Володимирські освітяни переймали досвід у колег зі Славути щодо реформування освітньої галузі
Місто Славута, яке знаходиться у Хмельницкій області одне з перших вдосконалило модель профільного навчання. Славутські вчителі діляться своїми напрацюваннями з освітянами з різних регіонів, на просвітницьку зустріч приїхали Володимирчани.
Володимирські освітяни цікавилися практикою створення спроможної освітньої мережі.
В умовах освітньої реформи передбачається, що з 1-го вересня 2027 року у Володимирі з’явиться профільний (академічний) ліцей. Відтак у громаді підписали меморандум з представниками шведсько-українського проєкту «Підтримка децентралізації в Україні», метою якого є формування ефективної шкільної мережі, в тому числі мережі закладів освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти задля підвищення доступності і якості надання освітніх послуг в громаді.
Про це розповіли на сторінці міської ради.
Як повідомила керівниця відділу освіти Наталія Митошоп, у межах проєкту «Підтримка децентралізації в Україні» з 10-го по 16-те грудня 2022 року відбувся навчальний візит пілотних громад з різних областей України до королівства Данія.
Десятеро учасників делегації з різних куточків України, серед яких і начальник відділу освіти управління з гуманітарних питань Володимирської міської ради Наталія Митошоп, ознайомились з системою функціонування, фінансування та управління старшими профільними закладами освіти в Данії, а також організацією освітнього процесу для дітей, які живуть у малонаселених віддалених районах.
Протягом тижня делегація відвідала 4 навчальних заклади, зокрема у місті Орхус.
Мінімалізм у побуті та повне забезпечення усім необхідним для навчального процесу – перше, що впадає в око при знайомстві з данською школою. Важливим моментом є роль вчителя, як наставника, що підтримує учня та друга, який допомагає засвоїти матеріал. У данських школах немає культу оцінки, натомість приділяється велика увага розвитку гнучкості мислення, творчих здібностей, умінню взаємодіяти один з одним. Дітей вчать вільно висловлювати свої думки та на практиці брати участь у розв’язанні поставлених задач. Наочність – ще один важливий аспект навчання у Данії. Приміром, діти вивчають ДНК банана або ж спостерігають за життям та поведінкою тарганів наживо. У кожному освітньому закладі присутні потужні бібліотеки, а також зони усамітнення на випадок, якщо хтось з учнів захоче побути наодинці.
Перед вступом до профільного ліцею після закінчення базової освіти учень може взяти рік перерви та за цей час остаточно визначитись зі своїм майбутнім профілем. При вступі в такий ліцей одноразово потрібно сплатити внесок за навчання, а обдаровані діти матеріально підтримуються державою.