<
Інші розділи
Sinoptik - logo

Погода на найближчий час

Мешканцям Володимирської громади роз’яснили, чому скасовують картки і як тепер платити за ліфт

11:12 | 21.06.2024 / Володимир / /
Перегляди
473
/ Коментарі відсутні

Днями на фейсбук-сторінці КП «Управляюча житлова компанія» Володимирської міської ради з’явилась інформація про те, що з 1-го липня ліфти у багатоповерхівках Володимира почнуть працювати без карток.

Про це інформують на сайті міста.

З поширенням цієї новини соціальними мережами у багатьох мешканців виникли додаткові питання. Скільки і як їм тепер доведеться сплачувати за користування ліфтом та його обслуговування роз’язнив директор КП «УЖК» Роман Ковальчук.

– Романе Ігоровичу, роз’ясніть, будь ласка, перш за все, чим викликане рішення відмовитись від ліфтових карток?

– Почну трішки з історії, нагадавши мешканцям, що карткову систему проїзду у ліфтах було запроваджено у Володимирі близько 20 років тому як своєрідний експеримент, як і в інших містах. Проте з часом майже усі вони відмовились від карток, тож станом на початок 2024 року лише 4 міста в Україні, включно із Володимиром, продовжували користуватись зчитувальними пристроями.

Відмовитись від карток нас спонукає низка причин: по-перше, сама система морально застаріла, через що великою проблемою є відсутність запчастин для її ремонту. Більше того, технічно наші ліфти не розраховані на обладнання для зчитування карток, тому досить часто в споживачів виникали ситуації, коли, зайшовши в ліфт і, маючи поповнену картку, не могли скористатись поїздкою, оскільки її просто не зчитувало.

Немало важливий аспект зручності для споживачів, адже їм більше непотрібно буде гаяти свій час для купівлі та поповнення карток, окрім цього користування ліфтом стане доступною послугою не тільки для власників карток, а і для інших осіб, в яких відсутня така картка. Не секрет, що чимало мешканців, економлячи кошти, не купували для усіх членів родини окремі картки. Нагадаю, що поповнення наразі коштує 102 гривні, а нова картка – 132 гривні.

Також нашому підприємству, яке обслуговує ліфтове господарство, невигідно утримувати ліфти, оскільки надходження з продажу та поповнення карток не покривають усіх коштів, що витрачаються на технічне обслуговування та ремонт.

Зважаючи на усі ці причини, прийняли рішення цього року відмовитись від карткової системи.

– Карткову систему буде скасовано, проте користування ліфтом не може бути безплатним. Як і скільки платитимуть мешканці за цю послугу?

– З 1 липня послуга з техобслуговування ліфта буде включена у перелік комунальних платежів. Щодо вартості, то вона залежатиме від квадратури загальної площі квартири і за розміром буде приблизно як теперішнє поповнення картки – у межах 100 грн.

Наведу приклад трьох будинків, які уклали договір на управління з нашим підприємством, що знаходяться на Луцькій 105/1, Ковельській, 140 та Незалежності, 1. Після розрахунків тариф для них встановлено у межах 1,2 грн (без ПДВ) за квадратний метр. У ЖБК та ОСББ тариф буде приблизно такий же. Для з’ясування вартості послуги для вашого будинку рекомендую звернутись до голів своїх ОСББ.

– Мешканці яких саме поверхів повинні сплачувати за обслуговування ліфтів, адже жителі квартир на нижніх поверхах здебільшого пішки підіймаються до своїх помешкань…

– Так, розумію, що карткова система відучила жителів нижніх поверхів користуватись ліфтом і, відповідно, сплачувати за цю послугу, проте варто пам’ятати, що ліфт – це спільне майно усіх мешканців, які повинні разом його утримувати та дбати про нього. Цього вимагає і законодавство.

Згідно із ЗУ «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку » ліфти є спільною сумісною власністю і, відповідно, кожен співвласник несе зобов’язання щодо належного утримання, експлуатації, реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку пропорційно до його частки співвласника, тобто платять не за фактичне користування, а беруть участь у покритті витрат на утримання ліфтів як спільного майна багатоквартирного будинку.

Тож всі власники квартир, починаючи з другого поверху, повинні платити за техобслуговування ліфта.

Наше підприємство, своєю чергою, зобов’язується і надалі підтримувати ліфти у належному технічному стані, здійснювати поточні ремонти та інше необхідне обслуговування. Щодо цього жителям не варто турбуватися.




Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

25 Листопада, Понеділок