Тарифи на послуги управляюча компанія у Володимирі не підвищуватиме
Минулого тижня у Володимирі представники КП «УЖК» почали проводити зустрічі з мешканцями тих багатоповерхівок, яким опікуються, де цікавляться проблемами, розповідають про перелік робіт, які можуть виконати в умовах воєнного стану, а також переукладають з жителями договори про надання послуги з управління будинком у зв’язку зі зміною назви підприємства після перейменування міста, а також через подальший перехід КП на іншу систему оподаткування, що дозволить зберегти тарифи на послуги на теперішньому рівні.
Про те, як в умовах війни працює підприємство, як готується до зими та опалювального сезону, у чому має потребу, журналістка “Слово правди” Валентина Тиненська поспілкувалася з його директором Романом Лисюком.
– Романе Петровичу, ви очолили підприємство перед початком повномасштабного вторгнення росії в Україну. З чого почали роботу?
– Я обійняв посаду директора за три дні до повномасштабної війни – якраз ознайомлювався зі станом справ на підприємстві, вивчав фінансово-господарську діяльність. Усі плани та заходи, які планував, довелося відкласти. Підприємство зосередило увагу на упорядкуванні укриттів, якими стали слугувати підвали багатоквартирних будинків: очищення від сміття, яке вивозили вантажними автомобілями, встановлення лавок, забезпечення освітленням – робили це власними силами та безплатно, адже за такі роботи оплата не включена у тариф. Дуже матеріалом допомагали місцеві підприємці. Також усім колективом відразу долучилися до волонтерської діяльності й кожен, хто як міг, став допомагати армії.
– Які першочергові завдання поставили перед собою як керівник КП?
– З огляду на непросту ситуацію в країні й умови, у яких доводиться працювати комунальному підприємству, як керівник прагну зберегти колектив, надавати якісні послуги, наскільки це можливо в нинішніх умовах і при цінах на пальне та матеріали, затрати на зарплату, при цьому не піднімаючи тарифи. УЖК обслуговує 118 багатоквартирних будинків. Надаються послуги з прибирання прибудинкових територій, обкошування трави, підрізання дерев, проведення поточних ремонтів.
У нас цілодобово чергує аварійна бригада у складі водія, електрика та сантехніка, яка готова миттєво виїхати за вказаною адресою, щоб ліквідувати несправності – часто це замикання електромережі, прорив труби водопостачання чи забиття у системі водовідведення, поломка кранів.
Вивчивши ситуацію, що склалася на підприємстві за три роки його існування, зробив висновок, що вона доволі складна. Коли створювалася УЖК, укладалися договори з нашими клієнтами, які самостійно обирали перелік послуг, які їм надаватимуться, і з огляду на це формувалася квартплата.
Тарифи розроблялися у той час, коли мінімальна зарплатня була 3700 гривень, а матеріали (труби, крани, будівельні та покрівельні матеріали) і пальне вартували удвічі менше, ніж зараз. Тож через ряд об’єктивних причин нині тарифи мали б зрости мінімум удвічі. Однак ми їх піднімати не будемо. Як вихід з ситуації вбачаємо зміну системи оподаткування – із загальної на спрощену (єдиний податок) і таким чином зекономимо 18 відсотків, які раніше сплачували до бюджету.
З минулого вівторка проводимо зустрічі з мешканцями багатоповерхівок, переукладаємо договори про надання послуги у зв’язку зі зміною назви підприємства, оскільки місто повернуло історичну назву Володимир, і зі зміною системи оподаткування. Вивчаємо проблеми, звітуємо, що зробили, говоримо про перспективи співпраці.
– На літній період припадає пора проведення ремонтних робіт, підготовка до опалювального сезону. Чи багато із запланованого уже вдалося виконати?
– Оскільки капітальні видатки не фінансуються і ті програми, які раніше передбачали капітальні ремонти на умовах співфінансування 60 на 40 відсотків, нині не реалізовуються, змушені шукати інші шляхи розв’язання нагальних проблем.
Наприклад, частина багатоповерхівок потребує термінової заміни покрівлі, адже рясні опади затоплюють квартири на останніх поверхах, тому звернулися до виконкому і на минулій сесії виділили з місцевого бюджету кошти на придбання матеріалів для здійснення аварійних ремонтів. Орієнтовно через два тижні, після придбання необхідного через систему «Прозоро», почнемо ремонтувати дахи. Так само в рамках підготовки до опалювального сезону здійснюватимемо заміну найбільш проблемних каналізаційних мереж і мереж водопостачання.
Уже працюємо над заміною електричних ліній у під’їздах. За час, що обіймаю посаду директора УЖК, через коротке замикання старих електромереж спалахнуло три пожежі, а оскільки прогнозується нелегкий опалювальний сезон, імовірно, люди почнуть масово обігрівати оселі з допомогою електроприладів, тож навантаження на мережі зросте врази. Щоб запобігти аварійним ситуаціям, визначили найбільш проблемні 18 під’їздів, де замінимо мережі, у десяти роботи вже закінчили.
