<
Інші розділи

Що робити, якщо не працює валідатор або відсутній інтернет у володимирських маршрутках: мешканцям надали додаткові роз’яснення

Цей запис опубліковано більш як рік тому
08:03 | 4.10.2023 / Володимир / /
Перегляди
1463
/ 1 коментар

Враховуючи часті питання, які задають мешканці Володимирської громади щодо функціонування системи АСООП (системи «е-квитка»), міська рада надала додаткові роз’яснення.

Про це інформують на фейсбук-сторінці міста Володимир.

Перш за все, функціонування автоматизованої системи обліку оплати проїзду передбачена ЗУ «Про автомобільний транспорт» та ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті». Окрім цього, відповідно до рішення виконавчого комітету Володимирської міської ради, в громаді затверджені та діють Правила користування міським пасажирським транспортом на міських маршрутах загального користування у Володимирській громаді.

Відповідно до даних Правил з усіма перевізниками та оператором автоматизованої системи ТОВ «Сіті Кард Систем» підписані три- та двосторонні договори. Саме всі ці нормативні документи і передбачають, зокрема, перехід оплати проїзду в маршрутках громади на безготівковий спосіб.

Що стосується того, як працює система в маршрутках, як оплачувати на міських та приміських маршрутках можна переглянути за посиланням.

Поряд з цим, якщо є скарги на те, що валідатор не працює, зауважують, що бортове обладнання, в т.ч. валідатор, працюють як одна система і вмикаються відразу як водій здійснює вхід в систему перед початком роботи (як тільки перевізник в системі виставляє наряди по кожному маршруту).

Якщо ж водій здійснює вхід в систему валідації із порушенням інструкцій, які вже неодноразово надавалися кожному з них, то система валідації може працювати некоректно. Тож у разі вимкненого валідатора пасажирів просять звертатися до служби техпідтримки за телефоном +380930818754.

Оскільки такі помилки часто призводять до невірного озвучування (або відсутності аудіосупроводу) зупинок на маршруті та збоїв у системі тарифікації проїзду, а саме надходять скарги на завищення вартості в міських маршрутках.

В таких випадках просимо пасажирів невідкладно звертатися до служби фінансової підтримки +380630631100. Скарги пасажирів будуть детально опрацьовуватися і у разі підтвердження саме вини зі сторони перевізника буде надсилатися вимога щодо відшкодування (повернення) зайво сплачених пасажиром коштів.

З іншого боку, у разі відсутності інтернет-зв’язку, валідатор може не зовсім коректно подавати інформацію, проте це не є проблемою. Просто необхідно врахувати особливості оплати в таких випадках.

Якщо все працює нормально, то оплата здійснюється з використанням:

  • транспортної картки;
  • QR-коду (віртуального квитка) у мобільному додатку;
  • банківської картки (або ж телефоном) із використанням системи NFC.

Натомість коли валідатор в офлайні (тобто відсутній інтернет) оплата здійснюється:

  • транспортною карткою;
  • QR-кодом (віртуальним квитком) у мобільному додатку.

В режимі офлайн система не приймає банківські картки, адже відсутнє підтвердження від банку-емітента про можливість зняття коштів через відсутній зв’язок. Треба зауважити, що проблеми з оплатою можуть виникати і через невірність прикладання носія оплати.

Щодо «зникнення» пільгових поїздок із картки: система не передбачає такої технічної можливості, якщо пасажир самостійно не використовував свій транспортний квиток. За зверненнями громадян, як пояснюють представники оператора АСООП, надавалися кілька таких роз’яснень за зверненнями пасажирів. У всіх випадках виявлено, що пільгові поїздки списувалися по факту їх використання, просто пасажири не звертали уваги на підтвердження успішної операції на екрані валідатора. Варто згадати, що були зафіксовані випадки, коли пасажири свідомо прикладають платіжну картку з нульовим балансом, на що не завжди реагували водії.

Наголошуємо, що уся ця інформація під час інструктажів озвучувалася перевізникам та водіям. Неодноразово проводилися наради, до водіїв окремо виїжджала служба технічної підтримки. Проте, враховуючи зауваження від мешканців і підтверджені претензії від ТОВ «Сіті Кард Систем», вже заплановані повторні інструктажі та навчання.

Щодо пільгових перевезень, то на черговому засіданні виконавчого комітету прийняте рішення щодо визначення пільгових поїздок, які будуть оплачені перевізникам, в розрізі категорій таких пасажирів. Враховуючи відсутність відшкодування таких перевезень з державного бюджету та зміни щодо надходжень до місцевого бюджету, на жаль, доводиться діяти в межах наявних фінансових ресурсів. Що в принципі робить будь-хто з нас, коли володіє своїм особистим чи сімейним бюджетом.

Враховуючи звернення пасажирів, зокрема на дії конкретних водіїв конкретних маршрутів, працівниками відповідних відділів виконавчого комітету здійснюють контрольні поїздки, проводяться роз’яснювальні роботи з перевізниками та такими водіями.

Наголошують на важливості пасажирів дотримуватися встановлених правил. Адже зміни починаються саме з кожного з нас! Міста, які запроваджували систему «е-квитка» раніше налагоджували дану систему протягом місяців, були випадки – і років. Та все це залежить не від технічної програми, а від ставлення і власної дисципліни усіх учасників пасажирських перевезень.

Також звертають увагу на те, що несанкціоноване використання проїзної картки пільговика не його власником, призводить до випадків блокування карток, адже це є прямим порушенням Правил перевезень.

Що стосується правомірності безготівкової оплати, то з врахуванням вимог щодо застосування РРО (ПРРО) безготівковий розрахунок в маршрутках із використанням системи АСООП фактично заміняє їх наявність. Адже кошти автоматично потрапляють на розрахунковий рахунок та автоматично обліковується розрахункова операція.

Наостанок нагадують, що електронний квиток для проїзду можна придбати та поповнити у терміналах, що встановлені у ЦНАПі та у супермаркетах “Сім 23” на вулиці Ковельській та на площі Героїв. Пільгові картки видають в управлінні соціальної політики, а учнівські централізовано оформляють безпосередньо адміністрації навчальних закладів. Щодо видачі одиничних учнівських карток необхідно звернутись в управління інфраструктури, що на вулиці І. Франка, 8.

Переваги е-квитка очевидні, тим паче це крок вперед до прозорості пасажирських перевезень. Свого часу ми вже пройшли новизну в запровадженні банківської картки, електронних платіжних додатків, смартфонів, придбання квитків онлайн тощо. То ж давайте спільно впроваджувати нове, дотримуючись правил та дисципліни.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:




один коментар

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

25 Грудня, Середа