<

Поради психолога: як допомогти дитині легко адаптуватися до школи

15:40 | 29.08.2025 / Блоги, Статті / , /
Перегляди
55
/ Коментарі відсутні

Рубрика «Поради психолога» знайомить читачів із корисними рекомендаціями для батьків від Олексія Мельника. Психолог розповів, як зменшити стрес і тривогу у дітей, мотивувати їх до навчання, налагодити спілкування з однолітками та знайти баланс між школою і гаджетами.

Повернення до школи після канікул або вступ у перший клас може стати стресовим для дітей. За словами психолога Олексія Мельника, адаптація — це процес налаштування на новий ритм та очікування. Батькам важливо створити режим: сон, харчування, ранкові ритуали. Перед школою корисно провести «тренування» шкільного дня, обговорювати позитивні моменти та визнавати тривогу дитини. Маленькі перемоги, наприклад, підготовка рюкзака чи встигнути на перший урок, допомагають зміцнити впевненість.

Тривожність у школярів часто проявляється через небажання йти на уроки, зміни настрою чи скарги на здоров’я. Мельник радить давати дитині назвати свої емоції словами та відображати їх без оцінки:

«Тобі зараз страшно йти на уроки — це нормально».

Маленькі кроки, знайомі ритуали і планування приємних активностей допомагають дитині відчувати контроль і поступово справлятися зі стресом.

Мотивація до навчання формується через відчуття власної компетентності. Психолог радить ділити завдання на маленькі кроки, хвалити дитину за зусилля, а не лише за оцінки. Батьки мають підтримувати самостійність: бути поруч як супровідники, а не «вчителі», уникати постійного контролю, порівнянь або крику.

Якщо у дитини виникають проблеми з однолітками, важливо слухати її без осуду і допомагати висловлювати переживання. Спільне обговорення дитячих труднощів, розповіді батьків про власний досвід допомагають зрозуміти, що конфлікти з друзями — нормальна частина розвитку соціальних навичок.

Баланс між навчанням і гаджетами формується через домовленості та приклад батьків. Разом з дитиною можна скласти режим, де є час для навчання, відпочинку та ігор, а також обговорювати, що дитина шукає у гаджетах: спілкування, розвагу чи самоствердження. Коли її потреби задовольняються і у реальному житті, використання технологій стає частиною нормального життя, а не проблемою.

Олексій Мельник також розвінчує поширені міфи про школу, які шкодять дітям і підсилюють тривогу батьків: оцінки не показують потенціал дитини, слухняність не визначає її цінність, перевантаження домашніми завданнями вбиває інтерес до навчання, а помилки не зіпсують життя. Відпустивши ці стереотипи, батьки допомагають дитині зберігати цікавість і впевненість у собі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *