Психологічна допомога під час карантину: як надавати та хто її найбільше потребує, розповіли психологи Володимира
До Всеукраїнського дня психолога, який відзначають 23-го квітня, БУГ відвідав захід, на якому зібралися психологи-педагоги зі всього Володимира-Волинського. Зібрали їх, щоб проаналізувати роботу з дітьми, а також обговорити самопідтримку спеціалістів під час карантину.
Нещодавно відбувся семінар-практикум, який проводив Центр професійного розвитку педагогічних працівників, який почав роботу декілька місяців тому.
Тяжко виділити один віковий контингент, постраждалий від стресу пандемії більше за інший, проте психологи з упевненістю відокремлюють найвразливішу групу ризику – дітей.
Зі слів працівників освіти, які допомагають дітям адаптуватися до навчального процесу в умовах карантину, психологічна робота з підростаючим поколінням складна та енергозатратна, вона потребує знаходження інивідульного підходу та головне – любові до дітей. Спеціаліст повинен балансувати на грані між дорослим-дитиною, який для маленького клієнта залишається другом, й при тому не втрачати авторитету.
Двоє психологинь продемонстрували техніки, які вони використовують в роботі з дітьми для допомоги вирішення внутрішніх конфліктів. Їх провели Ірина Приймачук з Володимир-Волинської спеціальної школи Волинської обласної ради та Ірина Мороз із ЗОШ № 2.
Ірина Мороз розповіла про особливості співпраці з дітьми.
«Часто буває, що батьки приводять своїх дітей з надією, що психолог покрутить в них чарівний ключик і дитина зразу стане слухняною й емоційно стабільною. А так не буває, психолог допомагає у вирішенні проблеми, проте не вирішує її замість вас. Розвиток і повноцінне усунення розладу залежить від самої дитини, а також від підримки батьків, які задають сприятливий “клімат” для цього», – ділиться дитячий психолог.
На запитання журналістів, чи можливо проводити консультації з дітьми по відеозв’язку, Ірина Мороз відповіла, що такий контакт з юним поколіним не ефективний. У роботі з дітьми важливо проводити живу діагностику й консультації, адже по відеозв’язку з малюками ментанльного контакту не встановиш.
“Мені треба бачити, як дитина сидить, як жестикулює. Коли я прошу намалювати малюнок, щоб зробити по ньому психоаналіз, то зважаю навіть на рухи юного клієна під час малювання”, – розповідає про важливість живої комунікації психологиня.
Ірина доповнює свою роботу дитячого психолога арт-терапією. За її словами, цей напрям є одним з найкращих підходів до дитини, адже за допомогою малюнку доступно й цікаво можна показати, куди йому треба рухатись. Навіть зообразити свій страх на папері не так складно й лячно, переконана жінка.
“Я дійшла до висновку, що за допомогою арт-терапії дитина швидше починає бачити свою проблему й доходить до її вирішення”, – ділиться досвідом спеціалістка.
Психологи шкіл Володимира обмінялися своїм досвідом й домовилися підтримувати один одного в складний вірусний період. Душевні лікарі, які займаються допомогою підростаючому поколінню, переконані, що карантин – це не привід не звертатися до психолога для допомоги своєму чаду. Зустріч можна влаштувати без перешкод, дотримуючись всіх протиепідемічних заходів.
А підтримка своїх дітей та допомога їм у вирішенні проблем з ментальним здоров’ям в юному віці – запорука їх подальших сміливих та обдуманих кроків по життю.
Головне з антисептіком не переборщити) а так все наладиться