<
Інші розділи

«До аудиторської перевірки готові»: чому у школі №5 Володимира-Волинського закупівлю меблів і електроприладдя «роздрібнили»

Цей запис опубліковано більш як рік тому
14:38 | 30.10.2019 / Володимир / , /
Перегляди
15
/ коментарі 2

Володимир-Волинська ЗОШ №5 імені Коренівського влітку цього року провела п’ять схожих між собою закупівель на загальну суму 325 962 грн. У чотирьох з них переможцем стало одне й те ж підприємство – «ОСВ Трейдинг». Купувала школа кухонні меблі та обладнання. Керівництво школи запідозрили у спеціальному роздріблюванні закупівель задля уникнення відкритих торгів.

Про це йдеться у журналістському розслідуванні «Сили Правди», опублікованому 29-го жовтня.

Як ідеться в розслідуванні, журналісти помітили намагання уникнути процедури відкритих торгів. Вона повинна проводитись тоді, коли очікувана вартість товару перевищує 200 000 грн.  Всі ж закупки оголошені школою, не перевищували цієї межі.

БУГ поспілкувався з директоркою школи №5 Іриною Костюк, щоб дізнатися більше про ситуацію. З її слів, є всі докази вартості товарів, укладені відповідні договори, а переможця тендеру визнавали після засідання тендерної комісії.

Меблі і обладнання – окремо

Щодо дроблення торгів, то директор розповіла, що закупку меблів, за якими школярі повинні їсти, і металевих стелажів на електрообладнання для кухні об’єднувати було недоцільно, адже такого постачальника, який пропонує і меблі і електрообладнання, не знайшлося б.

Якщо б закупку об’єднали і провели відкриті торги, то це б зайняло більше місяця, за який, скоріше за все, переможця би не отримали, говорить Костюк. Тоді процедуру довелося проводити знову і їдальню не вдалося б завершити до вересня.

Нагадаємо, що влітку провели капітальний ремонт харчоблоку школи. Роботи вартували 1 мільйон 360 тисяч гривень.Виконав їх КП “Промжитлобуд”.

Також було закуплено обладання і меблі.

“Закуплено електроплиту вартістю 18 888 грн, електросковороду (19 333), холодильник (не через прозоро, у місцевому магазині – 11900), марміти (63 568). На зекономлені кошти 13 300 ми купили електром’ясорубку. Оця вся закупка – 126 989. Тепер стелажі 28 710 столи з нержавійки 37623 на кухню. – разом майже 193 тисячі,

Окремо в мене йшло по договору столи і стільці для їдальні 197 600.

Закупка меблів і обладнання не перевищила б 200 тисяч, якби навіть об’єднати. Столи і стільці не могли йти в тому обладнанні, тому що я не знайду постачальника який виготовляє столи для того, щоб сиділи діти – це меблі – і столи кухонні, металеві, електроплиту, марміти. Немає такого єдиного постачальника“, – розповіла Ірина Костюк.

У результаті всіх закупок вдалося зекономити кошти, говорить директор.

“Столи і стільці ми закупили дешевше, ніж розраховували, бо спочатку планували по пропозиціях, які брали в інтернет-магазинах. Ми за зекономлені кошти купили по прямій угоді дозатори (2 385), сушки дві (2 078), змішувач (2 280), ванни (8 283). Ще стелажі і буфет – воно йшло як торгове обладнання, за ним ми їздили до Луцька (11 688)”.

“Хочу, щоб ви зрозуміли. Ми літом не могли провести навіть закупівлю парт. Влітку будь-які закупівлі проводити дуже непросто, виробники беруть замовлення, але не виконують умови договору. Ми передзвонювали і питали чи нам встигнуть здійснити поставку до першого числа.

Ми роздрібнили, заключили договір з однією фірмою, але діяли через систему Прозоро. Нам система тільки видає переможця. Ми з ним заключаємо угоду, або не заключаємо. І те, що в нас був один учасник – це не дає нам підстави, не заключити. Ми навпаки хотіли залучити більшу кількість учасників, для того щоб виграти і зекономити на тих закупівлях.

Прозоро не дає бачити постачальника, поки система не видасть. Потім перевіряємо документи, дивимося товар і тільки тоді тендерна комісія виносить рішення про визнати чи не визнати переможцем. Є протоколи”, – розповіла директор.

Щодо ремонту харчоблоку, то в закладі було замінено систему вентиляції, виконані оздоблювальні роботи, проведена пожежна сигналізація, замінено електроосвітлення, зроблено натяжні стелі. Гроші на роботи були виділені з міського бюджету.

Як ідеться в статті “Сили Правди” п’ята школа роздроблювала закупівлі і в 2018-му році.

У липні 2018 школа купила дидактичних матеріалів в рамках НУШ на 67 395 грн. Купили 257 товарів, серед яких різні іграшки та навчальні матеріали. Договір підписали з єдиним учасником торгів Миколою Маліцьким

Вже у серпні уклали договір, у якому очікувана вартість, сума, вимоги та переможець повністю дублюють описану вище закупівлю. Єдина відмінність — відсутність тендерної документації, тож об’єктивних законних причин для проведення двох закупівель замість однієї виокремити не можна, розповідає «Сила Правди».

За словами Ірини Костюк, першу закупівлю відмінили через певні фактори, адже те, що пропонував постачальник не цілком підходило, як і ціна. Тому провели закупівлю ще раз і в її результаті переможцем став той же підприємець.

“Є переможець, в нього є той товар, який я виписала, і я не маю права йому відмовити вдруге, тому що він може поскаржитися, що я не визнаю його як переможця”, – розповіла Ірина Костюк.

Договір у результаті двох закупок було підписано один на 67 395 гривень.

Будь які звинувачення про дрібнення закупівель задля уникнення відкритих торгів Ірина Костюк відкидає, говорить, що, якщо до школи завітає аудиторська служба – до перевірки готові.




коментарів: 2
  1. Думаю , що тимчасова депутатська комісія , яка була створена на одній із сесій дасть належну оцінку всіх робіт , які проводились у цій школі , зокрема і ремонту харчоблоку …

  2. Немає такого єдиного постачальника“, – розповіла Ірина Костюк. Напевно до п. Ірини можна звертатись усім бізнесменам Володимира. Вона відразу дасть відповідь є ті чи інші постачальники в Україні чи ні. Скільки коштів можна зекономити!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

5 Листопада, Вівторок
4 Листопада, Понеділок