Поляки міняють правила конвоювання українського агротранзиту: як це вплине на трафік у пункті пропуску «Ягодин»
У «Дорогуську» змінюють правила конвоювання українського аграрного транзиту. Проте на трафік через «Ягодин» це вплине несуттєво: протестна акція польських автоперевізників триває досі.
Про це повідомили на фейсбук-сторінці Волинської митниці.
Згідно з оперативною інформацією, отриманою від митних органів Республіки Польща, суміжною стороною змінений порядок пропуску транспортних засобів з вантажами, які підлягають додатковим заходам контролю транзитного переміщення через територію сусідньої держави в морські порти або інші, крім Польщі, країни Європи.
Зокрема, надалі конвоюванню (фізичному супроводу) підлягатимуть лише транзитні вантажі з такими товарами:
- пшениця (код УКТ ЗЕД 1001);
- кукурудза (код УКТ ЗЕД 1005);
- ріпак (код УКТ ЗЕД 1205);
- насіння соняшника (код УКТ ЗЕД 1206).
Транзит усіх інших товарів продуктової групи буде контролюватися за допомогою GPS-навігації.
Опломбовані та/або сформовані у колони для конвоювання ваговози будуть безперешкодно пропускатися протестувальниками через «Дорогуськ» після завершення їх митного оформлення у пункті пропуску.
Очікується, що зазначені зміни у процедурі конвоювання аграрного експорту з України прискорять пропуск транзитних вантажів. Однак без розблокування «Дорогуська» для перевізників товарів інших груп, що експортуються українським бізнесом у країни Європи, цей вплив буде несуттєвим.
Для прикладу, протягом минулої робочої зміни (12 годин) на виїзд з України було оформлено 26 транспортних засобів з товарами продуктової групи (сік, олія, борошно, мед) в той час, коли у живій черзі перед «Ягодином» уже п’ять діб поспіль очікують перетину кордону 350 перевізників. А в електронній черзі експорту, що завмерла, зареєстровано близько трьох тисяч ваговозів. Лише десятина з них записана до польського ветеринара.