<

Топ-5 порад для водіїв під час туману

Цей запис опубліковано більш як рік тому
04:16 | 20.11.2019 / Статті / , /
Перегляди
35
/ Коментарі відсутні

Підступність туману в тому, що він може завадити автомобілісту несподівано, скоротивши видимість дороги до краю капота. Щоб дістатися до пункту призначення за таких умов, необхідно виконувати декілька важливих рекомендацій.

Про це інформують Факти.

№1 Орієнтація

І вночі, і вдень правильно розташовувати свій транспортний засіб на проїжджій частині під час руху в тумані допомагають дорожня розмітка, обмежувальні стовпчики на узбіччях і яскраво-червоні віхи, які іноді (шкода, що іноді) дорожники виставляють взимку уздовж трас.

Якщо дані елементи дорожньої інфраструктури відсутні (або приховані снігом), орієнтуватися доведеться за межею асфальту і узбіччя, сніжним бруствером, коліями та слідами інших транспортних засобів.

Уночі можуть допомогти світловідбиваючі дорожні знаки. Щоб краще бачити їх, можна короткочасно “присвітити собі дальнім світлом фар.

Потрібно пам’ятати, що на перехрестях осьова лінія може бути відсутньою, і в такий момент водієві легко втратити орієнтацію на дорозі. У даному випадку краще знизити швидкість і бути готовим до того, що осьова лінія з’явиться в стороні від капота автомобіля. Лінії розмітки і навігатор – хороші орієнтири в тумані.

№2 Світло

Незалежно від часу доби, під час в’їзду в туман фари потрібно включити негайно, але тільки не на дальнє світло. Тому що спрямовані горизонтально вперед промені “дальнього” (особливо вночі) підсвітять зважені в повітрі краплі води і створять перед машиною непроникну молочно-білу стіну.

Краще пробиває туман ближнє світло, а ще ефективніше працюють “протитуманки” – звичайно, правильно налаштовані. Над самою дорогою зазвичай концентрація водяних крапель найменша, і ці фари, розташовані низько і паралельно землі, не підсвічуючи водяну суспензію, краще за інші висвітлюють поверхню попереду автомобіля.

Вночі дальності ближнього світла і “протитуманок” повинно вистачити для освітлення дороги спереду за умови вибраної безпечної швидкості.

Вдень світло фар потрібен в першу чергу, щоб зробити машину видимою для інших учасників руху. Протитуманні фари жовтого кольору, як і спеціальні “всепогодні” лампи в основних фарах, завдяки своєму спектру випромінювання покращують видимість за вікном.

№3 Видимість

Туман – це також свого роду вид опадів, який може погіршити видимість через лобове скло, тож не варто забувати про склоочисники. 

Під час тривалої їзди в дуже густому тумані може пітніти скло в салоні. Слід зазначити, що в машинах без салонних фільтрів це відбувається раніше, ніж у тих моделей, де є такий очисник.

Виключити дане явище допомагає перерозподіл повітряних потоків системи вентиляції салону (кліматичної установки) на скло, а якщо і це не допомагає – активація кондиціонера.

Щоб поліпшити видимість машини в густому тумані, можна використовувати мигання дальнім світлом фар або ж увімкнути аварійну сигналізацію. За необхідності зупинки у тумані намагайтеся не робити цього на узбіччі, знайдіть більш глибоку “кишеню” або з’їзд з дороги.

№4 Швидкість

Як і під час їзди в звичайних умовах, в тумані потрібно тримати швидкість, достатню для зупинки машини у разі появи попереду будь-яких перешкод. При цьому слід враховувати, що на наших дорогах не рідкість старі машини з несправними габаритними вогнями, які помітні лише з мінімальної відстані.

Безпечною швидкістю в тумані є 30-50 км/год. Під час їзди в тумані заміськими трасами, особливо на велику відстань, може з’явитися помилкове відчуття упевненості в безпеці: дорога знайома, видно осьова лінія і узбіччя, машина їде з досить високою швидкістю і нічого нештатного не відбувається.

Але цих 40-50 метрів, на які видно вперед шосе в густому тумані, може не вистачити для зупинки у випадку появи на своїй смузі транспорту,що повільно рухається, чи стоїть, або іншої перешкоди. У таких поїздках потрібно постійно контролювати свою швидкість.

№5 Маневри

Будь-які маневри, пов’язані з виїздом зі своєї смуги, в умовах туману особливо небезпечні. Найбільш небажаним за такої погоди є обгін, оскільки відстань, необхідна для його повного виконання (з поверненням на свою смугу) часто в кілька разів перевищує дистанцію видимості. 

Тож за найменших сумнівів від обгону краще відмовитися, відклавши його до більш зручного місця – вільної від туману ділянки місцевості, відрізка дороги з кількома смугами руху в попутному напрямку або до населеного пункту, де автомобіль, що йде попереду, знизить швидкість.

Потрібно відзначити, що в тумані вдень обганяти небезпечніше, ніж вночі, оскільки світло фар зустрічного авто в темний час доби набагато помітніше, хоча оцінити відстань для нього все так само важко.

За необхідності звернути з основної траси потрібно переконатися, що ви повертаєте точно на відгалуження дороги, а не куди-небудь в кювет. Небезпека в тому, що другорядна дорога може не мати розмітки і обмежувальних стовпчиків на узбіччях, які могли б слугувати орієнтирами.

При цьому потрібно намагатися якомога швидше залишити смуги руху, якщо з якої-небудь причини довелося зупинитися або просто сповільнитися (поворот, втрата орієнтації, поломка). Перебування на дорозі у такому положенні підвищує ризик зіткнення – в першу з автомобілями, які їдуть позаду.

Правила водіння у туман

Нагадаємо, що 19-го листопада у Володимирі-Волинському був туманний ранок.




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *