<

Інші розділи

Про паломництво хасидів у Володимирі, готель та маніпуляції розповів Володимир Музиченко

Цей запис опубліковано більш як рік тому
20:38 | 3.09.2021 / Володимир / /
Перегляди
7098
/ коментарів 14

Традиційний паломницький приїзд хасидів на початку липня у місто цього року став приводом для скандалів в інтернеті та у ЗМІ.

Містяни нарікали, що шум від перебування приїжджих на території приватної садиби на вулиці Драгоманова, заважав спати у ночі, тривожилися через сміття, яке спостерігали на подвір’ї будівлі, і лякали одне одного, що буцімто через такі візити Володимир перетвориться на «маленьку Умань», чому сприятиме і будівництво готелю,  заплановане на тій ділянці, розповідає газета «Слово Правди».

У Володимира Музиченка, який багато років опікується інтересами єврейської громади у місті, журналісти газети «Слово Правди» та видання «БУГ» розпитали про цьогорічний паломницький візит і про перспективи стосовно готелю. Подаємо його розповідь прямою мовою:

Хасиди-паломники регулярно приїжджають до міста з часу відновлення огеля у 1999 році. Багато людей сюди не їде, максимально, наскільки мені відомо, було до 200 осіб. Цього року, очевидно, їх приїхало дещо більше, але точну цифру не можу сказати, оскільки не я займався організацією цього процесу. Безумовно, дотичний до нього, оскільки до мене звертаються з різними організаційними питанням уже багато років.

Зрозуміло, я не міг не допомогти людям, які приїхали сюди молитися на річницю смерті свого праведника. Наголошую: вони приїздять сюди не для п’янки-гулянки, а для молитви. Оскільки цей день завжди припадає на четвер, наступного дня  ввечері настає Шаббат (субота), тому вони мусять лишитися і відсвяткувати, оскільки для євреїв це завжди свято, а вирушати в дорогу заборонено.

Карлін-столінських хасидів не так і багато. Якщо в Умань, до якої постійно апелюють і якою лякають деякі володимирці, дійсно їдуть масово, то до нас лише представники карлін-столінської гілки хасидизму, не дуже чисельної. Правда, зауважу, до них ще додаються християни, котрі часом приходять молитися до Огеля, коли відчувають потребу у спілкуванні з Богом. Він у всіх один.

Я можу коментувати цю ситуацію лише як пересічний володимирець, оскільки не є власником будинку на Драгоманова, 6. Цього разу організатори припустилися деяких помилок, яких можна було б уникнути. Але не помиляється той, хто нічого не робить. Хиби бувають у всіх. Висновки з помилок зроблені.

Мешканці сусіднього будинку дійсно мали незручності вночі, я це розумію і щиро співчуваю їм. На подвір’ї садиби два генератора, які досить сильно шуміли. І я на їхньому місці також не був би від цього у захваті. Це не був якийсь зумисний злий намір. Так трапилося. Коли стало зрозуміло, що людей, які приїжджають, не буде чим нагодувати, бо електропроводка у старенькій хаті не витримує навантаження, довелося терміново привозити генератори.

Рефрижератор з привезеними продуктами також спричиняв шум, але виключити його означало зіпсувати продукти, а люди вже їдуть до Володимира… Також доєдналися гучні молитви паломників – у них прийнято гучно молитися, і все це дало такий результат. Паломники стали заручниками власної помилки в організації, і зовсім не були зацікавлені у проблемах, які створили жителям двох сусідніх будинків, налаштувавши їх проти себе, оскільки нашкодили цим самі собі.

Якби тут уже був збудований готель, то не було би потреби ні в генераторах, ні в зовнішніх охолоджувальних пристроях, а паломники могли б молитися всередині. І цих незручностей просто не виникло би. Досі ж таких проблем не траплялося. Минулого разу там також стояла палатка і все було гаразд.

