<

Інші розділи
Sinoptik - logo

Погода на найближчий час

«Коли дивлюся, як московські попи ховають наших Героїв, я жахаюсь»: інтерв’ю з владикою Матфеєм

Цей запис опубліковано більш як рік тому
20:03 | 22.09.2023 / Володимир / , , /
Перегляди
10803
/ коментарі 4

Днями архієпископ Володимирський і Нововолинський та керуючий Володимир-Волинською єпархією ПЦУ владика Матфей відзначив 50-літній ювілей. З цієї нагоди БУГ записав із архієпископом розширене інтерв’ю. Говорили про святкування, перехід на новий календар, війну з росією та зв’язок УПЦ з московським патріархатом.

Так збіглося, що день народження владики Матфея, яке він відзначає 6-го вересня, припав на перше церковне свято за новоюліанським календарем – день пам’яті архангела Михаїла або Михайлове чудо, як називають у народі.

З переходом на новоюліанський календар значних проблем не виникає

Рішення про перехід на новоюліанський календар приймали на архієрейському соборі у травні цього року.

“В нас є одностайність і є бачення щодо цього. Скільки людей тривожило вас і нас. Тільки наближалося Різдво, вони лавиною до нас зверталися і до вас, медійників. Чому ми не святкуємо Різдво 25-го грудня, як весь цивілізований світ? Адже це астрономічне зміщення, не календарне. Ми повертаємось до коренів”, – зазначив владика.

Він додав, що значних проблем не виникає із переходом на новий календар, тим більше, що до православних вірян ПЦУ долучилася й Українська греко-католицька церква, яка з 1-го вересня розпочала новий церковний календар.

Керівництво країни також пішло на зустріч ПЦУ, адже свята, які збігалися з державними, також будуть відзначати згідно з новим церковним календарем. Тобто цього року Покрову й День захисника і захисниць України святкуватимуть 1-го жовтня, Різдво Христове і всі інші дати, які є нерухомі, будуть відзначатися на 13 днів раніше за новоюліанським стилем.

Зокрема й зміститься храмове свято Кафедрального собору Різдва Христового у Володимирі, яке з 8-го січня перенесуть на другий день Різдва – 26-те грудня.

Чому стихла хвиля переходів парафій УПЦ мп на ПЦУ?

Останнім часом в Україні знову спостерігається певне затишшя з переходами парафій УПЦ мп до ПЦУ. Якщо на початку повномасштабного вторгнення росії в Україну люди активізувалися і відмовлялися від будь-якого російського впливу, то зараз бачимо певне затишшя. Владика Матфей пов’язує це зі значною дією російської пропаганди.

“Рускій мір нікуди не дівся, він сидить у головах духовенства і закостенілих консерваторів. Представники УПЦ дуже швидко перевзулися в повітрі та почали просувати наративи, що вони повністю українська церква, ніби то незалежна від росії, не мають нічого спільного з москвою, Кірілом, що їхні віряни теж воюють на фронті.

Але, вибачте, коли я дивлюся, як московські священники ховають наших воїнів-патріотів, я жахаюсь. Коли співають “Господі помілуй” над домовиною воїна, який воював з тим “рускім міром”, протиставляв своє життя агресору, мене огортає сум і біль. Тому що за лінією фронту стоять російські попи, які читають їм молитви на “победу руского оружия, великого отєчества росийского” і їхній патріарх Кирило благословляє цю кроваву війну”, – зазначив архіпастир.

Чому УПЦ мп залежить від росії?

Українська православна церква має патріархальну структуру, тобто над ними має стояти хтось вищий – церква-мати на чолі з патріархом.

“І як би вони себе не називали, але якщо вони навчалися у тій рускій церкві і їх там виховали, особливо в Троїце-Сергієвій лаврі, то вони зберігають і російський паспорт громадянина росії, і рускім духом живуть, і нічого їх уже не змінить”, – впевнений керуючий Володимир-Волинською єпархією ПЦУ.

Для прикладу владика Матфей наводить Володимир-Волинську єпархію УПЦ мп, де стверджують, що вони патріоти України, волонтери, ховають наших героїв. При тому правлять словянською мовою московського ізводу (редакції). У їхніх молитвах немає нічого українського.

“У Феофанії відбувся собор, який не опублікував жодного статутного документа про відділення від москви. Відречення і відділення – це дві великі різниці. Тому не публікують статутних документів, не підписують їх в державі, залишаються з “Кіріархальною” матір’ю-церквою, а Онуфрій на службі поминає Кіріла у своєму диптиху.

