про ремонт доріг Волині у 2014 році оприлюднять на сайті облдержадміністрації.

Дорожники. Міністерство міркує як реорганізувати

Зі слів голови Волинської ОДА, «Автодор» віднині переходить на європейську концепцію ремонту дорожнього полотна, де дороги ремонтують в комплексі, а не латають ями. А волинським дорожникам мають виплатити борги, бо голова ОДА підписав розпорядження про погашення боргів за минулий рік в обсязі 6 мільйонів. Нагадаємо, місцеві дорожники неодноразово повідомляли про численні борги перед працівниками. А чи зможуть вони перейти на такі стандарти – невідомо.

«Ми вже три місяці чуємо про Волиньоблавтодор. Ви почули міністра,який підтвердив , що ця структура – фактичний банкрут, який потребує реорганізації. Ми цим питанням займаємося, і розраховуємо на підтримку Міністерства, що в 2015 році буде інша система пов’язана з ремонтом», – зазначив Володимир Гунчик.

Однак Андрій Пивоварський тут же дипломатично поправив очільника області: про банкрутство ніхто не говорить, але на підприємстві «складний фінансовий стан, як і у більшості облавтодорів України». А питання реформування цих структур для Міністра – найпріоритетніше. І зараз в Мінстерстві працюють декілька груп, які міркують, що зробити з системою автодору, яка майже не змінилася з радянських часів.

Ковельська вузлова лікарня. Обговорили. Працює

Ще в Міністра запитали, що ж буде з Ковельською лікарнею для залізничників. З його слів, в цій ситуації консенсус знайдений.

Зауважимо, цей заклад обслуговує більше 6 тисяч волинських залізничників впродовж року, там працює майже 300 людей. Проблема виникла цього року, коли медзаклад почали переводити на фінансування з місцевого бюджету. Раніше більше 10 мільйонів гривень із державного бюджету щороку виділяли вузловій лікарні станції Ковель державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця». У новому 2015-му році, розповідають у фінансовому управлінні виконавчого комітету Ковельської міської ради, з міської казни передбачають лише 1,8 мільйона гривень. А в облдержадміністрації її пропонують реорганізувати.

Питання лікарні взявся коментувати Володимир Гунчик. Мовляв, вже підписане доручення провести аналіз по комплексу повинні швидко підготувати документи. Зі його, кошти на початковий період віднайшли. Але лікарня має величезні можливості для реабілітаційною центру – 20 метровий басейн, обладнанням. Лікарня в хорошому стані, приміщення відремонтоване. Крім того, там же є цех для виготовлення протезів. Так, на Волині запланували повний аудит цеху, і планують звернутися до зарубіжних партнерів.

Сам же Міністр був небагатослівним: «Зарплати платяться, електрика є, опалення є, лікарня працює».

Монетизація пільг. Дискутують

Цікавилися в Мінстра й про пільговий проїзд, чи відбудеться довгоочікувана монетизація пільг. Зі слів Пивоварського, нині це активно обговорюють в Кабінеті Міністрів.

«Йде дискусія на рівні Кабміну про монетизацію пільг. Маю надію, що ця дискусія вже знайде своє вираження в змінах до бюджету 2015», – каже Міністр.

А тим часом на Волині перевізники кажуть, що що лише за минулий рік перевезли пасажирів пільгових категорій на 12 мільйонів гривень, які держава так і не компенсувала у повному розмірі. Натомість вони вимагають підвищення тарифів на проїзд, у зв’язку з ростом цін на пальне.

Тарифи на залізничні перевезення зростуть

Влітку біля залізничних кас – аншлаги. Через кілька хвилин після їх відкриття, квитків на море вже не придбати. Чи можна в літній період збільшити кількість вагонів на потягах, які курсують з Волині на південь, Міністр дав чергову обіцянку: заступник має «проаналізувати і підготуватися до літнього сезону».

Але він висловився однозначно: залізничні пасажирські перевезення є збитковими.

«Я – колишній аналітик, тому не люблю кидати цифри на вітер, не проаналізувавши. Не можу чітко сказати суму збитку за 2014 рік, це питання аналізується. Але пасажирські перевезення є збитковими. Питання не в попередниках, нам треба переглянути тарифоутворення», – заявив він.

Андрій Пивоварський зазначив: існуюча система тарифоутворення на залізниці буде змінена. А пасажирські тарифи будуть підніматися. Щоправда, на скільки і як подорожчає проїзд на залізниці, поки що посадовець не може сказати. Але якість перевезень, переконував він, теж зросте, хоча як саме – теж невідомо.

Концесійні дороги для Волині – не розглядалися. Подивляться

На думку Міністра інфраструктури, в Україні пора впроваджувати практику концесійних (платних) доріг. Саме так можна вирішити питання фінансування ремонтів шляхів. Цього місяця в Україні запланували запустити пілотний проект концесійної дороги, бо «інакше – ніяк». А ось трасу «Ягодин-Київ» в цьому контексті поки не розглядали.

«Чесно відповім: не дивився на питання траси «Ягодин – Київ», не піднімалося це питання. Подивимося . Але без платних концесійних доріг ситуацію не змінити», – зауважив Андрій Пивоварський.

Річковий транспорт. Громаді запропонують обговорити

Стир свого часу був судноплавним. Та вже за часи незалежності, річкове судноплавство занепало, а пришвартовані кораблі розібрали на брухт. Нині в Міністерстві інфраструктури подумують над відновленням цієї транспортної інфраструктури.

Зі слів Андрія Пивоварського, при Міністерстві в грудні була створена ще одна робоча група, до складу якої увійшли й представники і ймовірних компаній-інвесторів. Фахівці почали аналізувати що зробити, аби повернути вантажі на річки.

«Маю надію, що найближчими тижнями буде випрацьована концепція, яким чином повернути вантажі на річки і запропонована на обговорення спільноті. А потенціал – шалений», – зауважив Мінстр і анонсував, що уже за кілька тижнів представлять рішення робочої групи.

Тролейбуси. Допоможуть домовитися

Зустрівся сьогодні Міністр і з Луцьким міським головою Миколою Романюком, з яким вони обговорили «тролейбусне» питання.

Андрій Пивоварський зазначив: тролейбуси замість маршруток – ідея благородна. І порадив звертатися за допомогою до … інвесторів: «Ми обговорили питання допомоги Міністерства в спілкуванні з інвесторами, віднаходженні резервів і створення робочої групи, яку б очолив один із моїх замів, щоб почати дискусію з регіональними лідерами, яким чином Міністерство може допомогти в розвитку електротранспорту. Я розумію фінансові обмеження місцевих громад, обмеження державного бюджету по фінансуванню, але й розумію потенціал співпраці з міжнародними організаціями, фондами які можуть надавати технічну допомогу, допомогу у вигляді лізингових програм. Тому все що буде в моїх силах допомогти місту – зроблю».

А ще Міністр вважає, що купувати треба тролейбуси у вітчизняних виробників: «Ми повинні закуповувати український продукт. Якщо є українські тролейбуси, які є якісні і конкурентоздатні, то громади повинні використовувати обмежені ресурси так, щоб гроші працювали в Україні. Гроші мають працювати тут. Ви повинні підтримувати наших виробників і наших працівників».




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

26 Квітня, П’ятниця