Ціна на проїзд в міських маршрутках Нововолинська знизиться
В.о. голови Волинського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Сергій Луговий повідомив редакції “БУГу”, що незабаром справа по цінах на проїзд в нововолинських маршрутних таксі набере завершальних обертів. “Перевізники будуть покарані, а міськвиконком вийде сухим із води” – таке резюме справи озвучив Сергій Андрійович.
“На сьогодні нами розглянуте звернення редакції інтернет-видання “БУГ” та проект регуляторного акту міськвиконкому щодо підвищення цін на проїзд в міських маршрутках. Заключення по справі ми надамо вам у письмовому вигляді, а усно можу сказати, що зважаючи на те, що ціни на дизпаливо та газ на сьогодні впали, Україна отримала черговий транш від МВФ, проект буде повернено на доопрацювання та зниження ціни на проїзд”, – каже пан Луговий.
“Усі 22 перевізника будуть покарані, а от на міського голову – ми ніякого впливу не маємо. В Антимонопольному комітеті лежить і справа по приведенню до порядку оренди майна, що належить до комунальної власності, згідно із законодавством України,” – розповів виконуючий обов’язки голови волинського відділення антимонопольного комітету.
Журналісти “БУГу” відвідали сьогодні і прокурора міста Нововолинська Олександра Шпоту із запитанням про те, чи має вплив керований ним орган на свавілля та беззаконня, яке чиниться у місті. “З жовтня 2014 року прокуратура виконує лише 4 функції. Це: підтримання державного обвинувачення в суді; представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом; нагляд за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство; нагляд за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також, при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян. Усі інші порушення – не наша компетенція. Ми позбавлені функції загального нагляду”, – пояснив Олександр Володимирович.
Податкова інспекція була наступним місцем, де ми намагалися дізнатися, чи не постраждає наповненість міського та державного бюджету через несанкціоновані дії перевізників. Одначе, виконуюча обов’язки начальника Нововолинської ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області, перший заступник начальника Ірина Платонова, сказала, що для податкової ціна на проїзд великого значення не має. “Більшість перевізників сплачують єдиний або фіксований податок. Якщо в рік їхні доходи не перевищують 1,5 млн. гривень – сума податку залишається для них не змінною. Ми думаємо, що підняття ціни на проїзд підприємці зафіксують у своїх деклараціях. Вони сплачують податок з різниці “дохід мінус витрати”. А оскільки витрати на пальне, на амортизацію зросли, то для держави 3 гривні за проїзд в маршрутках особливо помітними не стануть. Та й перевіряти суб’єктів підприємницької діяльності ми тепер можемо тільки через конкретні факти в ухиленні від сплати податку. А платників єдиного податку, згідно із державним мораторієм, що діятиме у 2015-2016 роках не перевіряємо взагалі”, – поінформувала Ірина Олександрівна.
Отож, зі слів пана Шпоти, на кричущий факт порушення Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” має вплив Антимонопольний комітет і міська влада.
Отже, напрошується висновок – той, хто “кришує” таку ситуацію із встановленням неврегульованої ціни знав, що залишиться безкарним, а ще знав, що постраждають підприємці, які за такий самовільний крок змушені будуть сплатити штрафи. Хоч у Нововолинську і діють “мексиканські правила”, однак місто знаходиться на території держави, де закони ще писані для всіх.