Зміни законодавства щодо підприємницької діяльності обговорювали за круглим столом у Володимирі-Волинському
21-го січня у приміщенні Володимир-Волинської міської ради відбувся круглий стіл за участю підприємців міста. Основна тема – це зміни законодавства у сфері підприємницької діяльності, а саме зміни у Податковому Кодексі.
Серед запропонованого порядку денного найбільшого обговорення приділили двом питанням, це: про зміни до Податкового Кодексу 2016-го року та про зміни у державній реєстрації бізнесу та нерухомого майна.
З питання змін, які були внесені до Податкового кодексу та розпочали діяти у 2016-му році інформувала начальник відділу податків і зборів з юридичних осіб Володимир-Волинської ОДПІ Валентина Гаврилів. Пані Валентина розповіла про спрощену систему оподаткування, яка передбачає наступні зміни:
- зменшення для платників ІІІ групи річного обсягу доходу з 20-ти мільйонів гривень до 5-ти мільйонів гривень;
- збільшення ставок для платників ІІІ групи: з 2 до 3% (для платників ПДВ) – та з 4 до 5% (для неплатників ПДВ);
- підвищення в 1,8 рази ставок єдиного податку для 4-ї групи платників (сільгосппідприємств);
- скасування на 2016-й рік застосування коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки землі для визначення бази оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи.
Також внесена низка змін до закону “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування“, якими передбачається:
– встановлення єдиної ставки ЄСВ в розмірі 22% (в розрахунку від мінімальної зарплати 1 378-м гривень ЄСВ становитиме 303,16-ть гривень);
– підвищення максимальної величини бази нарахування ЄСВ з 17-ти до 25-ти мінімальних місячних заробітних плат;
– скасування ЄСВ, що утримується із заробітної плати (доходу) робітників (фізичних осіб).
Дещо зазнав змін податок з доходів фізичних осіб – замість ставки у 15-ть відсотків для тих, хто отримує менше десяти мінімальних зарплат, та 20-ти – для тих, хто заробляє більше, у 2016-му році сплачуватимуть єдину ставку – 18-ть відсотків.
Застосовуватиметься так звана соціальна пільга, яка з розрахунку від мінімальної зарплати орієнтовно становитиме 689-ть гривень. Не менш важливим є той факт, що соціальна пільга не зміниться на протязі року і це не залежить від того, що з 1-го травня мінімальна заробітна плата становитиме 1 450 гривень, а із 1-го грудня 1 550 гривень.
Зміни у державній реєстрації бізнесу та нерухомого майна
Кабмін прийняв ряд постанов та розпорядчих рішень, які внесли зміни щодо реєстрації бізнесу і нерухомого майна.
“Раніше потрібно було йти до державного реєстратора і результатом адмін. послуги був зареєстрований статут, витяг, виписка та інформаційна довідка. відтепер інформаційної довідки не буде взагалі, виписка буде в електронній формі, а витяг буде даватися тільки тоді коли будуть вноситися зміни. Якщо раніше зареєстрований статут давали видавали “на руки”, то відтепер у законі є така вимога, що всі статути будуть оприлюднюватися на сайті Міністерства юстицій України” – розповіла Ірина Ліщук, директор ЦНАП.
Також ліквідовується реєстраційна служба Управління юстицій це – реєстратор нерухомого майна та реєстратор фізичних осіб-підприємців. відтепер міська рада працюватиме над тим, аби перебрати ці повноваження і функції на себе, де планується створити відповідний відділ. Після створення відділу, плата за реєстраційні послуги, які надаватимуться буде зараховуватися до міського бюджету, а не державного.
Значно зросла й сама оплата адміністративних послуг і тепер для юридичних осіб становитиме 410-ть гривень, а для фізичних осіб-підприємців – 140 гривень. Законодавець передбачив можливість пришвидшити реєстрацію. Так, реєстрація за 24 години буде оплачуватися як зазначається вище, а за коротші терміни:
- за 6-ть годин – 2 суми оплати адмін послуг (юридичним особам – 820-ть, а фізичним – 280 гривень);
- за 2-години – 6-ть сум (юридичним особам – 2 460 гривень, а фізичним – 840);
Фізична особа-підприємець отримує змогу самостійно зареєструватися вдома, через он-лайн сервіси Мінюсту України. Для цього потрібно лише відсканувати всі необхідні документи та відправити державному реєстраторові. Щоправда, особа повинна володіти електронним цифровим підписом
Варто зазначити, що електронні сервіси дають змогу зекономити, для прикладу, якщо за витяг платили 70 гривень, то через онлайн-сервіс це коштуватиме 50 гривень.
Реєстрація нерухомого майна
Для реєстрації земельної ділянки необхідно надавати витяг з ДЗК про присвоєння кадастрового номеру. Відтепер отримати цей витяг можна самостійно, через онлайн-сервіс “Публічна кадастрова карта України”, де потрібно тільки ввести розташування ділянки та оплатити через платіжні системи 51 гривню. Після цього отримуєте витяг з ДЗК і потреби йт до державного кадастрового реєстратора вже немає.
Якщо ж раніше квартиру, земельні ділянки та інше нерухоме майно реєстрували та отримували витяг або свідоцтво про право власності, то тепер всі заявники будуть отримувати інформаційний лист із посиланням на реєстр та рішення державного реєстратора.
Оплата реєстрації проводиться відповідно до терміну, який обере громадянин:
- 5-ть днів – 140 гривень;
- 2 дні – 1 мінімальна зарплата;
- 24 години – 2 мінімальна зарплата;
- 2-години – 5 мінімальна зарплата.