<

Про обслуговування доріг взимку, скупчення двірників на одній місцевості та безхатніх собак розповів директор комунального господарства Артем Жигалюк

Цей запис опубліковано більш як рік тому
16:09 | 4.01.2018 / Інтерв'ю / /
Перегляди
13
/ Коментарі відсутні

Інтернет-видання “БУГ” вирішило поцікавитись особливістю роботи виробничого управління комунального господарства у Нововолинську. Ми поспілкувалися з директором ВУКГ Артемом Жигалюком. Детальніше дізналися про обслуговування доріг взимку, особливості сезонної роботи, боротьбу з безхатніми собаками та про діяльність підприємства в цілому. 

– Які структурні підрозділи має ВУКГ?

– В цілому поділяється на два великих підрозділи: дільниця благоустрою ( озеленення, будівельні роботи, зовнішнє освітлення, ритуальні послуги) та санітарної очистки (вивіз сміття) . Також  на балансі ВУКГ знаходяться вулиці та дороги міста і місцеве озеро.

– Хто фінансує підприємство?

– Ми фінансуємося з міського бюджету та маємо власні кошти. Стараємося по-максимум їх залучати та шукаємо шляхи як зекономити витрати. Однак, звичайно, фінансування на всі потреби не вистачає.

– Як міняється робота в залежності від сезону?

– Цілий рік, незалежно від сезону в нас багато роботи зі своїми особливостями. Освітлення та обслуговування вулиць, вивіз сміття – щодня, незалежно від пори року. На свята наводимо порядок в місті, більше приділяємо уваги два рази на рік – перед Великоднем і Днем Незалежності.

Весною дуже багато роботи: двірники вичищають місто після снігу та піску. Далі готуємося до Великодня, щоб місто виглядало гарно на свята. Організації міста допомагають вичищати та білити ділянки біля себе.

Щовесни та щоосені здійснюємо обрізку кущів та дерев та кущів. Аварійні сухостої і хворі повністю зрізаємо, натомість садимо молоді дерева. В кінці весни засаджуємо клумби квітами, а влітку основна робота – догляд за ними (пересаджуємо, поливаємо).  Також влітку косимо траву.

Восени двірники мають великий об’єм роботи по прибиранню листя. Ми закупили метрові тюки, в яке збирають листя, потім його грузять і вивозять.

– В чому полягає робота підприємства взимку? Розкажіть як готувалися до зимового періоду?

–  У нас є 12 одиниць спеціальної техніки. Кожного літа ми її готуємо до нового сезону: ремонтуємо, чистимо, перевіряємо. За жовтень-листопад готували усю техніку до роботи взимку. Закупили 1200 тонн піщано-соляної суміші.

Коли випадає сніг змінюємо графіки роботи на цілодобове чергування. У 90% велика техніка працює в нічний період, тому що менш проблематично в очищенні проїжджої частини. Із самого ранку двірники посипають тротуари сумішшю солі та піску.

У 2016-му році міська влада для нас придбала новий МАЗ. Та щоб ідеально чистити дороги від снігу необхідно ще хоча б два. Цієї зими нам поки повезло, так як його практично не було. Коли випадає багато снігу, не встигаємо розчищати усі дороги та тротуари.

– Скільки нараховується робітників на підприємстві?

– На сьогодні в штаті є 120 працівників, також сезонні. Починаючи з весни і до кінця літа працює близько 150-ти людей. Робиться це в цілях економії бюджету підприємства. Але ідеально було б, якби завжди працювало до 200 чоловік, як було років 15-ть тому. Зараз роботи вистачає, а людей ні. По-перше, не дозволяє бюджет, по-друге, люди не йдуть працювати через низькі зарплати.

– Як працюють двірники? Чи бували курйозні випадки?

– Насамперед скажу, що двірників не вистачає. Постійних штатних- 25, влітку їх працює 30, а необхідно хоча б 40-50. Ми не можемо їх зараз поставити на всі вулиці міст, охоплюємо лише головні. Усі двірники мають спецодяг. Часом нехтують особистою безпекою, наприклад збирають листя, без рукавиць. При моїй роботі було два випадки, коли кололися шприцами, але без критичних наслідків.

