<

Інші розділи
Sinoptik - logo

Погода на найближчий час

Смоленська катастрофа: комісія вважає, що літак Качинського був знищений вибухівкою

Цей запис опубліковано більш як рік тому
05:47 | 25.02.2021 / Новини / /
Перегляди
19
/ коментарі 3

У квітні 2010 року під Смоленськом розбився літак з польськими високопосадовцями на борту. Серед жертв катастрофи був і чинний президент Польші Лєх Качинський. Як заявили у комісії з розслідування авіатрощі, на борту здетонував вибуховий пристрій.

Про це розповів польський депутат, колишній очільник Міноборони Польщі Антоні Мацеревич у Сеймі, – пише Укрінформ.

“Головна теза, а точніше правда, є такою, що літак був знищений в результаті вибуху”, – заявив Мацеревич.

Він додав, що до цього призвела “вибухівка, знайдена на елементах розбитого літака”.

Eксміністр повідомив, що не знає, хто міг підкласти вибухівку, оскільки це має встановити прокуратура, а не комісія, яка не має слідчих повноважень.

Мацеревич зазначив, що комісія, перед 11 річницею Смоленської катастрофи, має намір представити польській і міжнародній громадській думці “важливу інформацію” на тему звіту з причин катастрофи.

“З точки зору дослідження, можна без цього (отримання Польщею фрагментів розбитого літака з РФ – ред.) опублікувати звіт, оскільки ми володіємо зібраними зразками з розбитого літака та зразками, на яких як у польських, такі в іноземних лабораторіях знайдено сліди вибухівки”, – сказав Мацеревич.

Він розкритикував колишнього члена Смоленської підкомісії, данського експерта Гленна Йоргенсена, який в інтерв’ю польському тижневику Sieci нещодавно заявив, що не було докладено всіх організаційних зусиль для з’ясування причин та чинників, що призвели до катастрофи. Експерт зауважив, що Мацеревич запровадив “хаос і конфлікти” між членами підкомісії.

За його словами, члени комісії станом на минулий рік самі не бачили кінцевого звіту своєї комісії. Водночас, голова комісії відкинув усі звинувачення, зазначивши, що Йоргенсен з вересня минулого року не є членом комісії, оскільки він не отримав сертифікат доступу до матеріалів з обмеженим доступом від служби військової контррозвідки Польщі.

Як повідомлялося, в авіакатастрофі 10 квітня 2010 року поблизу військового аеродрому “Смоленськ-Північний” (РФ) розбився польський урядовий літак з 96 особами на борту. В авіакатастрофі загинули президентське подружжя Лєха та Марії Качинських, все військове командування польської армії, значна частина польської політичної, релігійної та громадської еліти країни.

В 2011 році польська урядова комісія з розслідування причин катастрофи та Міждержавний авіаційний комітет у Москві основними причинами катастрофи назвали помилки екіпажу польського літака. Крім того, польська комісія значну відповідальність поклала на російських контролерів руху на аеродромі “Смоленськ-Північний”, які подавали частково хибну інформацію екіпажу і не заборонили посадку Ту-154М на летовищі.

Після приходу до влади у Польщі в 2015 році правоконсервативної партії “Право і Справедливість” (PiS) Ярослава Качинського, новий уряд скасував рапорт своїх попередників, назвавши його нелегітимним, і в лютому 2016 р. відновив Смоленське слідство. Відтоді було проведено ексгумацію тіл усіх жертв катастрофи, а також ще раз досліджено усі записи “чорних скиньок” та елементи розбитого літака на предмет виявлення вибухових речовин. Зразки зібраних матеріалів надіслано у кілька міжнародних лабораторій, які мали підтвердити або виключити наявність залишків вибухових речовин.

У правлячій партії PiS неодноразово покладали відповідальність за катастрофу на росіян, натякаючи на можливу причетність до катастрофи російської влади. Крім того, вони звинувачували у недбальстві членів уряду експрем’єра Дональда Туска, дії яких також могли вплинути на доведення до катастрофи.

Голова комісії Мацеревич пообіцяв, що кінцевий звіт з розслідування причин катастрофи буде оприлюднено так швидко, як це можливо.




коментарів: 3
  1. Цього старого гомопсиха нормальні люди у Польщі не сприймають всерйоз. Він і про броньовану березу патякав, і про штучний туман, і термобаричні бомби у крилах літака.

    Справжні причини катастрофи давно відомі та обгрунтовані, але “комісія” вже 10 років як жере бюджет, щомісяця декларуючи про “наближення до правди”.
    Правляча партія – це зграя брехунів та злодіїв

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

22 Листопада, П’ятниця

Sinoptik - logo

Погода на найближчий час