Оплата за повірку лічильника здійснюється коштом споживача, – начальник абонвідділу водоканалу Володимира
Один раз на чотири роки громадяни, які проживають в квартирах мають перевіряти лічильники на воду. За цю послугу згідно з законодавством має платити споживач.
У зв’язку із непоодинокими зверненнями громадян та поширенням суперечливої інформації серед населення щодо повірки квартирних лічильників та оплати за ці послуги ситуацію прокоментував начальник абонентського відділу Володимир-Волинського водоканалу Сергій МІСЮК.
Сергію Дмитровичу, для початку поясніть, будь ласка, чому потрібно повіряти лічильник?
– Як і будь-яке обладнання, лічильник при довготривалій експлуатації виходить з ладу або зазнає механічних ушкоджень. Це впливає на точність вимірювань. Тому у Законі України «Про метрологію та метрологічну діяльність» прописана вимога проводити періодичну повірку лічильників. Міжповірочні інтервали затверджені наказом Мінекономрозвитку від 13.10.2016 № 1747. Для лічильників на воду міжповірочний термін становить 4 роки.
Чиїм коштом здійснюється повірка приладів обліку?
– Відповідно до частини четвертої статті 17 ЗУ «Про метрологію та метрологічну діяльність» періодична повірка, обслуговування та ремонт (утім числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води у квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються коштом власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором. Тобто за повірку платить споживач. Це стосується не лише нашого підприємства, а й усіх по Україні. На жаль, деякі люди не уважно читають законодавство і перекручують інформацію, тим самим вводячи в оману інших, коли вважають, що платити за послугу має водоканал. Законодавство чітко говорить про те, що оплата здійснюється коштом споживача. Тут варто додати, що деякі водоканали включають її в абонентську плату, але це аж ніяк не безплатно, як дехто вважає.
Чи планує Володимир-Волинський водоканал у майбутньому запроваджувати оплату за абонентське обслуговування лічильників?
Ми думаємо над цим. Та наразі хочу зауважити, підприємство нікого не зобов’язує проводити повірку саме у нього, воно лише пропонує свої послуги задля зручності людей, оскільки у місті немає організацій, які б займалися цим видом діяльності. Розуміючи ситуацію, УВКГ власним коштом придбало сучасне обладнання, яке надає можливість здійснювати повірку, не знімаючи лічильника. Ви також можете самі зняти лічильника і звернутися з ним на ДП «Волиньстандратметрологію» (вартість повірки 350 гривень), або замовити дану послугу у будь-якій організації, яка займається цим видом діяльності.
Якщо лічильник не пройшов повірки?
У такому випадку видається довідка про його непридатність і лічильник підлягає заміні. Згідно із ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», заміна також здійснюється коштом споживача. Згідно із законами України «Про метрологію та метрологічну діяльність» №1314-VII від 05.06.2014 та «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» №2119-8 від 22.06.2017, не повірені лічильники не є приладами обліку води, і водоканал не має права проводити по них розрахунки. Якщо термін повірки приладів обліку води минув, його показання не враховуються. У такому разі розрахунки проводяться по нормі споживання.
Скільки лічильників було повірено упродовж минулого року, і як відбувається нарахування оплати?
Загалом, торік було повірено 1350 приладів обліку. Щодо оплати, відповідно до Закону “Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання”, власники квартир сплачують за увесь обсяг води, який надходить до будинку, а його показники повинні дорівнювати сумі усіх індивідуальних лічильників та сумі нарахувань за нормами споживання та кількості мешканців, що не мають вузлів обліку води.
Однак нерідко трапляються ситуації, коли ця сума різниться. На це впливає крадіжка води мешканцями багатоповерхівок, несанкціоновані врізки у мережі, аварійні ситуації та необліковані витрати. Останнє стосується поливів зелених насаджень, і трапляється здебільшого у весняно-літній період. У квартирах з лічильниками нарахування здійснюються на підставі переданих даних споживачем. Якщо показники не передавалися, розрахунки проводяться згідно із середнім споживанням за попередні 12 місяців.
Коли ж квартири не обладнані лічильниками, оплата здійснюється відповідно до показників загальнобудинкового лічильника, від якого відмінусовується сума показників квартирних лічильників, а отримана різниця розподіляється між тими споживачами, у яких немає лічильника, пропорційно до кількості проживаючих людей. У будинках, де усі квартири оснащені вузлами обліку, обсяг різниці між водою, що надійшла у будинок, та водою, обрахованою квартирними лічильниками розподіляється між усіма споживачами пропорційно до обсягу споживання. Помешкання не оснащені лічильниками, або якщо вони є не повіреними, необрахований обсяг води розподіляється між власниками цих помешкань.
Варто зауважити, водоканал, вимагаючи повірку лічильників у вказаний законодавством термін, дбає не лише про власні інтереси, а й про інтереси споживачів. Насамперед про те, щоб вони не переплачували за використану воду, якщо лічильник показує неправильно.
Сергій Місюк зауважує, що управління водопровідно-каналізаційного господарства діє у межах чинного законодавства, як і інші підприємства, які займаються водопостачанням. Це стосується як повірки лічильників, нарахувань оплати, надання послуг та інших питань. Якщо у когось виникають сумніви, це можна перевірити на сайтах інших водоканалів.
Закон кабинета министров 360 отменили ? Или нет ?
Так, я заплатила 2.600 за місяць,нарахували без лічильника,я мала кашель, вони думали коронавірус,відмовились прийти перевірити,накрутили,зробили мене винною,і нарахували не за місяць, а за 22 дні за чотири людини людини, 2.600, але треба враховувати що зараз коронавірус
Так, треба враховувати що зараз коронавірус