<
Інші розділи
Юрій Велінець

Не живіть минулим: за часи незалежності України ми маємо такі здобутки, про які лише мріяли в СРСР

Цей запис опубліковано більш як рік тому
17:54 | 26.04.2021 / Погляд / /
214
/ коментарів 57

Часто нововолинці ностальгують за минулим СРСР, хочуть відновити пам’ятки архітектури, які були тоді, замість теперішніх, встановлених за часи незалежності. Люди дивлячись на усміхнені обличчя людей на радянських світлинах, думають, що вони були щасливі, але не здогадуються про цензуру, і те, що фотографи спеціально обирали такі кадри. Варто об’єднуватись і робити щось для майбутнього незалежної України, а не ностальгувати за радянським минулим.

Змушений це написати, інакше немає сил це стримувати в душі. Сьомий місяць, як існує група “Історія Нововолинської громади”. Мета групи – пізнання минулого міста Нововолинська і сіл, що створили єдину громаду, а також визначення деталей і хронології фотоматеріалів. Мені надзвичайно приємно, що до групи долучилися безліч користувачів, які коментуючи фото допомагають мені у досліджені. Також багато користувачів групи у виставлених фотоматеріалах впізнали свою рідню, що також надихає мене на продовження своєї діяльності.

Проте є частина користувачів, які мої фотоматеріали трактують як спомин “прекрасного минулого за років СРСР”. Часто зустрічаю коментарі й отримую повідомлення із таким змістом: “такі усі щасливі і усміхнені були в СРСР”, “яку країну розвалили”, “була робота, а зараз нічого”, “дешева ковбаса, пломбір тощо” й критикують здобуту українську незалежність.

І це в час агресії РФ по відношенню до України, окупації українських територій, щоденних повідомлень про загиблих захисників України тощо. А сучасна РФ – це наступниця Радянського Союзу, яка зараз діє її методикою і політикою.

У нас не буде мирного і прекрасного минулого поки ми не об’єднаємося, поки не визнаємо усі українську мову єдиною національною, поки не буде у нас одна єдина українська церква, яка визнана Константинополем, поки не змінимо свою психологію і ментальність.

Проте я бачу лише плач за радянським минулим, плач за новорічною ялинкою на площі Нововолинська на місці пам’ятника Т. Г. Шевченку, плач за фонтаном у центрі Нововолинська на місці пам’ятника першобудівникам Нововолинська (називаючи “гільйотиною”), плач за підприємствами, які скалічили або вбили багатьох нововолинців й зламали долі родин тощо. Це виходить, що сьогодні нововолинці раді б знищити пам’ятники збудовані за незалежності України і зберегти й відновити те що було в СРСР.

Люди схаменіться! На кадрах фотокореспондентів, фото яких в основному виставляються у групі, написані за спеціальним сценарієм. Фотокореспондентам ставили за мету партія і цензура показувати лише усміхнені й радісні обличчя робітників і колгоспників формуючи образ “прекрасного життя під керівництвом партії”. Тобто не сприймайте фото у призмі соціально-психологічної оцінки людей на кадрах. У вас є можливість побачити вигляд Нововолинська у минулому й побачити своїх родичів молодими. А те чи були вони такими щасливими як на фото – це відносно і не об’єктивно.

Нововолинські підприємства й житлові будинки – це результат політики КПРС СРСР, яка базувалася на формуванні мінімальних життєвих умов робітників, які мали б забезпечити промислове виробництво продукції найбільш економічним і менш затратним чином. Це стало причиною низької якості зданих житлових будинків, відсутності високоточних і прогресивних механізмів у виробництві, що уже функціонували в країнах заходу, низького рівня комунального і соціального забезпечення тощо. Це в свою чергу породжувало високу смертність і травматизм на підприємствах, недосконалість в облаштуванні побуту людини тощо.

