Прем’єра театральної вистави у Володимирі-Волинському – подарунок до жіночого свята
Театр аматорів культурно-мистецького центру під керівництвом родин переселенців із Донецька презентував свою першу роботу “Шкандаль в благороднім сімействі” на міжнародний жіночий день 8-го березня. Лариса Половньова та родина Володимира та Людмили Похожалових подарували місцевій публіці справжнє свято емоцій, сміху, переживань та щирості. Купа квітів, аншлаг у залі та вигуки “браво” ще раз довели – Володимир-Волинський спраглий по справжньому театральному мистецтву.
Вистава за мотивами п’єси Габрієлі Запольської “Мораль пані Дульської” – трагікомедія на дві дії. У залі КМЦ все відбувалося як у справжньому театрі. Були три дзвінки, що попереджували глядачів про початок дійства, був антракт із смачною кавою, на сцені – декорації, на акторах – костюми, які підкреслювали дух польської шляхетної родини.
Найцікавіше було спостерігати за тим, як знайомі усім володимирчанам працівники культури, журналісти, музиканти перетворилися на акторів, як вони вживалися в образи своїх героїв та що вносили у сюжет свого. Головна героїня п’єси – Анеля Дульська (Тетяна Палаєвська – редактор “Володимир медіа”) – власна жінка, яка під своїм контролем тримає усю родину. Вона практична, жадібна моралістка, яка вважає, що “жінка повинна жити тихо і так, щоб ніхто про неї не говорив”.
Феліціан Дульський (Володимир Похожалов – лікар-травматолог із Донецька) – кандидат, який проводить передвиборну агітацію, однак у сімейному колі йому все байдуже. У персонажа пана Похожалова протягом п’єси немає слів. Лише у кульмінації він висловлює своє ставлення до турбот своєї дружини про думку суспільства щодо благородності їхньої сім’ї – “Та най вас усіх шлях трафить!”
Збишко Дульський (Василь Борусевич – співробітник культурно-мистецького центру)- аморальний гультяй, якого мати постійно намагається затримати вдома, аби він не попсував батькові репутацію. “Та посидь же ти вдома, хоча б цих два місяці, поки батька не оберуть! А далі – будь що буде!”, – закликає матір Збишка. Пані Дульська навіть затуляє очі на його залицяння до служниці Ганки (Катерина Петрович – директор КМЦ), аби він не вештався ресторанами. Саме служниця стане в результаті “спусковим гачком” у скандалі в сімействі.
Хеся (Юлія Климів) та Меля (Лілія Парафін – журналіст видання “Рідне місто”) – дві дочки пані Дульської. Дівчата – повна протилежність одна одної. Якщо Хеся задивляється на студентів та цупить у батька сигари, то Меля – справжня “совість” родини, яка співчуває коханню брата та Ганки і намагається їм допомогти.
Марися Юл’ясевич – сестра Феліціана – “кокетка”, яка пролила світло на те, що у добропорядній родині є скелети у шафах і просто зруйнувала звичний уклад життя та принципи своєї родички.
Квартирантка (Людмила Похожалова – уродженка м. Донецька) – жінка, яка труїлася через зраду свого чоловіка. “Такого шкандалю, щоб біля мого будинку стояла карета швидкої я не допущу!”, – обурювалася Анеля та просто випхала жінку із квартири на вулицю – аби не псувати моральність свого обійстя.
Кухарка (Лариса Половньова– редактор, уродженка м. Донецьк” – “наставниця” Хесі, яка розповіла дівчині звідки беруться діти і на яку та дуже прагне бути схожою. Роль епізодична, однак саме вона додає гумору та родзинку у п’єсу.
Протягом двох годин зал стривожено спостерігав за сюжетом, переймався тим, що ж буде із коханням Збишка та Ганки і як відреагує принципова мати на те, що служниця подарує їй онука. Кульмінація – родинна гризня та заборона відвертості та щирості штовхає молодого пана на крок, який просто прибив його матір – він пропонує Ганці одружитися та називає її “другою пані Дульською”.
“У мене скандалів не буває” – центральна фраза Анелі Дульської, яка була розбита вщент її ж дітьми, які не бажали жити з материнського примусу. П’єса повчальна, місцями – дуже нагадувала сьогодення та українські родини, які так прагнуть жити “про людське око”, часто ламаючи через моралі життя найближчих людей.
Містяни дякували за труд аматорам та просили продовжувати працювати – душа людська спрагла за справжнім мистецтвом, без спецефектів, але з оголеним нервом акторів!
Було цікаво!! Молодці,так тримати)