Але неприємно, коли ці організаційні промахи люди розкручують і роблять із них вселенську трагедію, провокують суспільну істерику і використовують у своїх цілях – хтось політику робить, хтось відстоює якісь бізнесові інтереси, для яких готель становитиме конкуренцію. Це маніпуляція. Такі люди просто голосно кричать і хочуть переконати, буцімто вони люблять місто більше, ніж, наприклад, я.

Звучали зауваження щодо санітарних умов. Звичайно, не завадило б, якби на території садиби був туалет. Але вбиральні були передбачені – і в готелі, і в будинку культури, і в басейні. У ньому фактично не було потреби. А про те, що прилеглу територію як вбиральню просто неба використовують любителі спиртного, які відпочивають у тутешній «наливайці», чомусь ніхто не говорить. І відбувається це круглий рік.

Тому не треба перекладати все на паломників. Але я хоч у спитати у тих крикунів: а куди ви ходите за потреби? В центрі міста є хоч одна вбиральня? Особливо у пізню годину, коли кафе зачинені. Громадські вбиральні, як і готелі – така само інфраструктура. Створіть її хоча б для самих себе!

У спілкуванні постійно чую викривлену інформацію. Наприклад про міфічні сотні тисяч заплачених грошей чи про тривалий час перебування хасидів у місті. Насправді вони були тут три дні, і за оренду басейну паломники офіційно заплатили 14,5 тисячі гривень. Треба спокійніше це сприймати і критично ставитися до фактів.

Усе робилося офіційно, прозоро і законно. Люди робили тут покупки, заплатили за оренду комунальних об’єктів, за весь готель, тобто за кілька днів лишили в місті немалі гроші. Для будинку культури отриманих 36 тисяч гривень за два дні – це непоганий прибуток. Прибирання сміття також було закладене у послуги. За три дні вивозилося двічі лише зі згаданого подвір’я. У неділю зранку біля садиби було абсолютно чисто.

Фото, якими спекулятивно «ілюстрували» антихасидські «активісти» насправді нічого не ілюстрували: на приватному подвір’ї стоять мішки зі сміттям, приготовлені до вивозу. В чому проблема? Мішки зі сміттям іноді стоять біля інших будинків, чекаючи на комунальників. І ніхто не робить з цього катастрофу.

Ті, хто кричать, що нам достатньо своїх, щоб не смітили ще й інші – чого ви насправді добиваєтеся? Вважаєте, треба огородити наше місто колючим дротом? Щоб сюди ніхто не заходив і, боронь Б-же, не кинув папірця? Чи давайте зобов’яжемо при вході в місто, щоб платили гроші за прибирання за кожною людиною. Але хасиди якраз і заплатили за прибирання зі своєї кишені.

Якщо хасиди збудують готель, то згаданих проблем не буде. Вони приїдуть, переночують, помоляться, та й все. Якби я міг передбачити, що так станеться, порадив би організувати все в будинку культури, заплативши трохи більше, як це робилося раніше. Вони діяли на власний розсуд, і це була їхня помилка. Паломники не вперше сюди приїжджають, і ніколи не було проблем.

Перш ніж порівнювати Володимир із Уманню, треба розібратися, а що ж там. По-перше, в Умані є певне місце, де паломники перебувають, і якщо смітять, то відповідні служби це прибирають. А якщо не прибирають, то це питання до цих служб, а не до тих, хто їм платить за послуги. Саме місто отримує немалі кошти. Як там все відбувалося: приїхали люди, кажуть, що ми хочемо тут молитися, давайте створимо належну інфраструктуру. З них почали тягнути хабарі. Вони сказали: «Нам такого не треба».

Просто скупили нерухомість – та й по всьому. Не можна заборонити людям продавати чи купувати нерухомість або приїжджати кудись, молитися… Ні з Умані, ні з Володимира не буде гетто. Хтось їде молитися в Зимнівський монастир, хтось до Огеля, і багато хто в Єрусалим – це нормально. Цікаво, хто з паломників у Ізраїлі заключав договори на вивезення сміття, чи не міг знайти туалет (які там цілодобові і безкоштовні)…

Звинувачувати у цій ситуацій владу – абсурдно. Влада не керує приїздом паломників і не може вказувати, приїжджати чи ні. Паломники організовували паломництво автономно. Коли організатори надіслали звернення стосовно басейну і будинку культури, влада пішла назустріч і в усьому допомогла. Я читав закиди і стосовно туристично-інформаційного центру.