Зрозумійте нарешті! Не живіть минулим, а думайте про майбутнє. Цінуйте те, що маєте і не жалійте те, що втратили. Зараз ми маємо високі здобутки, про які лише мріяли наші співвітчизники за СРСР. А саме – це НЕЗАЛЕЖНІСТЬ І САМОСТІЙНІСТЬ УКРАЇНИ, ПРАВО ВИБОРУ, ГЛАСНІСТЬ, ВІРОТЕРПИМІСТЬ, ПОДОРОЖІ ЗА КОРДОН, ВІДСУТНІСТЬ ЦЕНЗУРИ І МОЖЛИВІСТЬ ДИВИТИСЯ, ЧИТАТИ, СЛУХАТИ, ЩО ЗАБАЖАЄМО І НАВІТЬ КРИТИКУВАТИ, ВІЛЬНИЙ ВИБІР БУДЬ-ЯКОГО ТОВАРУ І У БУДЬ-ЯКІЙ КІЛЬКОСТІ та багато чого іншого.

Зрозумійте, що усі проблеми, у яких звинувачуємо когось, лише від самих ж нас. Все залежить лише від нас самих. Якщо влада погана – то це через те, що не вміємо її вдало обирати і контролювати, немає роботи – через небажання її віднайти. Люди не бажають саморозвитку і самонавчання, не прагнуть змінити своє життя, тому лише сидять і плачуть, що втратили СРСР. Якщо не вірите моїм фактам, запрошую вас в архів і перегляньте розсекречені партійні документи.

І ще добавлю. Моя діяльність не обмежується лише виставленням фото у групі. Як один користувач написав “нічого складного і чогось вважливого немає в тому аби виставити фото перефотографувавши його у музеї, адже він 25 років пропрацював на підприємстві”. Отож, якщо це така не складна робота, то чому ніхто до жовтня 2020 року цього не зробив, чому ніхто не пішов до того ж “музею” і в результаті не створив окремої групи тощо. Тому, якщо ніхто не наважився то поважайте тих то це зробив. База фото складає бл. 3000 одиниць і не лише із однієї організації, а із Нововолинського міського історичного музею, Державного архіву Волинської області, Волинського краєзнавчого музею, десятки особистих фотоальбомів тощо.

Окрім того, хто не знає. Я історик із вищою освітою і на власному ентузіазмі, за який ніхто мені не платить проводжу збір матеріалів для написання історії Нововолинська і сіл громади. Фото – це лише частина моєї діяльності. Решта – це десятки фондів, тисячі справ і сотні тисяч сторінок у десятка архівів Волині, Львівщини, Києва і РФ. Це гігабайти накопиченої інформації, яку зараз я опрацьовую для остаточного результату і висновку. Давайте більше поважати один одного і їх професійну діяльність.

Фото: Акція «Поховання СРСР» у Києві, 1990 рік

* Редакція не впливає на зміст в розділі Погляд і не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють на сторінках видання «БУГ»
коментарів: 57
  1. Здобули , це Європа влада якої красти перестала, і корупції знищили, що україна “здобула” невідомо , стаття ні про що

  2. ми маємо такі здобутки, про які лише мріяли за часи СРСР???
    Хіба ми мріяли про такі здобутки?
    Феодальна влада? Відсутність доступної медицини? Соціальну несправедливість? Зубожіння пенсіонерів? Відсутність роботи з молоддю? Безробіття? Заробітчанство?
    Можна і надалі продовжувати… І це все лише за 30 років після здобуття незалежності? А куди ж ми прийдемо,якщо ми скотилися до розряду найбіднішої країни європи?

    • Так, це – не здобутки.
      Але є МОЖЛИВОСТІ!
      А саме:
      Відстояти та видерти все це у злодюг разом із їхніми руками – і при цьому не потрапити до ГУЛАГУ!!!
      Як мінімум.)))
      Звісно, якщо ВИ не ролзраховуєте на все готовеньке.
      Вприцнипі, гадаю, Ви десь маєте рацію в тому плані, що ми ЗАСЛУЖИЛИ ЦЕ (доступну медицину, роботу, нормальну владу, тощо) ПО СПРАВЕДЛИВОСТІ (а не окремо ще для цього розщибатися). Але якщо нам не дано “з ходу” те, що належить до справедливості – ну то… що поробиш: справедливості доводиться підсобляти…

