У морі біля Одеси врятували українських моряків з танкера, який зірвало з якоря
У Чорному морі біля Одеси зазнав аварії танкер «Делфі» з трьома українцями на борту, які відмовляються залишити судно через наказ власника. Проте згодом водолази евакуювали екіпаж танкера.
Роботі рятувальників сильно заважали вітер і високі хвилі. В результаті, водолазам вдалося по черзі доставити на берег трьох моряків – капітана, старшого механіка і матроса. Евакуація проводилася за допомогою троса по воді, – передає УНІАН.
Як заявив журналістам голова Одеської обласної державної адміністрації Максим Куций, рятувальна операція завершена, троє моряків – громадян України. Їм нададуть відповідну медичну допомогу.
При евакуації всі троє були в свідомості, за попередніми даними, в найбільш важкому стані капітан – він понад дві години пробув на містку, у воді.
За уточненими даними голови ОДА, «Делфі» перебував в територіальних водах України з травня цього року; на судні закінчилося паливо. Згідно з офіційними даними, танкер мав бути під прапором Молдови, але, як зазначив Куций, ця інформація не підтвердилася.
«Це «сіре» судно. Його власник на контакт поки не йде», – сказав голова обладміністрації, додавши, що не може уточнити, чи евакуація була примусовою або добровільною.
Танкер «Делфі», який у Чорному морі біля Одеси зазнав аварії з трьома українцями на борту, що відмовлялися залишити судно, подав сигнал лиха ще ввечері 20 листопада, коли потрапив в зону нагляду морського порту «Південний» (Одеська обл.). Судно без палива, знеструмлено, двигун не працює. Пізніше його знесло вітром до пляжу «Дельфін» в Одесі.
За даними держпідприємства «Адміністрація морських портів України», цей танкер-бункерувальник (власник – компанія, яка зареєстрована в Бірмінгемі) не має вантажу. Як відзначили в Одеській ОДА, це так зване «сіре» судно, без належної реєстрації.
Рятувальні судна не могли підійти до танкера через складні погодні умови. Пізніше було повідомлено, що екіпаж можуть евакуювати примусово.
З моря на міський пляж доноситься запах нафтопродуктів, які витікають з корпусу танкера, що, можливо, зазнав пошкоджень при зіткненні з хвилеломом, а також із бочок, знесених хвилями з палуби судна.
Однак вживати заходів для запобігання забрудненню Чорного моря заважає позиція судновласника. Він заборонив екіпажу подавати сигнал SOS, що не дає змогу рятувальним службам розпочати аварійно-рятувальні операції.
Танкер, що ліг на мілину, спущено на воду в 1974 році в Болгарії. До 2010 року ходив під прапором України з портом приписки Одеса. Зараз власником судна числиться компанія Atenia Holding Ltd, а порт приписки -Джурджулешти.