Пів життя в улюбленому «Маяку»: володимирчанка 30-років працює у сфері торгівлі
47-річна Наталія Храмова працює у володимирському супермаркеті «Маяк» уже майже 30 років. Більшу частин свого життя вона посвятила улюбленій роботі в магазині і зазначає, що почуває себе у стінах Маяка, як вдома.
За три десятки років Маяк з невеликої крамниці перетворився у супермаркет, де можна придбати випічку і смаколики власного виробництва. З року у рік власнику бізнесу Андрію Принді вдається його розширювати та пропонувати покупцям більше послуг.
Що важливо – покупці, які ходили сюди в минулі роки за випічкою чи, наприклад, смачнющим печінковим паштетом, який виготовляють тут, продовжують зберігати вірність Маяку. Бо “якість” для цього бізнесу – це не просто слово.
Зараз колектив супермаркету “Маяк” налічує 14 осіб. І багато хто з цих людей працює тут роками. Що тримає працівників на одному робочому місці так довго, дізнавалися журналісти БУГу у володимирчанки, яка працює тут найдовше – 30 років.
Адміністраторка магазину Наталія Храмова почала працювала в Маяку ще тоді, коли він був маленьким магазинчиком у центрі біля нинішнього Комп’ютерного всесвіту. Потім його перенесли на місце вже постійної локації – на перехресті вулиці Поштової та Устилузької.
“Колись магазин займав територію приблизно в 1\10 від всього супермаркету, який є зараз. Розширювались, переїжджали і переплановувались, починаючи з 1995 року”.
Звідки у вас з’явилася любов до торгівлі?
З дитинства з друзями грали в магазин. Коли бувала на роботі у двох своїх тіток, які працювали в магазині, одна – в продуктовому, друга – в луцькому універмазі, то мені дуже подобалося роздивлятися, розставляти та спостерігати, як вони продають речі та продукти.
Коли підросла, зрозуміла, що це моє покликання і я хочу в ньому розвиватися. Торгівля для мене стояла вище навіть медичного коледжу, в який агітувала поступати моя мама.
Як працювати на одному місці майже 30 років?
У мене таке відчуття, ніби я тут народилася. Це моя друга сім’я. З працівницями, які тут так довго як я, ми вже близькі подруги. Постійні клієнти стали своїми людьми. Вони тільки заходять і ти вже знаєш, що вони хочуть. Новий персонал всьому вчимо, допомагаємо адаптуватися.
Чи хотіли коли-небудь змінити роботу?
Звичайно, думала про це. За стільки років бувало різне непорозуміння і дискусії, як у всіх. Це людське життя. На нервах кричала “все, іду, набридло!”, але якось перегортала сторінку і приходило усвідомлення, що ні, не можу цього зробити. Це місце все-таки моє і мені тут добре.
Що нове буде у магазині?
Розширюємо пекарню, будемо пекти піцу і французькі хот-доги. Збільшуємо асортимент випічки і кондитерських виробів, тому що випічку у нас розбирають дуже швидко і помітили, що є попит на десерти, яких і так є чимало на вітрині. Вону у нас не затримуються і тому завжди свіжі.
Відкрили недавно “гарячу вітрину”, тобто для продуктів, які продаються в теплому вигляді.
Також робитимемо бізнес-ланчі, що були в меню ресторану “Маяк”, який наразі закритий для реставрації. Але ті люди, які приходили в ресторан попоїсти наших страв і встигли за ними скучити, можуть їх купити. До слова, страви можна буде і замовити за номером телефону. Прислуховуємось до покупців, що їм більше подобається.
Які вимоги до продавця, який працює чи хоче стати частинкою колективу Маяка?
Швидкість на касі і приязність до клієнтів. Також добре розвинута пам’ять, бо запам’ятовувати, що є в наявності і що де лежить, бо людей приходить багато і треба бути в постійному русі.
Також важливе розуміння фрази “клієнт завжди правий” і треба вчитися виходити з ситуації так, щоб про магазин залишилося хороше враження.
Раніше Маяк був цілодобовим магазином. Тоді було важче, адже й клієнти були “нічні” – тобто чимало людей приходило в темну пору доби.
Як власники магазину ставляться до працівників?
Якщо я працюю тут 30 років – то зрозуміло, що непогано. Будь-які непорозуміння вирішуємо, бо нормальні люди про все домовляються. Як кожні відповідальні власники, Принди вибагливі і хочуть робити якісний бізнес і орієнтований на клієнтів. Раніше я не розуміла, чому від мене щось вимагають, тепер коли стала адміністратором, сама стала вибагливою до персоналу.
Наталія стала адміністратором у 2022 році, коли в Маяку зробили ремонт. Тепер у сучасному супермаркеті більше місця більший вибір, а отже – більше задоволених клієнтів.
Рецепт довготривалих стосунків з робочим колективом простий – це людяність і спільна зацікавленість у якісній роботі. І, як сказала Наталія, коли люди працюють спільно над одним проєктом, він вбирає в себе їхню турботу і любов і стає чимось більшим, ніж просто робота чи бізнес.
Щоб замовити обід від кухні ресторану Маяк або піцу, телефонуйте за номером: 0936690846.
Наташка, дай Бог тобі здоров’я.
Ти дуже гарна і мила жіночка!
оце крута реклама!