  3. як зараз пам’ятаю… наближаеться першотравнева демонстрація. Звечора по радіо об’являють – “Всі, хто не вийде на демонстрацію – поїдуть в Сибір !” Зранку біля придприемств збираються колони демонстрантів…По боках – солдати з собаками.. Офіцер об’являе – “Хто не буде посміхатися – ворог народа ! Всім іншим – квартири позачергово !” Ну і шо ви думаете ? Звісно, посміхалися навідь ті, хто хотів викопати свого шмайсера ! А куди подінешся, діктатура…

    • Попереджень про Сибір не пам’ятаю, а премії і “13 зарплати” не отримаєш, як що не пішов на “добровільну” демонстрацію. Все вірно автор пише.

      • а ще пам’ятаю, як прикладами автоматів людей в нові квартири загоняли..жінок, дітей… ой лишенько… а ці так звані безкошьовні піонерські табори… з кулеметами на вишках… а як з дітей знущалися… змушували біля костра стрибати, з ризиком для життя… мдя, таке не забуваеться…Як кажуть сепари “Не забудім, не простім !”, мля…

        • Я Вам більше скажу: моріння голодом були (дітей у тім числі)… МАСОВІ!!!
          Що, не чули?
          А то Ви якось так по дрібницях: через паркан стрибати, табори з кулеметами на вишках…
          Я ВАС ПРОШУ!!..

        • А, і Ви “забули” вказати дещо важливе: вказані Вами табори (з кулеметами на вишках) знаходилися ЗАПОЛЯРНІМ КОЛОМ!!!
          Ну або в приарктичній зоні.
          Нюансик суттєвий – чи не так?
          Тож не поширюйте фейки.
          P.S.: (ЦІЛКОМ серйозно) “Дитячий” ГУЛАГ – не вигадка, щоб Ви знали – а, нажаль, цілком собі РЕАЛЬНІСТЬ!!!

  4. Шановний,Юрій! Те,що ви робите–потрібно для нас,для наступних поколінь. І я розумію ваш порив душі. Але,Юрію, не рахуйте тих людей,висловлюють ностальгію за СРСР,повними дурнями.
    Ностальгія є у багатьох про те добре,розумне,обгрунтоване,яке було в СРСР. Хіба немає ностальгії у робітника вищого розряду,який обслуговував станок з числовим програмним забезпеченням на заводі СТО ?. А таких унікальних заводів було декілька на весь Радянський Союз. А сьогодні діти чи внуки цього робітника змушені стояти раком на грядках польського пана без перспективи на пенсію і майбутнє. Це тільки один приклад серед тисячі інших. А скільки повноцінно працювало промислових підприємств нашого міста, пани історики, порахуйте !! І заявляти скільки підприємств скалічили чи вбили нововолинців–це просто безграмотно. Скільки таких піприємств дали людям заробіток і пенсію? Скільки скалічених приїжає з європейських заробітків?
    Була в СРСР цензура,роздута,безжалісна. Це правда. Але та цензура не пропускала до друку чи на естраду,на сцену бездарів. А зараз співає,декламує,пише люба непрофесійна,бездарна нечисть,яка рахує себе великим талантом.
    Порахуйте,Юрій разом зі своєю групою скільки книжкових крамниць було в Нововолинську,де був великий вибір ТЕХНІЧНОЇ ,художньої літератури. Де поділись ці книжкові магазини?
    Можна ще дуже багато говорити,що було хороше і що було погане СРСР. Але наша біда,що ми не змогли зберегти все те добре,що було за Радянського Союзу,відкинувши всі недоліки і все погане. Вийшло як у більшовиків:”Мы старый мир разрушим до основанья, а затем мы наш мы новый мир построим…” Тільки от в нас получилось “разрушить”,а построить?????
    І ще ,Юрій, не хвали бездарний витвір:”Гільйотіна” чи “Щипці”. Задумка була непогана,та от тільки її реалізував бездарний спеціаліст, у якого краще б вийшло “чистить конюшни”. Продукт діяльності подібного фахівця нас зустрічає при в`їзді в Нововолинськ: якщо цей шахтар опустить руку,то вона дістане до п`яти.
    А так молодці, краєзнавці. Потрібну справу ви робите. Тільки намайтесь показувати правду,навіть якщо вона комусь не дуже приємна.

