У Володимирі відбулося громадське обговорення бюджету в онлайн-режимі: основні цифри
19-го листопада відбулося громадське обговорення проєкту бюджету громади Володимира на 2022 рік. Обговорення провели в онлайн-режимі через офіційну сторінку мерії у фейсбуці, аби дотриматися карантинних норм. Писати запитання авторам бюджету та керівникам управлінь, які виступають розпорядниками коштів, могли всі мешканці міста.
Проте активності громадськості не спостерігаося. За майже півтори години надійшло трохи більше 20 запитань.
Як розповіла керуюча справами міськвиконкому Ірина Лошенюк, робота над бюджетом була розпочата ще влітку, коли була створена робоча група. У вересні члени групи відвідали бюджетні установи громади та дослідили подані запити на кошти. Проєкт бюджету було попередньо опубліковано на сайті міської ради для ознайомлення громадськості. Далі проєкт було представлено для громадського обговорення, щоб врахувати думку і пропозиції громадськості.
Так проєкт бюджету громади на 2022 виглядає так:
- доходи в сумі 386 523 900 гривень;
- видатки в сумі 386 173 900 гривень;
- кредитування в сумі 350 000 гривень.
Як розповіла начальниця управління бюджету і фінансів Оксана Субицька, у представленому бюджеті ще не враховані обсяги трансфертів з держбюджету, оскільки бюджет держави ще не прийняли у другому слуханні.
Загалом плануються доходи в сумі 386,5 мільйонів гривень. Власні надходження прогнозуються у сумі 292,3 мільйони гривень.
Найбільшу частину доходів становить податок на збір на доходи з фізичних осіб – 75 відсотків від власних надходжень. Єдиний податок – другий бюджетоутворюючий податок (9,5 відсотків або 27,1 мільйон гривень).
Найбільший обсяг витрат впаде на управління з гуманітарних питань – 51,4% від всіх витрат, а це 150,9 мільйонів гривень.
Витрати у 2022 році, враховуючи зміни цін на енергоносії та збільшення реверсної дотації з міського бюджету, збільшаться. Натомість зменшиться частка коштів, які підуть на розвиток бюджетних установ.
Так сума витрат становитиме 294 мільйони гривень, що на майже 28 мільйонів більше, ніж минулоріч. З них на заробітну плату заплановано 156 мільйонів гривень, що становить 53% від всіх витрат. На плату за енергоносії прогнозують більше 40 мільйонів.
З видатками детально поінфомували розпорядники коштів.
На медичну галузь пропонують спрямувати 13 мільйонів 600 тисяч гривень. Більшість з коштів – майже 10 мільйонів піде на ТМО (вторинка). За словами керівника управління охорони здоров’я, більшість з коштів, а це 11,2 мільйони – підуть на плату за енергоносії та землю. Ще 0,8 мільйона – на зарплати. 200 тисяч планують спрямувати на поточні ремонти.
Додаткова потреба медичної галузі громади становить 42,4 мільйони. Вони потрібні, щоб купити медикаменти, обладнання та провести ремонти. Так медики Володимира прагнуть придбати атроскопічну стійку, рентгенівський апарат, мамограф, реконструювати приймально-діагностичне відділення, збудувати амбулаторію в Заріччі, провести поточний ремонт кабінетів у стоматології.
Начальниця гуманітарного управління Оксана Бігун розповіла про бюджет гуманітарного відділу. Сюди входять 34 установи: 17 закладів освіти, 2 установи мистецтва, ІРЦ, ЦПО, клубні установи, заклади спорту. З державного бюджету буде здійснюватися оплата праці освітянам. З місцевого бюджету гуманітарний відділ потягне 150 мільйонів гривень: 56 мільйонів на закдали дошкільної освіти (зарплата, енергоносії, харчування), 34 мільйони – на школи, на мистецькі школи – 13 мільйонів, на спорт – більше 12 мільйонів.
Щодо програм підтримки, то тут є багато планів, сказала Бігун. Так заплановано провести капітальний ремонт даху НВК №3 в сумі 6 мільйонів, завершити капремонт стадіону, ремонт першого поверху музею, утеплення будівлі першого садочка у Володимирі, капітальний ремонт і заміну підлоги у школі села Суходоли та інші.
Як розповіла Оксана Субицька, залишається ще нерозділений ресурс – це 16 мільйонів гривень, який будуть розподіляти депутати громади.
Після громадського обговорення, проєкт бюджету буде розглянуто виконкомом міської ради, комісіями та подано на сесію міської ради для його затвердження.