Хоча настоятель церкви може лише тоді читати диптих, коли його визнають, як главу і визнають автокефальну церкву. Ні він жодному предстоятелю не написав мирних листів про автокефалію і ні один предстоятель ПЦ не надіслав йому мирну грамоту про визнання його главою автокефальної церкви, і як предстоятеля”, – розповів владика.

Він спростовує твердження представників УПЦ про те, що мирна грамота патріарха московського і всієї русі Алексєя ІІ 1990 року, яку він вручив у Києві митрополиту Філарету, надала автономність їхній церкві. Проте її не можна прирівнювати до томоса. У грамоті прописані лише деякі пункти незалежності (не варто плутати з автокефалією), наприклад щодо фінансування, проте там зазначено що УПЦ поєднана з РПЦ.

Читайте також:

Нова редакція Статуту та Постанови Собору не розірвала зв’язки УПЦ із російською православною церквою, – висновок релігієзнавчої експертизи

Ще одним фактом, що доводить приналежність УПЦ до російської православної церкви є те, що митрополит Онуфрій досі входить до синоду РПЦ і його звідти не виключали, також сам митрополит ніде не публікував офіційних заяв про вихід з синоду російської церкви.

“Нічого вони не подали, ні з ким вони не розірвали зв’язки, вони тільки задекларували, що хочуть бути від’єднанні. Це як розкол. Господь має почуття гумору, якщо ти когось звинувачуєш у гріхах, то рано чи пізно, ти у них сам впадеш. І звинувачуючи нас протягом 27 років у всіх гріхах і пороках, вони самі впали в гріх розколу. Тому що ніхто їм волі не дасть, москва на все закриває очі, бо ще надіється перемогти у війні”, – вважає архієпископ.

Владика Матфей також заперечує і наративи представників УПЦ мп про те, що їх визнає весь світ, а ПЦУ – жодна інша церква. Адже уже чотири автокефальні православні церкви визнали ПЦУ на чолі з Вселенським патріархом (Константинопольським) Варфоломеєм, який надав їй томос. Водночас УПЦ, як незалежну і автокефальну церкву, ніхто у світі не визнає, а лише, як єпархію у складі РПЦ, як її частку. І єдиним офіційним від’єднанням від російської церкви архієпископ бачить приєднання УПЦ мп до ПЦУ.

“Їм потрібно визнати реальність. Чому я кажу, що є реальність, а є документальність. Реальністю є дійсно те, що ширшим колом православних церков не визнається ПЦУ. А все тому, що є дуже сильний вплив москви. Російська православна церква – це агентура ФСБ і державний апарат всередині церкви”, – додає владика.

Чому не перейменовують Володимир-Волинську єпархію ПЦУ на Володимирську услід за містом та районом

Поки в країні триває війна, перейменовувати єпархію не будуть, запевняє архієпископ Володимирський і Нововолинський. Він додає, що для цього потрібно перероблювати статутні документи кожної парафії, оскільки кожна з них має окремий юридичний статус.

“Наразі у нас перехідний період. Я не можу збирати кошти на зміну статутів по парафіях, коли ми збираємо копійки на армію, на війну, на допомогу військовим, на автомобілі… У нас доволі скромний бюджет, ми не акумулюємо ніяких коштів, у нас навіть пів мільйона річного бюджету немає. Єпархія не може вимагати кошти в парафій, бо це єпархія ще має утримувати деякі парафії. Тому я не можу зараз витрачати кошти на перейменування статутів”, – зазначив владика.

Більше дивіться у відеоінтерв’ю з архієпископом Володимирським та Нововолинським владикою Матфеєм.




коментарів: 4
    • Анатолій, чому відмовилися від ідентифікаційного коду, в ПЦУ проти нього нічого не мають? Повелися на пропаганду москальських попів?

      • Ані ПЦУ (до якої я належу, раніше – Київський Патріярхат), ані УПЦ МП ніколи не забороняли своїм прихожанам відмовлятися від ідентифікаційного (податкового) коду. Як і не змушували приймати його. Хтось вас неправильно поінформував. Чому відмовився? Прочитайте уважно “Одкровення св. Іоана Богослова (Апокаліпсис)” і зрозумієте.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

26 Грудня, Четвер

Sinoptik - logo

Погода на найближчий час