    • “А сьогодні діти чи внуки цього робітника змушені стояти раком на грядках польського пана…” А я не стою на польській грядці і діти мої не стоять. Працюємо в Україні і ностальгії за Союзом не має.

      • ну так хай ти і ті 10% таких як ти, які придбали, дадуть тим 90%, що втратили, шось таке, шоб не сумували за СССР..Наприклад, квартири, чи бескоштовну освіту дітям… Нарешті, хоча б беспеку дітям вид наркоти, розтління, і хоч якусь впевненість в майбутнему. А за тебе ми дуже раді

        • Не можу сказати, що Ви геть неправі.
          Але зпихати на 10% людей проблеми решти 90-ста – ну це також вже, знаєте…
          Погодьтеся!
          Гадаю, правда десь посередині: і успішніші мають намагатися поширити своє щастя на інших – і ті 90%-в мусять докладати рук!
          Але головне – не озиратися на іншого “а чи не менше від робить від мене”? Бо з цього моменту – точно не лише кінець роботі (коли б то лише їй!!!), а й довірі!
          А без цієї довіри – годі взагалі щось вдіяти!

  5. Дуже смішна писанина. Подорожі закордон і вільний вибір товару. Це всі аргументи? Немає ніяких подорожей. Є заробітчанство, батрацтво, приниження. Ніхто не сприймає всерйоз, сміються. Ну і звичайно комуналка в сотню баксів. На яку треба заробляти на заробітках.

    • Ну, ми з другом вдвох за 11 тис. грн. провели тиждень у Польщі (це 2 роки тому було). Отримали МОРЕ вражень! Програма була така насичена – ноги позбивали!)))
      Тому можливості все ж не порівняти з СРСР-івськими!
      Відтак Ви не нагнітайте вже аж так – там, де це не варто!
      Бо хіба ж воно краще, коли Ви маєте можливості – але не можете ними скористатися!
      А набути їх (можливості) нині хоч і тяжко – але можна!

  6. З вами згоден 100% єдине-зараз за вбитого військовлго дають 30 000 жоларів,а за СРСР-500 КАРБОВАНЦІВ,Я МАЮ НА УВАЗІ СОЛДАЬА.З ПОВАГОЮ ВЕТЕРАН ВІЙНИ В ДРА ВАСИЛЬ

  7. А хто не дає людям почати свою справу, тим більше що багато людей мають свою землю. Поїхали в Польщу подивилися, набралися досвіду, і в Україні можна все створити як в Польщі. Просто в нас самих кращих людей винищили,виселили в Сибір, Польща такого незнала.
    А підприємства, чому вони зникли,відповідь проста, вони виробляли неякісну продукцію і не витримали конкуренції, Ось і все.

    • в пшекію еуропа влила біля $130 лярдів без повернення, а так да, хто ж вам заважае, хай і вам дадуть…А поки що Україні в 21-22 роках треба повернути 17 лярдів…

    • Щодо підприємств – тут не зовсім уся правда.
      Вона куди страшніша.
      Їх скоро по розпаді СРСР повикуповували закордонні фірми – з Заходу.
      Наші зраділи, гадаючи, що вони (ці фірми), як інвестори, створять тут робочі місця та запустять виробництво..
      А вони…
      ПОРІЗАЛИ, ПОНИЩИЛИ ТА ПОРОЗКРАДАЛИ ДОРОГЕ ОБЛАДНАННЯ – і геть!!!
      Тому що продукція тих заводів становила б конкуренцію власне їхнім же – західноєвропейським товарам!
      От вони потенційну конкуренцію СВОЇМ країнам і усунули!

