Прийоми громадян як ефективна та дієва форма роботи з виборцями
Я депутат Нововолинської міської ради. Кажуть, що активний. Намагаюсь не пропускати комісій, днів депутата і сесій, не цураюсь громадських слухань. А ще – один з небагатьох, хто не соромиться брати участь у словесних баталіях з представниками влади, відстоюючи інтереси людей, котрі делегували мене як свого представника.
Чимало точиться суперечок стосовно того, як має працювати представник органів місцевого самоврядування, яким він повинен бути. В першу чергу – компетентним, знати свої права і обов’язки, знати межі, які встановив закон, дотримуватись їх. По-друге – бути активним, відкритим, не пасувати перед труднощами,логічно мислити та самовдосконалюватись. Допомагає в цьому моя багаторічна професійна діяльність в якості аудитора,яка зобов’язує постійно слідкувати за оновленнями чинного законодавства у своїй сфері, аби реагувати належно відповідно до букви і духу закону. Це ж стосується і депутатського хліба.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 11 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад” депутат місцевої ради має право офіційно представляти виборців свого виборчого округу та інтереси територіальної громади в місцевих органах виконавчої влади, відповідних органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах і організаціях незалежно від форми власності з питань, що належать до відання органів місцевого самоврядування відповідного рівня, а також, згідно з п. 3 ч. 1 ст. 11 цього ж Закону, депутат місцевої ради має право порушувати перед органами і організаціями, передбаченими пунктом 1 частини першої цієї статті, та їх посадовими особами, а також керівниками правоохоронних та контролюючих органів питання, що зачіпають інтереси виборців, та вимагати їх вирішення. Це вступ до депутатських звернень ,яких пишу чимало. Найбільше їх виникає після прийомів громадян.
Розпочав ще до виборчої кампанії 2015 року, проте в іншому статусі – як помічник-консультант народного депутата України Ігоря Гузя.
Це ефективна форма роботи з громадянами. Тут у тебе нема куди подітись, бо спілкуєшся віч-на-віч з людиною, слухаєш її проблеми, шукаєш шляхи вирішення.
Мої прийоми завжди насичені та несподівані. Приходить багато людей пенсійного віку з комунальними та різними питаннями. Може прийти і шахтар, у якого проблеми з майбутньою пенсією через несплату шахтою ЄСВ, так і бабця, якій треба поспілкуватись. Буває що приходять і нетверезі люди ,але це вже окрема історія.
Є і такі, що приходять стабільно з одним і тим же. Не знаєш вже, якою мовою говорити, як пояснити, що існує чинне законодавство, що це не стіна, не підсунеш, не перепишеш, не вирішиш дзвінком. Однак є така категорія, котрій треба, аби хтось подзвонив чи сходив і все «порішав». Вибачте, шановні, то не дуже по мені.
Трапляюся і унікуми, котрі кричать про те, що їх права порушують, не слухають, не зважають на їх точку зору, на документи, що є підтвердженням того , що шальки терезів Феміди на їх стороні. Хочеться допомогти людині, але в силу обставин незалежних від тебе самого,на жаль це не вдається зробити. Коли ж суть до діла – потрапляєш у незручну ситуацію, бо в службовій інстанції про людину або не чули взагалі, або знають її як скандаліста, котрий створює конфліктну ситуацію .
Інертність! Страшна річ! Люди бояться оформити свою проблему письмово. Ото просиш – подайте звернення, письмово, найкраще колективне. А дивляться як на інопланетянина, перепитують – а може без, ще й без особових даних, просто напишіть, що в нас на вулиці перепади струму, підтоплення, нема асфальту чи ще чогось? Можливо, то спадок радянської епохи.
Місто має велику екологічну проблему – то відображається на великій кількості хворих. Онкологія немилосердна. Я добре пам’ятаю, як ми жили при десятку працюючих шахт, при чорному димі. Але! Ці всі потужності були віддалені від населених пунктів, не діяли у межах міста. Рішення про діяльність приймались задовго до моєї каденції, проходили усі процедури, в тому числі і громадські слухання. Тепер місто розплачується хворобами – найстрашніше, коли ці хвороби торкаються дітей або зовсім молодих людей. Медицина, звісно ж, робить великі кроки вперед, але брак профілактики, безвідповідальне ставлення до себе, малоактивний спосіб життя, дають свої плоди – отруйні та смертельні.
І, як бажане, це зміцнення правопорядку в нашому місті. Воно вже досягло критичної межі і потребує негайного вирішення.
Проте частіше наслідком роботи з виборцями є таки вирішення їх проблем, ініціація звернень та запитів. Як це було і поки що лишається є проблема неправомірного завищення вартості газу для побутових споживачів , яких Волиньоблгаз примушує безпідставно переплачувати, про що я вже повідомляв раніше. Надалі,в силу своїх можливостей я не думаю бути осторонь від вирішення цього важливого для людей питання до кінця його логічного завершення.
Також, на даний час залишається відкритим питання фінансування будівництва Шахти 10 Нововолинська, поскільки 25 млн.грн., що були виділені Урядом на цей рік з державного бюджету, які в квітні вже закінчуються і виникає потреба і невідкладного вирішення питання подальшого фінансування добудови шахти на всіх рівнях влади.
На моє звернення біля будинку №23 на Нововолинській встановлено елементи дитячого майданчика, а у дворі виконується ремонт асфальтного покриття. Спільно з комунальними службами в даний час вирішується питання встановлення дитячого майданчика в районі шахти 1 Нововолинська. До речі, приємно, що окремі керівники комунальних структур у більшості випадків прислухаються до депутата, який інформує їх про голос народу – тактовно і відповідно до чинного законодавства. Гірше, коли дослухатись не виходить. Вважаю, що більш ефективно вирішувати комунальні проблеми в місті можна безпосередньо контактуючи з комунальними службами , аніж ефектно висвітлювати недоліки їх роботи у соціальних мережах . Звичайно ж,ситуації бувають різні .
У п’ятницю, 19-го квітня, з 16-00 по вулиці Зелена, 65 знову прийматиму громадян. У кого є проблемні питання – приходьте .