Як прокладали залізницю на поліських болотах Волині – ретросвітлини ХІХ століття
На унікальних кольорових кадрах ХІХ століття можна побачити процес прокладання через болота та бездоріжжя залізниці, зокрема й у Волинській області.
По це повідомляю t1.
Їх автором є один із найвідоміших польських фотографів Конрад Брандель. Відомо, що народився він у 1838 році, а помер у 1920. За своє життя він самотужки сконструював не один фотоапарат, а його світлини досі захоплюють любителів професійної фотографії
Свій професійний шлях Конрад Брандель розпочав у фотомайстерні знаного варшавського фотографа Кароля Бейєра. Своє перше фотоательє він заснував у 1865 році. Воно носило назву «К. Брандель і Ко». Від початку фотограф займався більше портретами та репродукціями, проте пізніше став більше фотографувати природу та міста.
Брандель пропагував фотографію не тільки як технологію, але і як різновид образотворчого мистецтва. За все життя він отримав багато нагород за свої роботи. Бранделя вважають одним з перших фотографів-істориків.
Оригінальні фотографії Конрада Бранделя зберігаються сьогодні, знаходяться в фондах Варшавського історичного музею, а також в Публічній бібліотеці Варшави.
Нашу увагу привернули фото кінця ХІХ – початку ХХ століття з Полісся. На кадрах можна побачити фото грандіозного проєкт «Поліські залізниці». Процес споруджування Поліських залізниць сфотографував Конрад Бандель та інженер Микола Демчинський.
Якщо бути точними, то проект тривав у період із 1882 до 1907 року на Поліссі. Будівництво залізниці проходило по території Волинської, Віленської, Гродненської, Вітебської, Мінської, Могилевської, Чернігівської, Орловської губерній.
Головним завданням нових залізниць було з’єднати захід Російської імперії з українською Сіверщиною та Прибалтійським, Північно-Західним, Центрально-промисловим районами. На Білоруському та Українському Поліссях, в долині річки Прип’ять прокладали залізницю в дуже важких умовах.
Від початку ідея будови залізниці на Поліссі належала тодішньому російському імператору Олександру ІІІ, який звернув увагу на нестачу шляхів сполучення у стратегічному західному напрямку. Першим начальником Віленсько-Рівненської дороги був інженер Іван Ходоровський. Його наступником був інженер шляхів сполучення Василь Коковцев, а з 10 серпня 1901 р.— інженер шляхів сполучення Володимир Рейслер.
Усі лінії Поліських залізниць були побудовані розпорядженням казни. Центральне Управління знаходилося у місті Вільно (сучасний Вільнюс, Литва). Поліська залізниця вводилася в експлуатацію з 1882 року.
Варто зауважити, що Поліська залізниця мала військово-стратегічне значення. Другим її завданням було вивезення лісу з Полісся.