До них претензій жодних не може бути з тої простої причини, що вони жодним чином не впливають на цей процес. Хіба вони керують паломниками? Це право кожного – вільно пересуватися і молитися на святому місці.

Звичайно, серед хасидів, як і серед представників будь-якої іншої релігійної спільноти, можуть знайтися люди неохайні, котрі лишають за собою сміття. Вони такі ж люди, як і всі. Але робити з цього проблему також не варто. Зрештою було прибрано. А якщо вони десь і насмітили, то заплатили, щоб після них прибрали.

Після наших фестивалів сміття не менше. Але ж ніхто не пише петицій про їх заборону. Чи й там хасиди винні? А що робиться вздовж доріг, по лісах… Чи своє, пробачте, не пахне?

На майбутнє радитиму організаторам, коли плануватиметься паломницький приїзд, офіційно інформувати владу. А не так, щоб я, як людина нейтральна, але місцева, доносив цю інформацію. Має бути з їхнього боку комунікація з місцевою владою, інформування про те, де, що, коли і скільки часу має відбуватися, які потреби виникають.

Тоді можна буде спрогнозувати і попередити якісь ситуації чи проблеми, які можуть виникнути. Вже укладено договір на вивезення побутових відходів з підприємством «Полігон», хоча воно вивозилося і без того, і вивозити ще довго не буде що…

Люди, які з різних власних міркувань перешкоджають будівництву готелю, на мій погляд, роблять те саме, що хасиди, які приїжджають, не продумавши організацію. Простішими словами – роблять собі гірше. Паломники все одно приїжджатимуть до своїх святих місць. Вони не просять створити належні умови, а хочуть ці умови створити самотужки, давши місту робочі місця і сучасний заклад туристичної інфраструктури.

Якщо ви гадаєте, що буде краще, якщо вони не збудують готель, то, я вважаю, ми отримаємо зворотній результат. І хто від цього виграє? – Ті, хто робить собі піар, роздмухуючи ситуацію, яка вирішується у робочому порядку. Я вже не кажу про відверто провокативні юдофобські коментарі у Фейсбуці… Це вже не додає авторитету державі Україна.

Було багато відвертої дезінформації і спекуляцій. Наприклад стосовно банерів мовою іврит, вивішених паломниками. Нікого не турбують вивіски англійською чи іншою мовою на кожному кроці (зверніть увагу на вивіску на площі поряд з «Фото-люкс»). В Луцьку аж рясніє від англійських вивісок.

Дійшло до таких висловлювань, як «план захоплення» стосовно зображення парку, в той час, як там застереження для коенів не заходити на територію кладовища, яким фактично парк ім. Гагаріна залишається – єврейські покійники нікуди не пішли. Хто такі коени і чому їм це не дозволяється кожен може почитати в інтернеті.

Закиди про те, що готель суто для хасидів, абсурдні. Ніхто не вкладатиме такі гроші, щоб готель більшість часу стояв порожнім. Ціни й номери там можуть бути різними, дешевшими і дорожчими. Не варто зараз маніпулювати якимись конкретними цифрами, адже вартість проживання диктуватиме ринок.

Читайте також: Сусіди виступили проти будівництва готелю для хасидів у Володимирі

Головне фото – газета “Слово Правди“.