– Цікаво, чому часто десятки двірників працюють разом на одній місцевості?

– Кожен двірник закріплений за своєю вулицею, однак на всі не вистачає. Тому вулиці, які не закріплені за жодним двірником, відповідно складеного графіку, прибирають бригадою. Через те, що тиждень-два вони можуть бути без двірника, збирається багато роботи, тому одній людині прибирати тяжко та довго.

– Чи вистачає техніки?

– У нас є до 35-ти одиниць техніки. Вона вже застаріла, є така, що служить по 20-30 років і більше. Щодня потрібно щось ремонтувати і для цього є бригада слюсарів, механіків та зварювальників. Однак існує проблема, що запчастини до деяких транспортних засобів уже навіть не випускають, тому потрібно самостійно їх виготовляти. Останні чотири роки із міського бюджету виділяють кошти на придбання однієї одиниці спецтехніки. У 2017-му році з’явився новий сміттєвоз і тепер їх всього шість.

– Ви казали надаєте ритуальні послуги, а що це передбачає?

– У нас на балансі кладовищі, здійснюємо реєстрацію місць поховань. Люди наперід замовляють місця, на що є журнал реєстрації місця поховання. Така послуга надається безкоштовно.

– Чи вирішуєте питання з бездомними собаками?

– Ми уклали договір із КП “Ласка”, що у місті Луцьку. Вони займаються виловом та стерилізацією собак. За одну виловлену собаку ми платимо близько 900 гривень. Люди до нас звертаються за номером 4-51-42 і ми подаємо заявки до КП “Ласка”. Приїжджають вони десь раз на місяць, виловлюють собак, стерилізують в Луцьку, одягають кліпси і повертають назад в місто.

– Чи є речі, які є гордістю підприємства?

– У нас є власні теплиці, які зараз майже в знищеному вигляді. 20-ть років тому вони були досить потужні і зараз ми хочемо їх відновити, щоб додати місту квітів. Підприємство вкладає власні кошти на реставрацію. Зробили тимчасові дерев’яні теплиці, поставили  там котли. Зберігаємо взимку там розсади квітів, які росли на клумбах міста. Розсади закуповуємо, але можемо самі вирощувати, якщо вдасться відновити теплиці.

Розроблятимемо різні декоративні елементи для насадження квітів. Стараємося щороку садити більше квітів, щоб місто виглядало гарним та яскравим. В центрі міста по сезонно  розвішуємо вазони, насаджуємо клумби та садимо кущі з трояндами. Однак є проблема – бабці викрадають кущі троянд.

Можемо також похизуватися тим, що гілля з міста привозимо сюди та робимо з нього паливо, хоча раніше це було просто сміття. Ми відмовилися від системи централізованого опалення і економимо близько 30-ти тисяч гривень. В гаражі поставили твердопаливні котли, придбали установку – подрібнювач гілок і тепер самостійно опалюємо півтори тисячі квадратних метрів своїх приміщень.

– Як часто поступають, заявки, скарги і нарікання на вашу роботу?

– Та постійно. У нас є окремі зошити по різних питаннях. Близько 10-ти заявок вдень по освітленню. Одні скаржаться, що не горить ліхтар  ввечері, а інші- чому горить вдень. Скаржаться на вивіз сміття, особливо того, що викидають повз пустих баків. Бувають навіть смішні та абсурдні. Наприклад жінка сварилась, що не дають субсидію через заборгованість на вивіз сміття. Вона вже багато років не платить, бо аргументує тим, що не виносить сміття. Натомість везе його на свій город і закопує в яму.

– Що є у планах ВУКГ?

– Ми щороку подаємо до міської влади листи на потребу щодо фінансування. Просимо кошти на реконструкцію фонтанів і світлофорів. Сподіваємося, що цього року буде фінансування реставрації світлофорів, що біля міської бані виділять кошти. Вони вже застарілі, постійно виходять зі строю.

– Якою є ситуація на підприємстві сьогодні? Які основні проблеми можна виділити ?

– Кадрове питання, недостатність фінансування, а також застаріла техніка – це основні наші проблеми.




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *