Це поклик долі, коли ти справді прагнеш допомагати людям, – нововолинські рятувальники розповіли про небезпечну професію, хибні виклики та ліквідацію пожеж
Молоді та сміливі, котрі йдуть у полум’я, щоб рятувати життя та щодня стоять на варті безпеки та порятунку мешканців. Нововолинські вогнеборці з нагоди професійного свята Дня рятівника розповіли про свої обов’язки, виклики та небезпеку професії, ліквідації пожеж.
«Це поклик долі, коли ти справді прагнеш допомогти суспільству», – пожежники Едуард Сарапін, Сергій Федорчук та Анатолій Гаєвський поспілкувались з журналістами БУГу та розповіли більше про свою професію.
– Чому ви обрали для себе професію рятувальника? Розкажіть про свою роботу.
Едуард Сарапін зазначив, що мріяв стати рятувальником ще у дитинстві, коли вперше побачив на власні очі, як працюють вогнеборці на виклику.
“Ще змалечку, коли бачив, як їде пожежна машина, біг за нею. Завжди було цікаво, як працюють справжні рятівники під час виконання завдань.
Робочий день пожежника починається з приймання чергування (службових автомобілів, пожежно-технічного оснащення), після сигналу «відбій», працівники ДСНС заступають до роботи. Коли під час чергування трапляються складні випадки, не вагаємось та приступаємо з колегами до рішучих дій“, – розповів пожежник.
– Як ви розподіляєте обов’язки на місці пожежі?
Як розповів Едуард Сарапін, обов’язки розподіляються у табелі оперативного розгортання, у якому розписані усі етапи роботи по номерах.
“Командир відділення віддає певні накази, у кожного пожежника є свій номер, що розподіляють уже по визначенню на місці пожежі. Завдяки такій організації є змога оперативніше реагувати на будь-які виклики”, – відповів Едуард.
– Чи пам’ятаєте свій перший виклик на службі?
Анатолій Гаєвський працює уже понад 5 років на посаді пожежний-рятувальник. Хлопець пригадав свій перший виклик після завершення навчання, пожежа трапилась у квартирі на 3-му поверсі багатоповерхівки.
“На 15-му мікрорайоні горіла квартира, тоді причина пожежі полягала у замиканні електромережі, а саме пральної машини. На щастя, потерпілих не було.
Ми ввійшли до приміщення через вікно. Я хвилювався, адже це був мій перший робочий день та перша пожежа, проте потрібно було діяти рішуче та злагоджено задля оперативної ліквідації пожежі”, – додав Анатолій Гаєвський.
– Чи є у вас зараз страх під час виконання роботи?
Пожежник зазначив, що під час ввімкнення «тривоги» та виїзду на місце пожежі або ж ДТП є страх лише за життя потерпілих.
“Насправді, перед кожним чергуванням є певне переживання. Потрібно осмислити свої дії при усіх можливих етапах розвитку подій на місці пожежі, адже необхідно докласти зусиль для порятунку потерпілих”, – відповів Анатолій Гаєвський.
– Які виклики трапляються найчастіше?
Рятувальник зазначає, що найчастіше виклики трапляються з приводу пожеж, за останній місяць більшість з них виникли через підгоряння їжі.
“У більшості випадків пожежі трапляються у результаті байдужого ставлення людей до правил пожежної безпеки. Знати та дотримуватись цих основних правил може врятувати вам життя”, – наголошує вогнеборець.
– Що найскладніше у вашій роботі?
Командир відділення Сергій Федорчук розповів, що найскладніше у роботі – це процес підготовки, який має зайняти мінімальну кількість часу.
“Потрібно до деталей обдумати дії по прибутті на пожежу, виявлення потерпілих, їх порятунку та причину займання (електрострум, газ)”, – додав Сергій Федорчук.
– Як ваші рідні поставились до вибору вашої професії та чому ви її обрали?
Сергій Федорчук до виконання службових обов’язків врятував дівчину, яка тонула на озері Велимче у Соловичах.
“У 20 років, коли ще не працював на службі, врятував молоду дівчину, яка тонула. Саме тоді я зрозумів, що хочу та прагну допомагати людям та врятувати ще не одне життя. Моя родина підтримала мій вибір”, – додав рятувальник.
– Хибні виклики. Яка реакція вогнеборців на витівки “жартівників”?
Набираючи номер телефону екстреної служби та повідомляючи їм про хибний виклик, «жартівники» не лише порушують закон, а й ризикують життям інших людей, які справді потребують порятунку.
“Такі виклики трапляються не часто, але бувають. Звичайно, по приїзду на хибні виклики, ми щасливі, що нічого не трапилось і всі живі, проте люди повинні розуміти відповідальність за такі жарти. До речі, здебільшого телефонують дорослі люди, діти – ні”, – зазначили працівники ДСНС.
– Скільки часу у більшості займає гасіння пожежі? Який виклик найдовший?
Пожежники розповіли журналістам, що коли горів деревообробний комбінат, гасіння пожежі зайняло декілька годин.
“Фізично тяжко, адже окрім основної роботи, потрібно розібрати дах. Чому? Тому, що ми намагаємось завдати найменше матеріальної шкоди для власників квартир або приватних будинків.
Стіни та дахи люди обшивають обробними матеріалами, їх досить важко розібрати – вони тліють. Якщо горить покрівля (дах), ми спершу, аби не нищити матеріальні цінності, що знаходяться у будинку, розбираємо дану поверхню. Це все відбувається для того, щоб нести мінімальну шкоду.
Звісно, спершу ми обстежуємо усі приміщення, аби виключити можливість перебування людей. Якщо ж немає, виносимо матеріальні цінності власників”, – розповідають вогнеборці.