  8. Хто біля корита влаштувався, тому при всякій владі добре. Це ті, хто народився вже в часи т.з незалежності, повірять, що при совку було погано. А розкажіть про це тим, кого безкоштовно і якісно оперували в лікарнях, хто платив по 7 копійок за бензин, менше 10 копійок за кіловатт, купував хліб від 16 до 30 копійок. А хто скаже, від кого Україна така вже незалежна? Від Раші?! Ха-ха два рази. Чи не тому дрищуть в казан, що Раша може припинити транзит газу, бо ми типу незалежні? Чи від Європи незалежні? Там півУкраїни живе і працює. Може від Китаю? То майже все у нас китайське. Чи від США? То чи не тому в рот їхньому президенту заглядуємо?
    А від чого вільні, то це від гідних зарплат і пенсій. А після дерибану, який чомусь гордо називають майданом, 58% студентів-бюджетників стали незалежними від стипендій. Навіть Яник не додумався таке зробити, а кондитер зробив. А нинішньому президенту, видно, сподобалося розкошувати на гроші, вкрадені у студентів, бо так і не повернув. То що хорошого в тій вашій хваленій незалежності для простих людей?! Аж НІЧОГО!!! На одному місці бачила я таку незалежність, коли
    – дитину потрібно вчити за 40 тисяч на рік для того, щоб вона не змогла влаштуватися на роботу;
    – щоб працювати по 40 років, аби мордате шоколадне бидло вчило в Англії своїх тупих вилупків;
    – щоб гниди, які злочинним шляхом збагатилися, тепер могли безкарно вбивати людей;
    – щоб галичани знищувади співучу українську мову своїми дебілуватими деалектизмами та фімінітивами;
    – щоб українці в Україні були рабами кавказців та колишніх кримінальників. В дупу таку нЕЗАЛЕЖНІСТЬ і горлопанів, які брешуть, що українці стали щасливими, туди ж.

    • То що робити пропонуєте? Йти до кацапів? Так вони ж самі ніщеброди, хоча природних ресурсів продають найбільше в світі.
      Ех мати б машину часу і повернути б вас всіх скучаючих за СССР в 1917-тий, чи краще в 1933-тій, щоб ви на повні груди вдихнули тоталітарної романтики, от тоді може і прозріли би.

  9. Найстрашніше це коли малі студенти першого курсу кажуть : “А в СРСР было лучше ” . Що ж запустили родичі в голову цих дурнів ? Як 17ти річні можуть знати де було краще ? Ці дияволи захопили владу в 1917 і втопили Україну в крові . Невже так лінь поцікавитися історією , архівними даними ? зараз не треба сидіти в бібліотеках і архівах , просто включити комп . Але що ж ми хочемо якщо з трьома голодоморами, репресіями, переселеннями , війнами було вбито та закатовано більше 2/3 українського народу . Не те населення що зараз руско-українсько говорящее. А етнічне справжнє українське коріння (на кубані, сибіру , донецьку , луганську, запоріжжі, херсоні і т.д.) . Сумно мені і болісно з свого народу! Ворога який залив і далі продовжує нашою ж кров’ю землі заливати відібрав і продовжує відбирати нашу ж територію , братом називати ? Знаєте одна порада для таких : Чемодан, вокзал , расея.

    • не сумуй, коли здохне труба, аес і разваляться дома, побудовані клятими комуняками в Новіку, буде значно легще доводити, як погано було в СССР. Чекаемо нетерпляче !

      • Ще один навіжений, котрому “комуністи все побудували”…
        Невже будували власними руцями?!
        ТИ СПИТАЙ, СКІЛЬКИ НИМИ ПОРУЙНОВАНО!!!

  10. А в Румунію і Болгарію скільки влила? Бо в них на на сьогоднішній день середня зарплата і пенсія в два рази вища ніж в нєфтєгазовой супердержавє, а до вступу в ЄС в 2007р. там була одна біднота. А зараз там все розквітає і будується: дороги, підприємства, житло. І це все без різних сталінів і піночетів і природних ресурсів. То чому ми так не можемо? Хтось скаже, що мо за німців і поляків дурніші, але ж і цигани змогли, то що нам заважає? совок в голові? То його треба викинути з голови і все в нас вийде. Альтернативи вступу в ЄС для нас не існує. Коли вам вже це дійде накінець! СССР і колективізація вже не повернеться ніколи, тому нам треба не оглядаючись назад іти вперед по слідах поляків, прибалтійців, румунів і болгар, нам на цьому шляху обов’язково допоможуть. І лише тоді буде в нас щостя.

    • Олежка, “совок в голові” не жаважав побудувати четверту економіку еуропи, так шо спробуй знайти иншу причину…

      • Це вже в минулому, яке вже не повернеться, не буде вже генсеків, парторгів, націоналізації всіх підприємств, примусової колективізації і колгоспів, гулагів, планової економіки, і зливання пального в рови бензовозами, черг за всім, підривання церков, голодоморів, репресій і масових розстрілів інтелігенції духовенства та всіх інакомислячих. Бо час вже не той, люди не ті і світ вже не той. Навіть якщо не доведи Господи кацапи нас окупують всеодно це все не повернеться. Годі вже жити минулим, пора почати думати про майбутнє, і вступ до ЄС це для нас найкращий варіант. Головне побороти корупцію, бо це найбільша наша біда, для цього ми всі мусимо змінитися, не тільки влада.

        • Олежка, перемогти корупцію – раз плюнути ! Треб зробити тільки, шоб доляр не був понад усе, як це було при клятом СССР

        • “Гулаг” тебе непокоїть? – а європейські концтабори “Талергоф”, “Терезин” для галичан — тебе не непокоять ??

        • Боїшся окупації кацапами?..Забув про польську окупацію- 200 років у складі Речі Посполитої ??…Забув про німецьку окупацію ??.. Забув про те, що і поляки, і німці і французи доходили своїми військами до самої Москви??..
          Ніхто не хоче називати це польською , французькою, німецькою агресією – бо для когось це незручна правда ??

  11. Нічого ви не здобули. При Союзі працювали вдома на себе. А тепер з заграниць не повертаєтеся.

    • На себе люди в розвинених країнах працюють, а в совку працювали за копійки на партію людожерів і на озброєння яким тероризували весь світ. Ходили в одних штанах по п, ять років і в чергах стояли щоб хоч щось придбати. За чим сумуєте???

      • свідомий не може не збрехати :) Вчитель, приїхавши в Новик, отримував одразу гуртожиток, а черех пів-року квартиру на сімью. Скільки треба зараз працювати вчителю, шоб мати квартиру ?

        • Вчитель отримував не просто так – а за умови, що працював на людожерську систему, а дітей виховував її рабами.
          Чи Ви всерйоз вірите в казочки про “щиру турботу партії”?

      • =озброєння, яким тероризували весь світ= )) … та ні, – треба сидіти з голими руками і чекати поки французи, поляки та німці знову дійдуть до Москви…..але спочатку вони завжди повністю окуповували Україну (крім Наполеона) !!

  12. Марія, про сталінські катівні,ГУЛАГи,голодомори : все то вірно сказано. 1917.-40 роки були страшними і не тільки для українців. Час минає. А от 1960-80рр. якими були,коли Радянський Союз був в числі лідерів: промисловість,космічна,авіаційна,верстатобудівна та інші галузі. По твоїм словам,Марія,більшовики топили українців в крові–а хто в той час за лічені роки збудував місто Нововолинськ, дев`ять вугільних шахт, бавовнопрядильну фабрику,молокозавод,цегельний,хлібозавод,два АТП,завод-ГІГАНТ СТО,школи,дитсадки і т.д Я вже не кажу про цілу країну. По твоїм роздумам значить десять свідомих,яких не встигла втопити в крові радянська влада–вони все побудували????
    Ще раз кажу: ніхто СРСР не ідеалізує,але давайте всі речі називати своїми іменами.
    І ще: вища освіта в СРСР була якісна,поступити у ВУЗ в любій точці СРСР могла сама проста людина. Сам був студентом при Союзі. Стипендія 40-50 рублів. На прожиття вистачало. А на літні канікули хто хотів заробити більше–їхали на “стройки”, з яких зараз тільки сміються, де студентів охоче приймали і платили достойні гроші. Так працювати було важко,щоб заробити копійку. Але хлопці відчували себе мужиками, коли йшли до дівчат-студенток в гуртожиток не з пустими руками.
    А сама головна ностальгія по СРСР–це те,що кожна людина відчувала,що вона потрібна країні,що країна її в біді ніколи не залишить,що служба в Радянській Армії-це почесний обов`язок а не участь лохів, а саме головне—ЦЕ ВПЕВНЕНІСТЬ І ВІРА В ЗАВТРАШНІЙ ДЕНЬ. Марія,це не високопарні фрази,які я вичитав з ленінських книжок. Я жив в Союзі, я це відчував кожен день.