коментарів: 14
  1. Цей дядько так гарно співає, бо беззаперечно має з тих паломників свої меркантильні інтереси, а , можливо , ще й дехто при владі. Хлопці ж бо грошовиті! Якщо я їду до Ватикану чи до Стіни плачу молитися – це не означає, що тамтешні влади зобов”язані забезпечити там будівництво мого власного готелю, бо я там лишаю свої гроші. А в місті не варто розводити притони для дикунів. Згадайте, що вони витворяли минулого року, коли через карантин їх не пускали до Умані. А у нас в місті нормально функціонує в центрі готель, а тому “запрошую їх у загальну чергу”. Нехай щастить.

    • Якщо ти алік, спочатку похмелись, а потім пиши.
      Якби ти мав за що збудувати готель, тебе би в усьому світі радо вітали і допомагали. А поки ти можеш лише випити пива і “відлити” за “Соколом”.

  2. Щось цього діяча не було на громадських слуханях! Тільки і може що пише в соц.сітях а прийти і поговорити з людьми не може, продажна шкура.

    • Краще прочитай його книгу “Володимир єврейський”, це праця історика, знаного в усьому світі. Він добре робив, що не опускався до суперечок з невігласами і хамами, такими, як ти, Пєтя.

      • Павло не тикай, бачу виховання нуль, я маю свою думку і написав її, будь тоді бараном і йди за стадом і роби те що каже пастух.

  3. Хай будують собі готель, але не в центрі міста, де немає місця ні на парковку для автомобілів, ні на сам готель. В районі цукрового, колишній танковий полк, за містом – будь ласка.

  4. А чому ви такі наївні? ! Згадайте приїзд з Ізраїлю вповноваженої особи від їхнього уряду разом зі своєю жінкою ….репортаж транслювався по всіх каналах укр.ТБ, згадайте сцену на летовищі: офіційні представники нашого уряду, українці в національних строях з хлібом сіллю радо підносять НАШ ХЛІБ І СІЛЬ -в знак поваги і довіри .І що ???? А тепер згадауйте : наш хліб ці “високі” гості жбурнули з відразою та злістю на землю ВИСОКО ТА ГОНОРОВО піднявши голови та з перекошеними від гніву пиками.Не пам’ятаєте ,яка була реакція наших так званих представників влади????…..А НІЯКОЇ.Вони зробили вигляд,що нічого не трапилось.ПРОКОВТНУЛИ ЦЕ ПРИНИЖЕННЯ І ВІДРАЗУ ДО ВСЬОГО УКРАЇНСЬКОГО.Поцікавтеся ,хто такі хасиди … ЛЮДИ-Так себе не поводять навіть з рабами, а з бидлом, яке посміло претенендувати на увагу. У всьому світі,паломники ,які їдуть у святі місця відповідно себе поводять: зі скромністю,наблжністю та повагою до землі та людей ,які погодилися їх прийняти на СВОЇЙ землі.Тих ,хто не вміє, не хоче ПРИТОМНІ ЛЮДИ навіть на поріг не пускають.І ці всі так звані полеміки не є НАШОЮ ПРОБЛЕМОЮ, -не потрібно пересмикувати.Вже хлібом -сіллю в Криму та на Донеччині зустрічали “братів”…і що зараз маємо? Вчімося поважати спочатку себе і бути справжніми ГОСПОДАРЯМИ у СВОЇЙ ХАТІ, а не бути пустоголовими маріонетками в чужих руках.Шануймося ,ЛЮДИ ! І владу свою маємо контролювати.Бо Україна у нас -єдина і ми є ГОСПОДАРІ на своїй Богом даній ЗЕМЛІ.!!!

  5. Як я зрозумів з статті нашого історика, знаного в усьому світі наші хасиди відрізняюця від Уманьських хасидів тим що готують собі їжу на багатті в центрі міста а в Умані палять багаття в квартирах багатоповерхівок з яких нераз розповідалось в новинах.

  6. Як я зрозумів з статті нашого історика, знаного в усьому світі наші хасиди відрізняюця від Уманьських хасидів тим що готують собі їжу на багатті в центрі міста а в Умані палять багаття в квартирах багатоповерхівок з яких нераз розповідалось в новинах.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

5 Листопада, Вівторок
4 Листопада, Понеділок