Ще однією проблемою, яку намагаємося розв’язати – затоплення підвалу на вулиці Івана Франка, 4, яке трапляється щоразу після дощу, адже ливнева каналізація не справляється з обсягом води. Це питання вирішуватимемо комплексно, виводитимемо нову каналізацію, ремонтуватимемо підвал – на це треба немалі гроші, тож проситимемо на ці видатки кошти з місцевого бюджету. Також зосереджуємо сили на приведення до належного стану укриттів.
– Але ж ви цим уже займатися на початку війни?
– Так. Але за ці кілька місяців підвали, які слугують укриттями, знову захаращені. Днями зайшов в одне зі сховищ, що на Ковельській, а там суцільний безлад. З п’яти встановлених лавок є тільки одна, лампочки викручені, усюди пляшки з-під спиртного, сухарі, залишки їжі, очевидно там збираються безхатьки чи алкозалежні. Буває, у підвали багатоповерхівок, особливо у центрі міста, спускаються, щоб справити нужду. Тож ми змушені деякі з них знову прибирати та облаштовувати.
– Яка зараз ситуація з дитячими майданчиками, що перебувають на обслуговуванні УЖК, адже частина з них потребує ремонту?
– Особливо пильно ставлюся до проблем, що пов’язані зі станом дитячих майданчиків, яких налічується 54, і шести спортивних полів зі штучним покриттям. Переконаний, вони мають бути, перш за все, безпечними. Торік проводився поточний ремонт усіх ігрових комплексів, а місяць тому при здійсненні обстеження виявили, що частина з них знову у жахливому стані, пошкоджені, деякі елементи взагалі відсутні. Потрібно провести немало ремонтних робіт, згідно з процедурою публічних закупівель придбати матеріали, а деякі елементи комплексів столяр має виготовляти вручну, адже їх просто ніде купити. Ремонти розпочнемо найближчим часом і триватимуть вони півтора-два місяці.
– А які потреби на підприємстві вважаєте нагальними? Чи вистачає матеріальних ресурсів та чи є потреба в кадрах?
– Наш колектив налічує 58 осіб, з яких дев’ять – офісні працівники, а решта – кваліфіковані робітники. В УЖК працюють дуже хороші спеціалісти, плинності кадрів немає. А щодо нагальних потреб, то вважаю, що найбільшою для підприємства є оновлення автопарку. Маємо автомобілі ще 1984 року випуску, найновіший – 1994-го. Вони часто ламаються, йде велика затрата пально-мастильних матеріалів. Ще до початку повномасштабної війни, рішенням сесії міської ради виділені кошти на купівлю авто для аварійної бригади, оголошувався тендер, але він не відбувся. Тож поки про новий автотранспорт можемо лише мріяти.
– Нещодавно рішенням сесії КП «Володимирліфт» приєднали у УЖК. Якими бачите перспективи подальшої роботи з обслуговування ліфтів?
– Процес ліквідації КП «Володимирліфт» триватиме мінімум два місяці, упродовж яких воно продовжуватиме виконувати попередні функції. Далі у процесі реорганізації увійде до УЖК і сподіваюся розпочати роботу у сфері обслуговування ліфтів з чистого аркуша, надіюся, що не доведеться приймати підприємство з півмільйонними боргами, які є нині.
Сподіваємося, що місто розробить програму, яка допоможе влити «Володимирліфт» в наше підприємство без додаткових боргових зобов’язань, адже такий додатковий фінансовий тягар суттєво погіршить нашу й без того непросту ситуацію. Ми готові провести оптимізацію штату і розподілити роботу так, щоб ефективно виконувати усі покладені на нас функції. Завдяки цьому, тарифи на обслуговування ліфтів не підніматимемо і зможемо створити здорову конкуренцію приватній луцькій фірмі, яка переманила нововолинських і зараз агітує місцевих голів ОСББ укладати договори з нею. УЖК опікується лише чотирма багатоповерхівками, де є вісім ліфтів, а решта 40 будинків мають свої ОСББ.
– До роботи у комунальній сфері ви повернулися з приватного бізнесу, який був пов’язаний з ремонтною справою…
– Я був власником невеличкого приватного підприємства, де і працював останні чотири роки директором. З моменту створення -з мінімальних показників обсягів робіт вивів його на доволі непогані обсяги роботи. Проте, згідно з чинним законодавством, вступивши на посаду директора КП, будучи бенефіціаром приватного підприємства, передав його в управління іншій особі. Моя дружина- підприємець і опікується магазином вікон та дверей.
Багатьох цікавило, чому пішов з безтурботного приватного бізнесу та як вестиму справи, тож хочу сказати: я завжди був патріотом нашого міста і робив усе, щоб поліпшити його. Переконаний, що свої знання та досвід у повній мірі зможу реалізувати на цій посаді, тут зможу бути більш корисним людям. А щодо конфлікту інтересів, то хочу запевнити, що жодного договору щодо закупівель чи якихось послуг з умовно наближеним до мене підприємствами, чи підприємством дружини не було і бути не може. Таких варіантів навіть не розглядаю, бо розумію відповідальність, яка на мене покладена, і завжди працюю по совісті й у рамках закону. А враховуючи владні повноваження та думки людей, вірю, що зможемо знайти компроміс у нашій спільній справі з розбудови міста та надання якісних послуг.