    • Згідний, це були одні з хороших сторін союзу, але і було немало поганих, яких ти не перечислив. Але все це вже в далекому минулому, якого не повернути. От як ти вважаєш – що нам слід робити далі, як нам треба поступати, щоб як найскоріше стати багатим і щасливим народом?

  13. От взяти тих совкод—рів які скиглять за совком і дійсно перенести на машині часу назад в совок.Даю 200 процентів вони б тиждень там не витримали.Сумуєш за срср-три дупу газетою.

    • Скоро ти перенесешся в часи ДО совка. Будеш жити без газу і електричества, хе-хе. Даю 200 відсотків, ти будеш сумувати за срср, тому шо в тебе не буде ні газет, ні туалетного папіру. Останніх двох – вже скоро.

  14. Читаю коменти-БІДА.Як совок засів у нас десь напевне вже на генетичному рівні.Дай держава халяви,дай квартиру,дай безплатну освіту,дай ХАЛЯВУ дай дай дай.Ви зверніть увагу ми до Бога звертаємось ДАЙ ,коли в інших конфесіях християн просто дякують БОГУ ЗА ТЕ ЩО МАЮТЬ. Цей нарід повинен виродитись з цієї землі.Сумно.

    • во-во, вкрали – і не треба нас питати, чому було народне стало ваше ! дякуйте, шо ше дихати бескоштовно дозволяють ! і шо с того, шо вкрали, зато тепер у держави нічого не просимо !

  15. Чудова стаття і важлива робота!
    Хіба прошу Вас, Юрію, ніколи не виправдовуйтесь! Початківці, ті хто щось створює – завжди впираються в критику – це показник вірності і важливості роботи. Не витрачайте свій час і сили на невігласів – хто не збагнув дотепер, не зрозуміє до смерті. Працюйте заради тих хто цінує і вітає вашу творчість

  16. Гість – в коментах ти хльопець хоть куди. По факту сокодрочерський совьетьський охвіцер.Який ніколи навіть за совок не воював. ТИ КРИСА ТИЛОВАЯ.Для таких як ти ХАЛЯВА це все. Держава дай дай дай.

    • Вова, ну шо ти все про себе та про себе ? Як ви, нацики, воюете, всі знають ! Давай краще про досягнення свідомих за 30 poків незалежности ! Скільки туалетів побудували, скільки підприемств мирового рівня ?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Жанна Білоцька
3.12.2024
6-го грудня відбудеться відкриття ялинки у парку Слав‘янському. Щось нове? Ні. Погане? Ні. Доречне зараз? Так. Спробую ...
Юрій Велінець
14.11.2024
Практично одинадцять років триває героїчна боротьба з одвічним нашим ворогом — московською ордою, яка намагається ...
 Віталій Шабунін
23.10.2024
«Це реально внутрішній ворог», – так президент Зеленський в одному з останніх звернень висловився про корупціонерів у ...
Валерій Залужний
17.10.2024
Промова Надзвичайного і повноваженого посла України у Великій Британії і Північній Ірландії, Головнокомандувача ...
Віктор Мартиненко
4.10.2024
Храм базилікального типу у селі Стара Лішня у Пормівській громаді, збудований у романському стилі IX-XIV ст. Розміри: 7х4 м. У ...