Відкриті каналізаційні люки у Нововолинську: хто несе відповідальність і куди звертатися
Проблема відкритих каналізаційних люків цікавить жителів Нововолинська. Інтернет-видання БУГ спробувало з’ясувати куди звертатися, якщо ви помітили відсутній або не повністю закритий люк.
У кожному місті є підземні комунікації різних підприємств. Відповідно каналізаційні люки можуть належати водоканалу, управлінню комунального господарства, Укртелекому тощо. Самостійно визначити якому підприємству належить люк вам навряд чи вдасться. Виникає питання, як зрозуміти, чий він, куди подзвонити і хто має його закрити?
Зазвичай коли людина бачить відкритий каналізаційний колодязь у неї виникає асоціація, що він належить водоканалу. Ми спілкувалися із начальником підприємства «Нововолинськводоканал» Володимиром Озимчуком про проблему відкритих люків. Він розповів:
“Каналізаційні люки є різні, не всі належать нам. У місті більше шести тисяч люків водоканалу. Раз у квартал працівники проходять по головних лініях. Перевіряються каналізаційні люки по всьому місту, які належать нашому підприємству. Біля будинків щодня ходять і дивляться. Крадіжка люків – це проблема, яка постійно існує. Бувало, що за ніч вкрали 18 люків. Потім їх здають на металобрухт. Ми самі робимо бетонні люки, бо мусимо чимось закрити, але то не діло. Ціна одного люка півтори-дві тисячі гривень, ми не маємо можливості завжди їх купувати. А закривати і відновлювати пошкоджені люки повинні”.
Нагадаємо, що у 2015-му році Нововолинськводоканал взяв на себе роботи щодо відновлення пошкодженого асфальтного покриття біля каналізаційного люка, який просто “провалвся”. Однак начальник водоканалу вважав, що організація, яка робить проект асфальтування, сама повинна була підняти всі каналізаційні системи. На роботи водоканал витратив понад 2 тисячі гривень.
У начальника водоканалу також спробували з’ясувати чи не було нещасних випадків у Нововолинську.
“Я сам мало не впав колись. Якщо ви помітили відсутній або відкритий люк – відразу дзвоніть до Нововолинськводоканалу за номером телефону 4-90-25 та повідомляйте. Навіть якщо воно не наше – ми відразу перевіримо”, – звертається до усіх жителів міста Володимир Володимирович.
Такими повинні бути ваші перші дії. Необхідно зателефонувати і повідомити про випадок. Зазвичай про це дізнаються не відповідні служби, а лише користувачі фейсбук.
Нещодавно був помічений відкритий люк біля швидкої допомоги. Каналізаційний колодязь знаходиться відразу біля дороги до міського парку. Щодня там проходить багато людей. Відкритий люк навіть не всі помічали. Звертали увагу більше діти, а не дорослі.
“…біля швидкої вже два дні люк відкритий стоїть….на повідомлення тільки ухмильнулись… мабуть на швидкій так клієнтів ловлять”, – з’явився допис у фейсбук.
Попросили прокоментувати ситуацію начальника водоканалу.
“Це перекачувальна станція швидкої допомоги. Вони ж несуть за неї відповідальність. До нас повідомлень щодо відкритого люку не поступало”, – коментує ситуацію, що склалась, Володимир Озимчук.
На даний момент один каналізаційний люк біля швидкої допомоги “якось” закрили, але неподалік є ще один, який так і лишається відкритим. Він розташований в місці, де не ходять люди. Тому мабуть вважають, що закривати його не має необхідності. Зауважимо, що більше звертають увагу на відкриті люки діти, які можуть бігати не лише по тротуару, а й на траві.
Ми завжди нарікаємо на роботу служб міста. Головне людям не залишатися байдужими до таких проблем. Не проходити повз відкритого або несправного люка, вчасно реагувати на такі ситуації та повідомляти перш за все відповідні органи.
А комунальна диспетчерська служба 080, при міській раді – трутні, що безбідно існують чи існували за кошти платників податків Нововолинська, вона іще є? То чому б не звертатися у цю, напів-віртуальне та примарне утворення щодо ВСІХ накривок, які вкрали у місті?